Sanooko lastenne isä koskaan lapsille rakastavansa heitä?
Siinä se tulikin. Mun miehen en oo koskaan kuullu sanovan lapsille, että rakastaa. Tämä vaivaa mua ja kun oon kysyny sitä niin kertoo osoittavansa rakkautensa muutoin. Sehän on toki hienoa, mutta toivon lapseni oppivan myös mallin että toiselle voi myös kertoa rakastavansa. En haluu heidän miettivän vanhana, että 'isä ei kyllä koskaan kertonu rakastavansa...' Lapset 3 ja 4 v.
Kommentit (47)
ei taida olla sanonut mutta on näyttänyt sen teoillaan sitäkin selvemmin. lapset aikuisia jo.
Kyllä meillä sanovat molemmat vanhemmat päivittäin rakastavansa.
ja mieheni sanoo muutenkin paljon positiivisia asioita lapsille ja lapset meille ja toisilleen.
minusta on ainakin ihanaa kuulla kun eteisessä tänäänkin 5v tyttö tokaisi pukiessaan miehelleni:
"iskä, sä olet kyllä maaaaailman ihanin iskä. Mä niiiin rakastan sua"
Mieheni vastasi rakastavansa myös ja kertoi hänen olevan maailman ihanin tyttö.
Usein myös kuulen "ole hyvä kulta" tms jos hän lapsille jotain antaa.
joku aiemmin kirjoitti jotain miehekkyydestä tähän aiheeseen liittyen.
minusta se että mieheni ja lasteni isä kertoo rakastavansa omaa perhettään on juuri miehen ele, siis isolla M:llä.
hän on silti leveä harteinen, kaksi metrinen duunari, eikä siitä olemuksesta miehisyyttä puutu.
ap:n muutamasta viestistä mitä luin, tuli vähän haikea olo.
oletko onnellinen tällä hetkellä miehesi kanssa?
toivottavasti miehesi jatkossa osallistuisi rakentavammin keskusteluihin,
suhteeseen kun kaksi kuitenkin.
Yllättävää, miten monelle tuo sana tuntuu olevan niin vaikea päästää suustaan. Joku meidän kulttuurissa on, että se on "liian iso" sana. Todella, todella surullista!
Oma isäni ei (eikä liioin äitini) ikinä sanonut rakastavansa minua kun olin lapsi. Teininä tehtyäni todella typeriä juttuja niistä kiinni jäätyäni, isä lähetti minulle viestin, jossa luki "Tiedäthän, että rakastan sua." Sen luettuani purskahdin itkuub keskellä vilkasta katua. (Nytkin tuli kyynel.)
Itse sanon takuulla mahdollisille tuleville lapsilleni päivittäin nuo "liian isot sanat".
Mun mielestä teot esim. yks halikin kertoo enemmän ku et sanoo rakastan sinua yms. Vaikka kyllä sekin olis kiva kuulla joskus omalta isältä mutta on noi halitki ja muut hyvät teot jääny tosi vähälle, pahalta tuntuu sanoa mutta totta. Ero on meidän perheessä tapahtunut isän pettämisen takia ja se kasvatti mun ja isän välistä kuilua jota isä ei näköjään edes yritä korjata. Kyllä se koskee tosi paljon kun en ole selvillä rakastaako se mua vai edes välittääkö kun mitään kuulumisiakaan kysele, uus nainen taitaa olla niiiiiin paljon tärkeämpi.
T. 16v. tyttö
Joka päivä, vaikka ollaan erottu. On hyvä isä vaikka oli paska mies.
Lähes joka päivä kerron lapsilleni rakastavani heitä. Ei tee tiukkaa.