Kiinnostavaa nähdä, kuinka moni edelleen jatkaa maskien käyttöä
Koska kaikki ne, jotka nyt lopettavat, käyttivät selvästi vain sosiaalisen pakon vuoksi. Nyt nähdään, kuinka moni oikeasti uskoi maskeihin. Koska tottahan he jatkavat edelleen, sillä ei tilanne ensi viikolla ole dramaattisen erilainen kuin viime viikollakaan.
Kommentit (93)
Huoleton kirjoitti:
Maskeista tulee mieleen se joku syndrooma, jossa panttivangiksi otettu ihminen lopulta rakastuu kidnappaajaansa, eikä halua enää vapautua. Outo on joidenkin ihmisten sielunmaisema.
Ei toi maskin käyttö niin vieras asia ole terveydenhuoltohenkilöstölle. Sulle se voi olla mutta monessa muussakin työssä suojataan naamaa aika ajoin.
Olen käyttänyt vain sosiaalisen paineen takia, pitää miettiä lopetanko. En jaksa tuijottelua.
Olen tähänkin asti käyttänyt sitä lähinnä sosiaalisen paineen vuoksi, mutta tykkään kyllä, että naama on peitossa, joten jatkan käyttöä varmaan vielä hyvän aikaa.
Mulla on yhä maski käytössä. Lähinnä koska olen tämän viikon ollut perus flunssassa ja tuntuu kohteliaalta muita kohtaan olla sitäkään levittämättä. Olen jo kauan ennen koronaa ihaillut Aasialaisten kulttuuria käyttää maskia ollessaan kipeänä. Vihdoinkin voin itsekin niin tehdä, ilman että kanssaihmiset leimaavat hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Nähdään myös, millainen vertaiskontrollin, kyttäyksen ja syyllistämisen tarve säilyy heillä, jotka edelleen käyttävät maskeja joka paikassa.
Maski on minunkin naamalla ollut yli vuoden joka paikassa sekä työnantajan että joukkopaineen takia, mutta nyt saa luvan riittää. Suojatkaa itsenne jos koette tarpeelliseksi ja ottakaa rokote, mutta lopettakaa muiden vahtiminen.
Niin, ja sinä selvästikin aiot jatkaa toisten ihmisten reaktioiden vahtimista.
Minä käytän niin pitkään kunnes epidemia ohi.
Eipähän tule muutkaan flunssat.
Lehdissä kerrotaan, että jokainen tulee saamaan koronaviruksen, joko rokotettuna tai ilman rokotetta.
Emme kuitenkaan tiedä, miten koronavirus vaikuttaa ihmisessä pidemmällä ajalla.
Sen verran tiedetään, että koronavirus tuhoa aivoja, mutta ei yhtä paljon kaikilla ihmisillä.
Jatkan maskin käyttöä kun minusta on mukavaa ettei akne ja peikon naama näy kaikille.
Käytän edelleen hengityssuojainta, kun on pakko asioida ihmisten ilmoilla.
Hengityssuojainta tai maskia käytetään siksi, ettei tahdota saada koronavirusta.
Siihen eivät mitkään suositukset vaikuta.
Siihen eivät mitkään toiset ihmiset vaikuta.
Emme pidä maskia siksi että toisetkin ihmiset pitävät niitä, vaan siksi ettemme tahdo koronavirusta.
Jos joku ottaa pois maskin, hän saa tehdä niin, mutta ei se meihin vaikuta, emme siltikään tahdo saada koronavirusta.
Lopetin alkukesästä ja aloin vahvistamaan luontaista immuniteettia eli kohtaamaan viruksia ja bakteereja ilman mitään maskeja. Ei pidä liian steriiliksi alkaa. Tulee pahoja flunssia.
Vierailija kirjoitti:
Hengityssuojainta tai maskia käytetään siksi, ettei tahdota saada koronavirusta.
Emme pidä maskia siksi että toisetkin ihmiset pitävät niitä, vaan siksi ettemme tahdo koronavirusta.
Jos joku ottaa pois maskin, hän saa tehdä niin, mutta ei se meihin vaikuta, emme siltikään tahdo saada koronavirusta.
Kirurginen maski ei edes suodata viruksia. Se on aivan turhaan päässä koronan vuoksi. Varsinkin jos muutkaan ei juurikaan käytä niin että ne pärskeet kyllä tavoittaa sinutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin aivopestyä mantraa toistaisit. Katso missä vaatetuksessa k-potilaita hoidetaan ja tule sitten kertomaan miten sinua se maskin käyttö suojaa. Meneekö se happivaje tosiaan aivoihin noin pahasti?
Aion pitää maskia sillä naaman näyttäminen tuntuu nyt alastomalta kun sen peittämiseen on tottunut
Olen helpottunut. Työpaikallani on ollut pakko käyttää maskia, mutta kun mikään ei ole ollut naamalleni tarpeeksi pieni, olen jatkuvasti joutunut aukomaan suuta ja ilmehtimään ties miten, jottei maski nouse silmille. Päivän tai pari tuota kestää, mutta vuosi on ollut todella pitkä aika. Mieluummin olisin sairastunut koronaan, ja pitänyt maskia vain silloin, jos sairaana joutuu lähtemään ihmisten ilmoille, kuin leikkinyt koko vuoden olevani muka sairas.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskeho on heikko, siksi on rokotettava jatkossa, useamman kerran vuodesssa, keksi lääketeollisuus ja lobbas poliitikot.
Niin on. Siksi väestö on rokotettu. Monen taudin varalta. Pienet lapset rokotetaan jo ihan vauvana ensimmäisen kerran. Sinutkin on hyvin todennäköisesti rokotettu moneen kertaan elämäsi aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurginen maski ei edes suodata viruksia. Se on aivan turhaan päässä koronan vuoksi. Varsinkin jos muutkaan ei juurikaan käytä niin että ne pärskeet kyllä tavoittaa sinutkin.
Siksi mainitsin ensimmäisenä hengityssuojaimen.
Kirurginen maski ei auta paljoa, mutta on toki tyhjää parempi, mutta monet käyttävät FFP2-hengityssuojaimia, ne auttavat jo paljon.
Kyllä aion jatkaa maskin käyttöä. Pandemia jatkuu eikä maskista ole mulle mitään haittaa.
Olen tykännyt maskista, saa rauhassa kierrellä esim. marketissa eikä kukaan mies voi tuijottaa.
Toivottavasti maskin käyttö säilyy sen verran yleisenä, että sitä voi jatkossakin halutessaan käyttää ilman, että aletaan tuijottaa maskin takia. Kun sitten se on taas vähän niinku plus miinus nolla. :D
Joo ehdottomasti jatkan käyttöä. Tuntuu, että sille on nyt enemmän tarvetta, kun rokotetut elää ihan normaalia elämää ja tartuttavat koronaa. Pitää nyt rokotetuilta suojautua.