Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiydestä: Voisiko joku selittää, mikä siinä on

Vierailija
21.11.2014 |

niin raskasta kun puhutaan? Tarkoitan siis sellaista tilannetta, että on vain YKSI lapsi. Monen kanssa tietenkin eri asia.

Kaipaisin siis ihan yksityiskohtaista selostusta, miten sen koko päivän saa sen yhden lapsen kanssa kulumaan, koska en vaan keksi miten sitä tekemistä voi olla NIIN paljon..?

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat.

Vierailija
22/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat.

[/quote]

Opettele kirjoittamaan vajakki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla on raskasta ja toisilla ei.

Minulla on 2 perustervettä lasta ja mies joten en ole koskaan pitänyt kotiäitiyttä raskaana hommana.

Elämän parasta aikaa se oli kun lapset oli pieniä :)

Vierailija
24/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen. 

Vierailija
25/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Opettele kirjoittamaan vajakki. 
[/quote]

Ja sun ongelma oli?

Vierailija
26/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli raskainta jatkuva univaje (joka vaikuttaa energisyyteen, mielialaan ja vähentää kärsivällisyyttä). Toinen on se, että piti koko ajan olla valppaana. Vaikka lapsi olisi hetken itsekseen touhunnut jotain niin silti piti koko ajan tarkkailla ja olla valmiina siltä varalta että lapsi löytää lattialta jotain minkä työntää suuhun tai nenään, kurottaa pöydältä jonkun terävän esineen, lähtee yhtäkkiä juoksemaan autotielle jne. Vaikka itse tekis jotain muuta samalla niin huomio oli kuitenkin siinä lapsessa ja koko ajan koitti ennakoida mitä tapahtuu seuraavaksi. Oli tosi vaikea rentoutua vaikka päivässä oli löysempiäkin jaksoja. 

Vierailija
27/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:25"]

No onpas nr. 9 vaikeaa ja mieskin on. Ei mulla aikoinaan ollut tuollaista, vaikka olen yh. Lapsikin oli suht hankala, mutta päivät sujuivat mutkattomasti kuitenkin. Tietty, jos koko ajan pitää olla puunaamassa ja pyykkäämässä, niin voihan se elämä ollakin hankalaa. Voishan sitä lastakin opettaa olla sotkematta ja miten käyttäydytään, mutta se olisi liian helppoa ja ei voisi valittaa... Itse olet elämäs tuollaiseksi muodostanut. 

[/quote]

Normaali nainen saa miehen pysymään kotona vai valitsitko huonon jo alkujaan? Ihmeellistä kun jotkut lisääntyvät kenen tahansa paskapään kanssa ja marttyroivat sitten yksinhuoltajaritareina läpi elämän. On sinussakin vikaa kun teit sen kanssa lapsen, et sinäkään täydellinen ole. 

Vierailija
28/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

[/quote]

Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen. 

[/quote]

Uhmaikäisten kanssa on toimittava noin, ei niiltä kysellä. Selvät rajat ja säännöt. Lapsi kauppaan mennessä jo tietää, että kärreihin mennään eikä siinä ole hänellekään mitään kiukuttelun aihetta silloin.

Vierailija
29/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Opettele kirjoittamaan vajakki.  [/quote] Ja sun ongelma oli?

[/quote]

Huonosti kirjoitettu juttusi "vaikka kuinka ei se haluaisi..". Opettele kirjoittamaan jos otat osaa toisten keskusteluihin vai etkö osaa?

Vierailija
30/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:43"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Opettele kirjoittamaan vajakki.  [/quote] Ja sun ongelma oli?

[/quote]

Huonosti kirjoitettu juttusi "vaikka kuinka ei se haluaisi..". Opettele kirjoittamaan jos otat osaa toisten keskusteluihin vai etkö osaa?
[/quote]

En kirjoittanut noin. Jos et osaa lukea älä kommentoi.

Vierailija
31/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

[/quote]

[/quote]

Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa.

Vierailija
32/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Uhmaikäisten kanssa on toimittava noin, ei niiltä kysellä. Selvät rajat ja säännöt. Lapsi kauppaan mennessä jo tietää, että kärreihin mennään eikä siinä ole hänellekään mitään kiukuttelun aihetta silloin.

[/quote]

Meillä uhmaikäinen osaa kulkea suurimman osan kauppareissuista ihan vieressä ja saa välillä tutkia tavaroitakin. Hän on perheemmme jäsen, jolla on omat mieltymykset ja hänestäkin kaupassa on hauskaa. Meillä on sitten koirakin, joka kulkee kahlittuna, mutta se on asia erikseen. 

Hirveetä kun olet yksinhuoltaja ja vielä olet alistanut lapsesi maan matoseksi. 

Vierailija
33/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"]

[/quote]

[/quote]

Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa.
[/quote]

Niin ja tuossa asiassa nyt ei ole kyse haluamisesta.

Vierailija
34/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Uhmaikäisten kanssa on toimittava noin, ei niiltä kysellä. Selvät rajat ja säännöt. Lapsi kauppaan mennessä jo tietää, että kärreihin mennään eikä siinä ole hänellekään mitään kiukuttelun aihetta silloin.

[/quote]

Meillä uhmaikäinen osaa kulkea suurimman osan kauppareissuista ihan vieressä ja saa välillä tutkia tavaroitakin. Hän on perheemmme jäsen, jolla on omat mieltymykset ja hänestäkin kaupassa on hauskaa. Meillä on sitten koirakin, joka kulkee kahlittuna, mutta se on asia erikseen. 

Hirveetä kun olet yksinhuoltaja ja vielä olet alistanut lapsesi maan matoseksi. 
[/quote]

Siis kyse olikin siitä, että jos se lapsi siellä vaan riehuu ja rääkyy lattialla. Ei tietenkään tarvi laittaa istumaan jos osaa olla.

Vierailija
35/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa.

[/quote]

Minä tiedän kasvatuksesta kaiken tarpeellisen, mutta sinä et. Tiedät sentään, että liiat valinnat ovat haitallisia. Se on totta, mutta kaikki muu onkin sitten silkkaa roskaa.

Vierailija
36/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa. [/quote] Niin ja tuossa asiassa nyt ei ole kyse haluamisesta.

[/quote]

Miksi sitten kirjoitat että "se nyt vaan on halutttava"? Tartuin siihen. On arveluttavaa pakottaa ihmistä haluamaan jotain, mitä tämä ei halua. Se on aivopesua, manipulointia ja persoonan heikentämistä itsetunnon kustannuksella. Sinun kaltaisesi tietämätön tomppeli voi olla tosi vaarallinen lapsille. 

Vierailija
37/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa.

[/quote]

Minä tiedän kasvatuksesta kaiken tarpeellisen, mutta sinä et. Tiedät sentään, että liiat valinnat ovat haitallisia. Se on totta, mutta kaikki muu onkin sitten silkkaa roskaa.
[/quote]

Jos et vieläkään älynnyt, niin se oli kommentti viestiin nro. 9. Jos lapsi rääkyy lattialla eikä osaa olla nätisti, niin sillon se laitetaan sinne rattaisiin tai kärreihin, halusi tai ei.

Vierailija
38/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena äitinä pitää kauhean raskaana sitä, että on koko ajan enemmän tao vähemmän jalkeilla ja puuhaa jotakin. Vaikka nyt sitten luutuaa nanaanimössöjä ja hakee lasta pois vaaran paikoista, opettaa samalla miten maailmassa kuuluu elää. Vanhemmiten se toisella kädellä puuhaaminen on vain osa elämää. Talossa kulkee koko ajan, vie jotakin mennessään, tuo tullessaan, pyyhii pöydän, järjestää kengät, puhuu puhelimessa alpsen opettajan kanssa ja keittää samalla riisipuuroa.

Sellaisen organisoinnin, priorisoinnin, asioiden tekemisen päällekkäin ja lomittain oppii ajan kanssa. Nuorempana jokaiselle toiminnolle olisi jotenkin pitänyt olla oma aikansa ja yksi asia kerrallaan. "Nyt minä juon kahvin. Sitten min' pesen keittiön. Kolmantena menen kylvettämään lapsen". Ja oli kauheata, jos sen Minun Kahvini keskellä olisi pitänyt siivota kaatunut maito, kun se tuli siihen ylimääräisenä!

Vierailija
39/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:33"] Kyllä sen lapsen voi sinne kärreihin tai vaunuihin laittaa kaupassa istumaan vaikka kuinka se ei haluaisi. Se nyt vaan on haluttava, ei lapsi siitä päätä vaan vanhemmat. [/quote] Minä en opeta lastani haluamaan jotain, mitä hän ei halua. Mieluumin kannustan löytämään sen, mitä hän haluaa tehdä. Jos tulee ristiriita voin sanoa, et ehkä halua tätä mutta se on silti tehtävä. Tämä on se fiksu tapa, sinun tapasi on lasta alistava ja vanhanaikainen.    [/quote] Kasvatat siis nykyajan pilalle hemmoteltua pullamössökansaa. Se ei ole lapselle hyväksi jos saa päättää liikaa. [/quote] Niin ja tuossa asiassa nyt ei ole kyse haluamisesta.

[/quote]

Miksi sitten kirjoitat että "se nyt vaan on halutttava"? Tartuin siihen. On arveluttavaa pakottaa ihmistä haluamaan jotain, mitä tämä ei halua. Se on aivopesua, manipulointia ja persoonan heikentämistä itsetunnon kustannuksella. Sinun kaltaisesi tietämätön tomppeli voi olla tosi vaarallinen lapsille. 
[/quote]

Tuossa yhdessä viestissä joku kirjoitti kaupassa käynnistä, että lapsi ei halua rattaisiin tai kärreihin joten rääkyy lattialla. Jos ei osaa olla siellä niin sillon on mentävä niihin vaunuihin vaikka kuinka ei halua.

Vierailija
40/79 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan, että olen yhden kanssa vaan koska muut ovat koulussa. Päiväunet rakennan. Ei mulla ainakkaan ole mitenkään raskasta. Toki voishan se jo olla kiva 11kk iässä saada nukkua yötä putkeen lukuisien heräilyjen sijaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi