Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesitkö seurakuntien varastaneen kirkkorakennukset Suomen kansalaisilta?

Vierailija
30.09.2021 |

Edelleen voimassa olevan vuonna 1734 säädetyn lain nojalla kirkkorakennukset ovat pitäjäin asuvaisten omaisuutta ja jokaisella asuvaisella on velvollisuus kunnostaa kirkkoa ja pitää siitä huolta. Ja yllättävää on että tämä laki on edelleen voimassa vaikka Suomessa seutukunnat ovat korvanneet pitäjät.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnih, sinä olet varmasti ensimmäisenä kustantamassa korjausta? Tai tekemässä itse remonttia?

Vierailija
2/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämäkin pytingit ole niitä soomalilaisten rakentamia? Niillehän nämä kuuluu, niinkuin alusmaan kaikki muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nonnih, sinä olet varmasti ensimmäisenä kustantamassa korjausta? Tai tekemässä itse remonttia?

Kirkollisveroahan me maksetaan, mut sitähän tuon perustella pitäs maksaa kirkosta eronneetkin.

Vierailija
4/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkollisveroahan me maksetaan, mut sitähän tuon perustella pitäs maksaa kirkosta eronneetkin.

Minusta parempi ratkaisu olisi se että kirkot pakkolunastettaisiin edulliseen hintaan valtion tai kuntien omistukseen. Laillisesti se on tuon mukaan sallittua ja mahdollista.

Vierailija
5/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta parempi ratkaisu olisi se että kirkot pakkolunastettaisiin edulliseen hintaan valtion tai kuntien omistukseen. Laillisesti se on tuon mukaan sallittua ja mahdollista.

Niin. Valtiolla ja kunnilla ei olekkaan näitä mätäneviä korjauksentarpeessa olevia rakennuksia yhtään. 

Tuleeko kenties hyvä haltija joka heilauttaa taikasauvaa ja simsalabim, kaikki näiden kustannuksiin tarvittava raha ilmestyy tyhjästä?

Vierailija
6/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäjäin asuvaisten verotuloilla ei moisia pytinkejä remontoida, eikäpä sitä muuhun sitten jäisikään rahaa.

Vierailija
7/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OMG, mikä ajattelun riemuvoitto.  Joskus kannattaa miettiä hiukan pidemmälle...

Vierailija
8/8 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta tässä on? Kuuluu ihan normaalin luterilaisuuteen ettei kirkolla kuulu olla omaisuutta vaan se kuuluu kirkon jäsenille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme