Kiinnostavaa nähdä, kuinka moni edelleen jatkaa maskien käyttöä
Koska kaikki ne, jotka nyt lopettavat, käyttivät selvästi vain sosiaalisen pakon vuoksi. Nyt nähdään, kuinka moni oikeasti uskoi maskeihin. Koska tottahan he jatkavat edelleen, sillä ei tilanne ensi viikolla ole dramaattisen erilainen kuin viime viikollakaan.
Kommentit (93)
Vapautan viimeinkin komean naamani näkyville naisten ihailtavaksi.
M40
Jos ei uskalla naamaansa kaupassa näyttää ja käyttää siksi maskia, niin jokin on pahasti pielessä itsetunnossa. Minä nautin nyt täysin siemauksin kaupassa käynnistä ilman maskia :) :) :) Enää ei tarvitse sietää idioottien maskilampaiden tuijottelua :) :) :)
Itse käyn kaupassa myöhään illalla kun siellä on tyhjää joten en käytä enää maskia. Jos pitäisi mennä jonnekin tungokseen niin silloin varmaan laittaisin.
Minä. Edelleen ffp2-maski käytössä, vaikka on kaksi rokotetta saatu. Minun maskin pitäminen ei kuulu kenellekään pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn kaupassa myöhään illalla kun siellä on tyhjää joten en käytä enää maskia. Jos pitäisi mennä jonnekin tungokseen niin silloin varmaan laittaisin.
Mutta henkilökunnasta ei tarvitse välittää?
Itse en käytä enää.
Jossain vaiheessa se pitää lopettaa vaikka juuri sillä hetkellä ei tapahdukaan mitään dramaattista pudotusta tartuntojen määrässä. Etkö muka tuota tajua?
Vierailija kirjoitti:
Minä. Edelleen ffp2-maski käytössä, vaikka on kaksi rokotetta saatu. Minun maskin pitäminen ei kuulu kenellekään pätkääkään.
Minä aion myös jatkaa maskin pitämistä. Aloitin sen käyttämisen heti, kun korona ilmaantui kotialueelleni. Silloin maskeja pitäviä töllisteltiin ja pidettiin hysteerisinä.
Minuun ei tehonnut sosiaalinen paine, kun olin 13v. eikä tehoa nyt 40-vuotiaanakaan. Aion käyttää maskia vaikka lopun elämääni, jos haluan. Ei minua kiinnosta tippaakaan tuntemattomien ihmisten mielipiteet ja näkemykset minusta tai siitä, miten minun pitäisi elää tai liikkua ihmisten ilmoilla.
Viime viikonloppuna kävin jo kaupassa ilman maskia, koska arvasin että tämä virallinen suositus tulee päättymään kohtapuoliin.
Ihanaa oli ja ostin heti 2 uutta huulipunaa.
Paluu kohti normaalia elämää askel askeleelta!.
Mulla on jo 3 rokotetta joten en vaan jaksa kantaa huolta tartunnoista enää.
Kyllä ihmiset jotka eivät käytä maskeja ovat törkyturpia ja olen sen monesti sanonut päin naamaa ja tulen vastakin sanomaan.
Ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihmiset jotka eivät käytä maskeja ovat törkyturpia ja olen sen monesti sanonut päin naamaa ja tulen vastakin sanomaan.
Ällöttävää.
0/5
Vierailija kirjoitti:
Olen 1 riskiryhmää ja rokotesuojani on jo vanhentunut ja madaltunut ja on nyt enää n 20%. Yhdistettynä siihen, että viruksen leviämistä yritetään oikein kannustaa nyt syksyllä, ja 3 rokoteannoksen antamisessa vitkutellaan, niin aion tehostaa hengityssuojaimen käyttöä entisestään. Riskiryhmien suojelu on nyt virallisesti lopetettu ja jokaisella on enää vastuu itsestään.
Näinhän sen olisi pitänyt olla alusta saakka. Aikuiset ihmiset ovat vastuussa itsestään ja suojelevat itse itseään. Riskiryhmät hengityssuojaimilla.
Minä en ole käyttänyt maskia yli puoleen vuoteen. Yksikään ihminen ei ole katsonut pitkään tai kommentoinut mitään.
Mutta täytyy sanoa, että kaipaan sitä lockdown-vaihetta, mikä oli alussa. Oli ihanaa, kun ei ollut ketään missään ja jos olikin, kaikki kiersi toisensa kaukaa. Heti kun maskisuositus tuli, turvavälit unohtui.
En minä koronasta niinkään välitä, mutta olisi ihanaa kun ihmiset pysyisi aina 2 metrin päässä.
Tykkään olla incognito, joten saatan pitääkin vielä jonkun aikaa. Ihan kohteliaisuudesta olen kyllä muuten pitänyt, ei täällä ole ollut merkittävää tautitilannetta kuukausiin.
Huoleton kirjoitti:
Maskeista tulee mieleen se joku syndrooma, jossa panttivangiksi otettu ihminen lopulta rakastuu kidnappaajaansa, eikä halua enää vapautua. Outo on joidenkin ihmisten sielunmaisema.
Voisitko vähän avata tuota ajatusta.
Miten maskit liittyvät panttivankeihin?
Itse olen käyttänyt maskia julkisissa tiloissa keväästä 2020 asti. En ole missään vaiheessa kokenut olevani maskin enkä viruksen vanki. En vaan tykkää sairaana olemisesta. Siksi käytän maskia (tai hengityssuojainta) ja aion jatkaa käyttämistä niin kauan kuin koen tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä enää.
Jossain vaiheessa se pitää lopettaa vaikka juuri sillä hetkellä ei tapahdukaan mitään dramaattista pudotusta tartuntojen määrässä. Etkö muka tuota tajua?
Miksi mielestäsi maskin käyttö pitää lopettaa jossain vaiheessa?
Tipahtaako taivaasti meteoriitti jokaisen maskin käyttäjän päähän kahden viikon päästä, vai miksi se lopettaminen on niiin tärkeää?
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää.
Minulla on raskauspahoinvointia ja maski päällä alkaa oksettaa todella nopeasti. En ole käyttänyt enää aikoihin. Sehän vasta hygieenistä onkin, jos alan oksennella pitkin kaupan tai junan lattioita. Kannattaa vaan pitää suu kiinni, jos ei ole mitään mukavaa sanottavaa.
Käytän varmasti loppuun nämä jotka olen hankkinut ja sen jälkeen lopetan.
Sen verran paljon tulee lennettyä, että varmaan maskia tulee pidettyä aika pitkään vielä. Lentoyhtiöt ei ole noista maskeista luopumassa ensimmäisten joukossa.
Ja se on juuri noin kuin joku ylempänä kirjoitti. Tästä eteenpäin jokainen on itse vastuussa omasta terveydestään ja turvallisuudestaan. Kukin pitäköön tai olkoon pitämättä maskia jatkossa sen mukaan.
Minä jatkan maskin käyttöä. Miehet katselevat nyt vähemmän perään.
Ei kiinnosta pätkääkään. Ilman koronaakin siellä on näitä räkijöitä ja köhijöitä narkkareiden suu vaahdossa pölpöttöttäjiä. Pitäväthän terveydenhuollossa ihan vakiona maskeja. Miksi.