Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mua ärsyttää tää nykyaika.

Vierailija
21.11.2014 |

Ilmankos mulla ei olekaan kuin yksi kaveri. Sekin aina kehuu miten saa paljon aikaan, siivoaa,jumppaa,tapaa ystäviä,leipoo jne..täydellinen siis. Kun kaikki meneekin aina niin hyvin koko ajan ja jos joku on huonosti niin se ei ainakaan ole hänen vikansa. Siis mistä näitä ihmisiä tulee? Onko kaikki nykyään niin hattaraa ja ihanaa? Siis oon varmaan kade. En mä jaksa touhuta koko aika ja tehdä kaikkea. Kyllä mä kaipaan rauhaa ja lepäämistä ja rauhallista kahvitaukoa omien ajatusten kanssa ja päiviä kun ei tarvitse suorittaa. Siis pitääkö tän elämän olla yhtä tekemistä koko ajan? Kun töistä tulee kotiin niin heti kaikki on reippaina ja virkeinä valmiita tekemään suusrsiivouksen,leipomaan,jumppaamaan ja tapaamaan ystäviä. Siis huh hei..

Ei mun lapsuuden perheessäkään ollut noin. Isä kävi maate kun tuli töistä ja äiti kun tuli töistä niin ensin valitti tekemättömistä kotitöistä ja sitten kävi katsomaan tv:tä. Kait mä sitten olen saanut vääränlaisen esimerkin ja kasvatuksen. Molemmat vanhemmat oli kyllä ahkeria työntekijöitä töissä. 

Oon vaan luullut että me ollaan hyviäkin ystäviä että voin kertoa kaiken mutta ei sitten. En viitsi itse kertoa omista ongelmistani tai huonoista päivistä kun ystävälläni on kaikki aina niin hyvin ja on niin ahkera. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan nykyaikaa tästä asiasta soimi. 100 vuotta sitten olisit raatanut 24/7 ja siltikin olisit saanut pelätä ruoan loppumista. Nythän sitä vasta pääseekin helpolla, jos tahtoo. Mutta useimmat tahtovat tehdä niin kuin muutkin ja luovat itselleen oman oravanpyöränsä. Pitää sisustaa viiden vuoden välein uusiksi, hankkia tietyn merkkiset vaatteet, harrastaa sitä ja tätä ja tehdä paljon töitä, jotta voi ostaa paljon asioita. 

Ihan hyvin voi tehdä normaalit 40 h töitä (ammatinvalintakysymys) ja olla harrastamatta mitään, ei tarvitse sisustaa tai ostella mitään erikoista. Jää aikaa lepäämiseen ja olemiseen.

Vierailija
2/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, lähinnä huvittaa tuo itsensä jalustalle nostaminen ja korvaamattomaksi tekeminen ja täydellisyys. Miksi tehdä niin jos se kuitenkin on läpinäkyvää? Ei tällä ystävälläni tai niillä muilla jotka samaa kehumista tekevät niin ole sen hienompaa, siistimpää tai eivät ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin minä vaikka pidänkin niistä rauhallisista koti-illoista. Mutta ehkä se on vain sitä että halutaan esittää parempaa ihmistä kuin toiset. Yleensä samat ihmiset on kovia juoruilemaan ystävistään ja kertoo kaikki eteenpäin. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä energiapakkauksilla saattaa olla mania tai sitten oikeanlaiset piristeet käytössä noin muuten. ;) Minua myös tökkii nuo täydellisyydet. Onneksi ei ole itse pakko, jos ei halua.

Vierailija
4/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua tuollainen häiritsee, mitä muut on? Itse olen hyvinkin rauhaa ja hiljaisuutta ja toimettomuutta rakastava ihminen, mutta ei minua ahdista ollenkaan energisemmät ihmiset. He saavat olla sellaisia kuin ovat ja minä saan olla sellainen kuin olen. Ei mitään ongelmaa.

Vierailija
5/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:13"]

Niillä energiapakkauksilla saattaa olla mania tai sitten oikeanlaiset piristeet käytössä noin muuten. ;) Minua myös tökkii nuo täydellisyydet. Onneksi ei ole itse pakko, jos ei halua.

[/quote]

No, siis jos olisikin itse täydellisiä. Mutta kun ei. Ei todellakaan ole niin siistiä kuin olettaisi kun käy kylässä. Jos koko ajan siivoaa niin luulisi ettei joka paikka olisi täynnä tavaraa ja sotkua. mitä se kellekin sitten on. Tai jos jatkuvasti leipoo ja kokkaa niin luulisi olevan erinomainen siinä. Mä luulen että taitaa kuitenkin olla se huono itsetunto taustalla. Pitää näyttää vähän parempaa mitä on. 

ap

Vierailija
6/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:17"]

Miksi sinua tuollainen häiritsee, mitä muut on? Itse olen hyvinkin rauhaa ja hiljaisuutta ja toimettomuutta rakastava ihminen, mutta ei minua ahdista ollenkaan energisemmät ihmiset. He saavat olla sellaisia kuin ovat ja minä saan olla sellainen kuin olen. Ei mitään ongelmaa.

[/quote]

Hyvä jos sua ei koskaan ota mikään päähän. 

ap

Vierailija
7/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kaikki olla tuollaisia. Tai ainakaan ei spammata facebookia täyteen treenipäivityksiä.

Vierailija
8/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin hyvin tehdä tuota, siis kertoilla vain kermat elämästäni. Antaa täydellisen kuvan, mutta miksi? En mä siitä mitään hyödy. Kyllä mä monesti itsekseni mietin ja hymyilen tuollaisten ihmisten käytöstä. Ja saa ne puolestani tehdä mitä vaan. Mutta huvittaa. Kyllä mä itse tiedän mitä mä olen ja millainen ihminen. Ei mulle tarvitse kenenkään muun sitä paikkaa osoittaa. ;)

ap

Vierailija
9/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nykyaika on melko mielipuolista. Tuntuu välillä kauhistuttavalta, aivan kuin ihminen toisensa jälkeen saisi omituisen tartunnan. Sitten alkaa se itsensä tyrkylle tunkeminen, kuvaa kuvan perään nettiin, tviittausta ja minäminää joka tuutista. "Katso, minä tein piparin!" Ollaan kuin viisivuotiaat; kaikki pitää kiikuttaa muille näytille ja kehuttavaksi! :D Kuinka ihanaa onkaan olla tekemissä maanläheisten ja hyväitsetuntoisten ihmisen kanssa. Sellainen ilmenee elämässä ihan muulla tavalla, kuin edellä mainituilla.

Vierailija
10/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:31"]

Minusta nykyaika on melko mielipuolista. Tuntuu välillä kauhistuttavalta, aivan kuin ihminen toisensa jälkeen saisi omituisen tartunnan. Sitten alkaa se itsensä tyrkylle tunkeminen, kuvaa kuvan perään nettiin, tviittausta ja minäminää joka tuutista. "Katso, minä tein piparin!" Ollaan kuin viisivuotiaat; kaikki pitää kiikuttaa muille näytille ja kehuttavaksi! :D Kuinka ihanaa onkaan olla tekemissä maanläheisten ja hyväitsetuntoisten ihmisen kanssa. Sellainen ilmenee elämässä ihan muulla tavalla, kuin edellä mainituilla.

[/quote]

Ihan samaa mieltä. Onko se sitten sitä ettei ole tarpeeksi saatu huomiota lapsuudessa vai mikä olisi oikea nimitys? Kun joka ikinen kehu, oma räpellys tai reissu pitää kaikille kertoa. 

ap

Vierailija
11/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:31"]

[/quote]

Mutta sattuneesta syystä nämä tyypit vain ovat enemmän esillä. Vaikka niitä olisi vähemmän kuin muita.

Vierailija
12/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää mamutus ja homotus, olen alkanut inhota molempia!

Vierailija
13/14 |
22.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittaminen niin. Ihmiset stressaavat vapaa-aikanakin itsensä tärviölle. Sen lisäksi, että töissä luodaan uraa, on aivan välttämätöntä käydä kesäaikana monena iltana viikossa golfaamassa, rotareissa, lionseissa ja ties missä. Moottoripyörä on jokaiselle välttämätön, ja koska se on hankittu niin sillä pitää ajaa vaikkei kukaan voi oikeasti ymmärtää mitä kivaa siinä on. Vapaus, pöh, mitä vapautta siinä muka on sen enempää kuin autolla ajamisessakaan, ja silloin ollaan sentään steensuojassa. Venekin on oltava ja siinäpä riesa syksyin ja keväin kun sitä pitää kuljettaa edestakaisin veteen ja kuiville.
Talvisin käydäänkin sitten laskettelemassa, hiihtämässä, lätkämatseissa ja ehdottoman välttämätöntä on käydä kuntosalilla, ja eivät rotarit ja lionsitkaan talviunta nuku. Eteläänkin on ehdittävä ja nähtävä kaikki nähtävyydet. Tässä vain muutama esimerkki ihan joutavasta vouhkaamisesta, minä vedän peittoa korville jos alkaa tuntua siltä, että nyt pitäisi suorittaa, kovin harvoin onneksi tuntuu siltä.

Vierailija
14/14 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin on ruvennut ällöttämään tämä nykymaailman jatkuva suorittaminen. Aina pitäisi olla harrastamassa jotain hienoja harrastuksia työpäivän päätteeksi. Ehkä se onnistuu kevyen istumatyön tekijöiltä, joilla on varaa maksaa kalliit harrastuksensa. Meikäläinen köyhä, yksinelävä pienipalkkainen naisihminen ei kyllä jaksa raskaan työpäivän jälkeen muuta edes ajatella, kuin romahtamista sänkyyn, että jaksaa taas seuraavan päivän töissä.