Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaasti ulkoilevan kissan omistajat

Vierailija
30.09.2021 |

Eikö teitä oikeasti sureta yhtään, mitä tuhoa kissanne saa aikaan luonnossa? Kyllä taas tuli paha mieli, kun kissan tappama orava lojui kävelytiellä, jo toinen laatuaan vähän ajan sisällä.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravathan on kyllä ihan yhtä pahoja petoja. Nehän tykkää mennä lintujen pesiin tappamaan poikaset. Että toi orava ei silleen isosti harmita.

Mutta joo, muuten oon kyllä samaa mieltä. Kissahan on oikeasti luonnossa tehokas ja armoton tappaja. En päästäs.

Oravalla kuitenkaan ei ole vaihtoehtoja elämäntyylilleen. Kotikissalla olisi.

Luonnolla on oma kiertokulkunsa ja kaikilla eläimillä oma funktionsa siellä. Kissa ei luonnon omaan kiertokulkuun kuulu, vaan on vieraslaji. Ja kissan omistajat vaan jankuttavat kuinka "kissa kuuluu luontoon" No ei todellakaan kuulu. Ainoa luonnonvarainen kissaeläin Suomessa on ilves.

Mä taas puolestani voisin kysyä, että eikö tunnu missään, kun se oma kissa ei tulekaan kotiin ja löytyy kuolleena jostain? Autot, ihmiset, ketut jne. ovat jatkuvana vaarana. Ihan ok näköjään, kun niin paljon laiskat päästää "rakkaat lemmikkinsä" ulos. :/ "On kuin oma lapsi", eli kai sitten kaksivuotiaankin voivat päästää...

suomessa on monia muitakin lajeja, jotka eivät tänne kuulu ja silti niitä ei saa poistaa täältä. Jos siis tuota lauseketta käytetään kissoja kohtaan, pitää sitä käyttää muitakin lajeja kohtaan.

Kissaongelma poisttu pikkuhiljaa. Ei ole järkevää pakottaa koko elämänsä ajan vapaaseen ulkoiluun tottunutta kissaa sisätiloihin, sen sijaan valistusta lisäämällä ihmiset alkavat pitää kissojaan enemmän sisäkissoina. Lisäksi linnut kyllä osaavat varoa kissoja: niillä on sisäänrakenettu petotunnistin ja osaavt luikauttaa varoituslaulun kissan nähdessään. Jos joku lintu sitten jää kissan kynsiin, niin silloin linnulla oli jotain muutakin pielessä ja se olisi kuollut kuitenkin. '

Mitä muita kissaan verrattavia vieraslajeja luonnossa on joita ei saa poistaa? Ihmisten lemmikkejä?

Tee niistä oma ketju, täällä aiheena on kissat. Ja kissat eivät sinne luontoon nyt vaan kuulu! Joka päivä otetaan uusia, ei ne mitenkään lähiöistä poistu. Maaseutu erikseen, jos naapurisopu löytyy.

Turhaa on nyt epätoivoissaan alkaa etsiä tukea ja selityksiä joistain muista elikoista. Mitä ne siis ovat ne muut? Kerro niin aletaan käsitellä niitäkin omassa ketjussaan. Ja ikävin asia ei nyt ole mikään oravan kuolema, vaan se mitä kaikkea kiusaa näistä pihojen kusijoista naapureille on. 

vieraslajeja on tämän hetkisen tiedon mukaan 427. mukana myös kasveja.  Kissat kuuluvat luontoon, koska ne ovat luonnosta lähtöisin ja ihmisen tänne tuomia. Ainoa keino saada kissaongelma kuriin on lisätä valistusta, ei esim. tässä ketjussa esiintyneitä typeriä peeläven aukomisviestejä, josta suorastaan uhkuu kissaviha.  meillä oli joskus ongelma naapurin kissan kanssa, joka alkoi käyttää kasvihuonettamme paskahuusinaan. naapuria ei kiinnostanut. otimme yhteyttä poliisiin ja sitten alkoi kiinnostaa, koska poliis kertoi omistajalle, että hän on vastuussa kissan aiheuttamista tuhoista, eli meidän tapauksessamme pitäisi korvata sato ja multien vaihto. Tämä sai kissanomistajassa aikaan sen, että hän aitasi oman tonttinsa. Näin kissa sai edelleen ulkoilla vapaana koko tontin alueella.

Vai että oikein kasvejakin. Niin mitäs ne eläimet nyt sitten olivatkaan? 

Kissa ei kuulu luontoon, uskokaa jo!!! Tästä on lukuisia artikkeleita, joissa eläinsuojeluvalvojat ja eläinlääkärit kertovat kokemuksiaan, nuo ammattilaiset. Kai sentään heitä uskot, etkä väitä vastaan??Minäkin voin tuoda Afrikasta vaikka norsun, mutta se ei kuulu luontoon, kuten ei esim. koira, vaikka sekin on samalla lailla "luonnosta lähtöisin" :D

Voi apua, mitä paskaa täällä saa lukea! Googleta: Ilves on ainoa luonnonvarainen kissaeläin Suomessa!

Vauvatkin ovat "luonnosta lähtöisin", onko meillä pikapuoliin omia viidakkopoikiakin? Tarzanin paluu?

Vierailija
42/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravathan on kyllä ihan yhtä pahoja petoja. Nehän tykkää mennä lintujen pesiin tappamaan poikaset. Että toi orava ei silleen isosti harmita.

Mutta joo, muuten oon kyllä samaa mieltä. Kissahan on oikeasti luonnossa tehokas ja armoton tappaja. En päästäs.

Oravalla kuitenkaan ei ole vaihtoehtoja elämäntyylilleen. Kotikissalla olisi.

Luonnolla on oma kiertokulkunsa ja kaikilla eläimillä oma funktionsa siellä. Kissa ei luonnon omaan kiertokulkuun kuulu, vaan on vieraslaji. Ja kissan omistajat vaan jankuttavat kuinka "kissa kuuluu luontoon" No ei todellakaan kuulu. Ainoa luonnonvarainen kissaeläin Suomessa on ilves.

Mä taas puolestani voisin kysyä, että eikö tunnu missään, kun se oma kissa ei tulekaan kotiin ja löytyy kuolleena jostain? Autot, ihmiset, ketut jne. ovat jatkuvana vaarana. Ihan ok näköjään, kun niin paljon laiskat päästää "rakkaat lemmikkinsä" ulos. :/ "On kuin oma lapsi", eli kai sitten kaksivuotiaankin voivat päästää...

suomessa on monia muitakin lajeja, jotka eivät tänne kuulu ja silti niitä ei saa poistaa täältä. Jos siis tuota lauseketta käytetään kissoja kohtaan, pitää sitä käyttää muitakin lajeja kohtaan.

Kissaongelma poisttu pikkuhiljaa. Ei ole järkevää pakottaa koko elämänsä ajan vapaaseen ulkoiluun tottunutta kissaa sisätiloihin, sen sijaan valistusta lisäämällä ihmiset alkavat pitää kissojaan enemmän sisäkissoina. Lisäksi linnut kyllä osaavat varoa kissoja: niillä on sisäänrakenettu petotunnistin ja osaavt luikauttaa varoituslaulun kissan nähdessään. Jos joku lintu sitten jää kissan kynsiin, niin silloin linnulla oli jotain muutakin pielessä ja se olisi kuollut kuitenkin. '

vapaana oleva koira voidaan pitää villiintyneenä koska suomen luonnossa ei ole villikoiria. eli koira ei kuulu suomen luontoon ja on tänne tuotu vieraslaji. koska koira on uhka myös kaikille eläimille sekä ihmisille tulee vapaana oleva koira lopettaa välittömästi ennenkuin kukaan joutuu hengenvaaraan.

en ole koiran vihaaja kerron vain toisen eläimen oikeuksia samoilla laseilla kuin kissan vihaajat.

No nyt sulla kilahti ja kunnolla. Vapaana juokseva koira otetaan kiinni ihan samoin kuin kissakin, ja viedään löytöeläintaloon, eikös näin?? ;D Omistaja sen sieltä sitten hakee pois. Koira vaan taitaa olla siellä melkein aina karkaamisensa takia, mutta kissa aivan jostain muusta syystä; heitteillejättäjän toimesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen vuoden aikana nähnyt luonnossa 3 kuollutta kissaa. Kahdesta osasin sanoa varmaksi, että auton alle jääneet, kolmannesta en varma. Laitoin ilmoituksen kaikista kyläyhteisön faceen, että omistaja saa hakea lemmikkinsä pois, että ei odottele turhaan kotiin. Yksi kissoista oli usein käyttämälläni lenkkireitillä, ja jäljellä ei ollut kohta enää kuin luuranko.

Kyllä tekee pahaa katsoa, että siinä jonkun lemmikki. Itselläni on koiria, enkä ikinä päästäisi niitä yksinään luontoon. Vihaisin itseäni loppuelämäni, jos koirani kokisi saman kohtalon kuin nuo kissat.

Kissan ei kuulu haahuilla yksin ulkona. Se on heitteillejättöä. Usein tässä kohtaa kissan omistajat kertovat, että kissa tylsistyy kuoliaaksi sisällä. Lemmikkejä hankitaan siksi, että niitä voi hoitaa ja niiden kanssa touhutaan ja vietetään aikaa. Jos käsityksesi lemmikin omistamisesta on se, että se laitetaan ulos ja se tulee kotiin vain syömään ja ehkä nukkumaan, älä hanki lemmikkiä.

Kissani ei siinä tapauksessa ole lemmikki. Juu, rakastan sitä, hoidan sitä jne, mutta minulle se on aikuinen olento jonka hyvä elämä koostuu asioista, joita minä pystyn sille tarjoamaan rajallisesti. Jos joutuisin ulkokissani kanssa muuttamaan laatikkoasujaksi, se ehkä onnistuisi koska hän alkaa olla niin vanha, että ei välittäisi niin paljon ulkoilun menettämisestä. Silti riipaisisi kuunnella valitusta oven edessä. 

Jos kissa olisi nuorempi, muuttotilanteessa pitäisi kysellä uutta kotia naapurista. 

Minun silmiini sinun käsityksesi on vastenmielinen - että toinen olento on olemassa siksi, että sinä saat leikkiä sen kanssa äitiä. Älä hanki lasta, et kestäisi sen aikuistumista kuitenkaan.

Sinäkin voisit vastata tähän usein esitettyyn kysymykseen, että miten vahdit (LAKI!) ettei sun aikuinen olentosi mene kielletyille paikoille/alueille? Vielä ei ole kysymykseen koskaan vastausta tullut. Miksiköhän?

Ja lopuksi vertaat eläintä lapseen ja kasvatusvastuuseen. Lapsista huolehditaan, eikä ne juokse metsissä. Siellä ei ole kissankaan paikka, vaaroja on paljon. Mutta mitäs sinä siitä välität, kun aikuinen olentosi oikeuksineen on joku jumalolento. Saa mennä rauhassa hiekkalaatikoille ja tehdä mitä lystää. Mutta sinä olet siitä kuule vastuussa, ja sen tekemisistä. Maailma on julma, joku päivä sun olentosi ei palaakaan.

eri

täällä myös yksi eri. Olen kissanomistaja. Tarkemmin kahden kissan. Saavat vapaasti kulkea omalla tontillamme ja pysyvät myös tontilla, koska tonttimme on niin iso ja kissamme niin laiskoja kulkemaan ettei niitä kiinnosta lähteä kovin kauas kotoa. Kissojen vahtiminen on ääliöhelppoa, minä en aio kertoa miten se tehdään, ehkä henkilö, jolta asiaa kysyit kertoo oman keinonsa. Minä en sitä tapaa aio kertoa, koska kissavihaajat voivat käyttää sitä tietoa hyväksi.

Wau! Yhä paranee. Mitä ne kissavihaajat siellä tekisivätkään, kun kerran kissat pysyvät tontilla? Kissa saa omalla pihallaan olla, siitähän ei nyt ole kyse. Vastausta ei kysymykseen siis tule edelleenkään, aikuisen olennon omistajakin häipyi. Kovasti uhosi, mutta meni sitten jauhot suuhun.

Vierailija
44/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä tiedät, että se orava oli kissan tappama?

Tunnistan kyllä kissan tappaman oravan kun sen näen.

Onko siinä joku zorron merkki?

Vierailija
45/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeisen vuoden aikana nähnyt luonnossa 3 kuollutta kissaa. Kahdesta osasin sanoa varmaksi, että auton alle jääneet, kolmannesta en varma. Laitoin ilmoituksen kaikista kyläyhteisön faceen, että omistaja saa hakea lemmikkinsä pois, että ei odottele turhaan kotiin. Yksi kissoista oli usein käyttämälläni lenkkireitillä, ja jäljellä ei ollut kohta enää kuin luuranko.

Kyllä tekee pahaa katsoa, että siinä jonkun lemmikki. Itselläni on koiria, enkä ikinä päästäisi niitä yksinään luontoon. Vihaisin itseäni loppuelämäni, jos koirani kokisi saman kohtalon kuin nuo kissat.

Kissan ei kuulu haahuilla yksin ulkona. Se on heitteillejättöä. Usein tässä kohtaa kissan omistajat kertovat, että kissa tylsistyy kuoliaaksi sisällä. Lemmikkejä hankitaan siksi, että niitä voi hoitaa ja niiden kanssa touhutaan ja vietetään aikaa. Jos käsityksesi lemmikin omistamisesta on se, että se laitetaan ulos ja se tulee kotiin vain syömään ja ehkä nukkumaan, älä hanki lemmikkiä.

Kissani ei siinä tapauksessa ole lemmikki. Juu, rakastan sitä, hoidan sitä jne, mutta minulle se on aikuinen olento jonka hyvä elämä koostuu asioista, joita minä pystyn sille tarjoamaan rajallisesti. Jos joutuisin ulkokissani kanssa muuttamaan laatikkoasujaksi, se ehkä onnistuisi koska hän alkaa olla niin vanha, että ei välittäisi niin paljon ulkoilun menettämisestä. Silti riipaisisi kuunnella valitusta oven edessä. 

Jos kissa olisi nuorempi, muuttotilanteessa pitäisi kysellä uutta kotia naapurista. 

Minun silmiini sinun käsityksesi on vastenmielinen - että toinen olento on olemassa siksi, että sinä saat leikkiä sen kanssa äitiä. Älä hanki lasta, et kestäisi sen aikuistumista kuitenkaan.

Älä viitsi. Kissasi ei ole mikään täysvaltainen aikuinen, eihän se ole saanut edes itse päättää missä asuu. Lemmikkien kanssa sama kuin lapsien: vastuu kannetaan kun lemmikki on (omasta, ei lemmikin) päätöksestä otettu. Laiha perustelu tuo ovella huutelun sydämestä riipaisu; lapsienkin kannattaa varmaan antaa tehdä mitä vaan ilmeisistä riskeistä huolimatta, ettei tule paha mieli. Turvallisuudesta viis. Sitten ollaan niitä elämän kolhimia kun kaikenlaista tragediaa mahtuu elämään, lopulta omasta vastuuttomuudesta johtuen.

Vierailija
46/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sureta, se on elämän kiertokulkua. Meillä kolme ulkoilevaa kissaa ja kyllä ne syö hirveästi lintuja, oravia ja hiiriä.

Vierailija
47/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaviha tuo lisää rottia. Jee!

Vierailija
48/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orava on yhtä paha tuholainen luonnossa kuin kissakin. Eikä se maassa kuolleena makaava orava edes ole kissan tappama, niitä kun jää jopa polkupyörien alle, kun keväällä syntyneet poikaset ei vielä osaa varoa mitään.

Orava kuuluu Suomen luontoon, kissa ei ellei ole sitten Ilves tai harvinainen metsäkissa. Lemmikkikissojen aiheuttaman hävityksen vertaaminen Suomen luonnonvaraiseen luontoon kuuluvan eläimen aikaansaannoksiin on joko he**etin tyhmää ja/tai itsekästä.

Vierailija
49/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissaviha tuo lisää rottia. Jee!

Jos vähänkään seuraat maailman tai edes kotimaan tilannetta ja uutisia noin yleensä, niin jokunen vuosi sitten oli esim. Turussa rottaongelma. Ihmiset syöttivät sorsia, ja rotat sekä hiiret lisääntyivät kovaa vauhtia.

Ratkaisu ongelmaan ei ollut tuoda satoja kissoja niitä syömään tai tappamaan, vaan myrkyttäminen. Taajamissa kissa ei niin paha ongelma olekaan, kuin lähiöissä. Tuon hiirenpyydystys -tekosyyn vois jo jättää pois. 

Meillä ainakin jää loukkuihin hiiret, vaikka kissoja liikkuu ympäristössä. Joten annetaanko olla?

Vierailija
50/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkin voisit vastata tähän usein esitettyyn kysymykseen, että miten vahdit (LAKI!) ettei sun aikuinen olentosi mene kielletyille paikoille/alueille? Vielä ei ole kysymykseen koskaan vastausta tullut. Miksiköhän?

Ja lopuksi vertaat eläintä lapseen ja kasvatusvastuuseen. Lapsista huolehditaan, eikä ne juokse metsissä. Siellä ei ole kissankaan paikka, vaaroja on paljon. Mutta mitäs sinä siitä välität, kun aikuinen olentosi oikeuksineen on joku jumalolento. Saa mennä rauhassa hiekkalaatikoille ja tehdä mitä lystää. Mutta sinä olet siitä kuule vastuussa, ja sen tekemisistä. Maailma on julma, joku päivä sun olentosi ei palaakaan.

eri

täällä myös yksi eri. Olen kissanomistaja. Tarkemmin kahden kissan. Saavat vapaasti kulkea omalla tontillamme ja pysyvät myös tontilla, koska tonttimme on niin iso ja kissamme niin laiskoja kulkemaan ettei niitä kiinnosta lähteä kovin kauas kotoa. Kissojen vahtiminen on ääliöhelppoa, minä en aio kertoa miten se tehdään, ehkä henkilö, jolta asiaa kysyit kertoo oman keinonsa. Minä en sitä tapaa aio kertoa, koska kissavihaajat voivat käyttää sitä tietoa hyväksi.

Wau! Yhä paranee. Mitä ne kissavihaajat siellä tekisivätkään, kun kerran kissat pysyvät tontilla? Kissa saa omalla pihallaan olla, siitähän ei nyt ole kyse. Vastausta ei kysymykseen siis tule edelleenkään, aikuisen olennon omistajakin häipyi. Kovasti uhosi, mutta meni sitten jauhot suuhun.

Sinulla ne jauhot taisi mennä suuhun, koska vääristelit viestini pointtia. En suinkaan ole huolissani siitä, että kissavihaajat tulevat minun tontilleni vihaamaan minun kissojani. Kirjoittelet sen verran pahasti tunteella, että jospa palaamme asiaan kun olet rauhoittunut/ottanut rauhoittavia.

Vierailija
51/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Niin, maailma on julma. Ette pysty poistamaan sitä sillä, että vangitsette petoeläimen koko iäkseen jahtaamaan tekohiirtä. 

Lähimmälle hiekkalaatikolle on meiltä arviolta 2 kilometriä. Kissamme ei liiku siellä asti. 

Itse juoksin muuten metsissä lapsena. Ehkä se olisi tehnyt sinullekin hyvää. 

Hiekkalaatikkoon muuten saa kannen, jos ei kestä ajatella ulosteita siinä. Sinne kun saattaa lintukin osua, vaikka kaikki muut eläimet olisikin maailmastasi turvassa. 

Vierailija
52/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eri

Sinulla ne jauhot taisi mennä suuhun, koska vääristelit viestini pointtia. En suinkaan ole huolissani siitä, että kissavihaajat tulevat minun tontilleni vihaamaan minun kissojani. Kirjoittelet sen verran pahasti tunteella, että jospa palaamme asiaan kun olet rauhoittunut/ottanut rauhoittavia.

Aikuisen olennon "omistaja" tässä terve. Minulla on aikuisena muitakin velvollisuuksia kuin päivystää vastaamassa nuorille itseään täynnä mesoville paremmille ihmisille. Etenkään kun heillä ei ole aikomustakaan suvaita mitään muuta kuin oman pyhän vihansa ylläpitoa. 

En ole ikinä pitänyt ajatuksesta, että kissa omistetaan. En suostu sitä sanaa nytkään käyttämään sellaisenaan. Minä kun tosiaan rakastan kissaani, toisin kuin sinä joka käytät sitä egosi hoitamiseen.

Vierailija
53/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä tiedät, että se orava oli kissan tappama?

Tunnistan kyllä kissan tappaman oravan kun sen näen.

Onko siinä joku zorron merkki?

kissat kantaa mukanaan mustepulloa ja heti oravan tapettuaan painavat oravan turkkiin kissankäpälän kuvan.

Oravat oikeasti kuolevat hyvin monilla eri tavoilla. Meidän pihalla kerran harakka nokkaisi oravan henkihieveriin. Ei siitä olisi päällepäin voinut sanoa, että hyökkäsikö sen kimppuun harakka vai kissa, mutta kun nähtiin, niin tiedettiin. Suomessakin muuten on tavattu jo ainakin yhtä haitallista oravalajia, joka tuhoaa meidän oman oravakantamme, en muista nyt oliko se harmaaorava vai iso-orava, enkä nyt tarkista, mutta sekä harmaaorava, että iso-orava on luokiteltu haitalliseksi vieraslajiksi koko eu:n alueella.

Vierailija
54/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjattu vastaus :)

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku zorron merkki? kissat kantaa mukanaan mustepulloa ja heti oravan tapettuaan painavat oravan turkkiin kissankäpälän kuvan.

Oravat oikeasti kuolevat hyvin monilla eri tavoilla. Meidän pihalla kerran harakka nokkaisi oravan henkihieveriin. Ei siitä olisi päällepäin voinut sanoa, että hyökkäsikö sen kimppuun harakka vai kissa, mutta kun nähtiin, niin tiedettiin. Suomessakin muuten on tavattu jo ainakin yhtä haitallista oravalajia, joka tuhoaa meidän oman oravakantamme, en muista nyt oliko se harmaaorava vai iso-orava, enkä nyt tarkista, mutta sekä harmaaorava, että iso-orava on luokiteltu haitalliseksi vieraslajiksi koko eu:n alueella.

MItä sitten? Kotikissat eivät kuulu Suomen luontoon ja on omistajien vastuulla huolehtia siitä, etteivät ne pääse tappamaan oravia, lintuja tai muitakaan Suomen luonnonvaraisia eläimiä. Tuohon ei vaikuta se, mitkä muut Suomen luontoon kuulumattomat eläin- tai kasvilajit meillä aiheuttavat haittaa.

kuuluu se sikäli, että jo vingutaan kissoista ja vaaditaan niille ties minkälaisia kuolemanrangaistuksia, niin samalla pitää vaatia muillekin.

55/84 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaas muuten mitä saa tehdä naapurin kissoille, jotka käyvät kuseksimassa ja paskomassa meidän pihalle ja kukkapenkkeihin ja hyppivät autojemme päällä? Ottaa ihan saakelisti välillä aivoon. Ja ollaan tietysti maalla, jossa "aina kissat ovat vapaana olleet, ne kuuluvat maalle, muuta kaupunkiin jos et kestä." Niitä on siis kolme kappaletta, yhden ehkä vielä kestäisi.

Ollaan miehen kanssa yksinkertaisesti mietitty niiden loukuttamista ja kuskaamista jonnekin löytyeläinkotiin, mutta enpä tiedä saako niin edes tehdä?

Itse hävittäisin nuo katit enkä puhuisi mitään kellekään.

Vihaan kissoja.

Menee aika lailla tasan; hävittäisin sut enkä puhuisi kellekään mitään. Vihaan sua.

Laiton uhkaus!

Vierailija
56/84 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi puhutaan kissavihasta, kun joku on huolissaan sekä kissan että luonnossa elävien sinne kuuluvien lajien hyvinvoinnista.

En minä vihaa kissoja, vaan olen huolissani niistä kaupunkialueella juoksevista kissoista, jotka eivät ymmärrä edes väistää autoja.

En ymmärrä yhtään miksi kukaan haluaisi ottaa riskiä, että se oma (rakas?) kissa ei ulkoreissultaan enää palaakaan kotiin.

Ainakin täällä kissat väistävät hyvin autoja. Meidänkin kadulla on monta ulkokissaa ja näyttävät oikein onnellisilta kissoilta. 

Vierailija
57/84 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne oravat ja pikkulinnut, myyrät hiiret tai rotat ole kuolemassa sukupuuttoon. Enemmän oravia tappaa petolinnut- haukat,pöllöt ja kotkat tms. Lisäksi muut pienpedot.  Laitatko tänne joka oravan kuolemasta postauksen, esim jos haukka nappaa oravan?

Alun perin kissoja on otettukin hyötyeläimiksi eikä alistettu sisälle ihmisten käpälöitäväksi. Kissan kuuluu saada kulkea ja toteuttaa alkuperäistä viettiään. Kissaan ei kannata kiintyä liikaa, niin että joutuu märiseen silmät päästä kun se kuolee. Jos kuolee niin uutta kehiin, niin sitä on ennen vanhaankin toimittu. 

Monessa kaupungissa on jyrsijä ongelmia kun kissat eivät enää pyydä.

Haukka metsästää syödäkseen. Kissa oli jättänyt nämäkin molemmat oravat syömättä.

eli mistä tiedät, että kissa oli ne oravat tappanut?

Oli varmaan jättänyt käyntikorttinsa.

Vierailija
58/84 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi puhutaan kissavihasta, kun joku on huolissaan sekä kissan että luonnossa elävien sinne kuuluvien lajien hyvinvoinnista.

En minä vihaa kissoja, vaan olen huolissani niistä kaupunkialueella juoksevista kissoista, jotka eivät ymmärrä edes väistää autoja.

En ymmärrä yhtään miksi kukaan haluaisi ottaa riskiä, että se oma (rakas?) kissa ei ulkoreissultaan enää palaakaan kotiin.

Ainakin täällä kissat väistävät hyvin autoja. Meidänkin kadulla on monta ulkokissaa ja näyttävät oikein onnellisilta kissoilta. 

Kyllähän kissoja jää moottoritielle muutamia varmaan joka vuosi, vaikka osaisivat yleensä varoa. Sen lisäksi voi olla ilkeitä ihmisiä, jotka tahallaan tahtovat paha eläimille.

Vierailija
59/84 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot tappaa oravia enemmän kuin kissat ikinä.

Sinänsä ihme, jos ja kun kissa saa oravan kiinni metsässä. Oravat voisivat pysyä siellä puitten latvoissa turvassa. 

Vierailija
60/84 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kissoja jää moottoritielle muutamia varmaan joka vuosi, vaikka osaisivat yleensä varoa. Sen lisäksi voi olla ilkeitä ihmisiä, jotka tahallaan tahtovat paha eläimille.

Silti tutun sisäkissa surettaa enemmän kuin nuo ulkokissat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi