Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ihmisellä nousee k*** hattuun.

Vierailija
21.11.2014 |

Työskentelen pienessä, n. 60 henkilön yrityksessä jossa vaihtuvuus on hyvin pientä. Ihmiset viihtyvät ja pysyvät talossa pitkään. Tämä on perheyritys, jossa omistaja on myös toimitusjohtaja.

Talossa on noin 10 vuotta ollut henkilö joka on aiemmin ollut Suunnittelun esimiehenä, Diplomi-insinööri. Erittäin pätevä työssään, jämpti ja osaava. Hän alkoi kouluttautua työn ohella lisää ja jotain tapahtui tässä koulutuksen ohella.. Nimittäin tämä henkilö alkoi muuttua. Hänestä tehtiin varatoimitusjohtaja. Työskentelen itse talouspuolella, joten näin muutoksen jo kululaskuissa esimerkiksi. Tämä henkilö katsoi, ettei hänellä ole velvollisuutta palautella luottokorttikuitteja enää ajoissa. Jopa yrityksen toimitusjohtaja pahoittelee syvästi jos tuo kuitteja myöhässä, mutta tämä henkilö ei tuo niitä. Ja kun sitten maanittelun jälkeen ne tuodaan, ja kuitteja puuttuu, hän sanoo ylimielisesti että selvittäkää ja tilatkaa kuitti, minä en tiedä missä se on. Ostot ovat myös aika suurpiirteisiä, ostellaan 500 e matkalaukkuja firman piikkiin ja todetaan selvitystä pyydettäessä että "näytteiden kuljetukseen". Koska talossa ei ole muita naisia kuin minä, on tämä Herra varatoimitusjohtaja alkanut pitää minua henk.koht sihteerinään vaikka työni on aivan muuta. Hänellä oli TALON SISÄINEN KOKOUS johon hän kävi kokouksen aluksi pyytämässä minulta että kaataisin kahvit osallistujien kuppeihin (!!!) seisoin suu auki katsomassa että mitävvv.. Herra ei siis saanut kahveja kaadettua, saaati keitettyä itse. Koska kyseessä on varatoimari, en mukissut vaan hoidin homman. Mainittakoon että KUKAAN muu talossa ei tällaisia pyyntöjä esitä, vaan toimitusjohtajasta lähtien hoidetaan itse jos mahdollista neukkarivaraukset ja järjestelyt.

Tänään koin pohjanoteerauksen. Olin saanut meiliini viestin, jossa tämä varatoimari pyytää että postitan erään kirjeen. Lähetin hänelle vastauksen jossa kysyin että haluaako siis jotain erityistä postitukseen liittyen, jossa voisin olla avuksi. EI. Hän kirjoitti meilin jossa ilmoitti laittavansa pöydälleni paperin, jonka haluaa minun laittavan kirjekuoreen ja kirjoittavan hänen määrittelemän osoitteen päälle. Hän käveli vielä työpisteelleni selventämään tämän.

 

Olen sanaton.  Puhuin esimieheni kasnsa asiasta ja hän ottaa tämän puheeksi ko. herrran kanssa mutta miten on ylipäätään mahdollista että jollain nousee näin pahasti pienessä, lepposan kivassa perheyrityksessä kusi päähän?

 

t: kirjanpitäjä

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D :D hieno ihminen :D tuo teidän varatoimitusjohtajanne.

Vierailija
2/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä teet karhunpalveluksen kaikille naisille, jos sinä rupeat kahvipiiaksi tai sihteeriksi. Jos se johtuu sukupuolestasi. Lopetat sellaisen heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitton vaan ihan tota, että kuittien etsintään kannattaa käyttää mieluummintaloussihteerin aikaa (noin30-40€/h) kuin varatoimitusjohtajan aikaa (noin 70-100€/h). Siis ihan sen fiman kanalta, joka kulut maksaa, kenenkään kusipåisyydestä tai tasa-arvoisuuddesta riippumatta.

Vierailija
4/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten taloussihteeri voi löytää varatoimarin kuitit?

Vierailija
5/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaan käy noin, eivät kestä menestystä. Paskantärkeys on kamala tauti, josta on vaikea parantua. Miehelleni kävi juuri noin; aika salakavalasti tauti eteni, joten vaikka usein ihmettelin, en puuttunut tarpeeksi ajoissa.

Vierailija
6/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin. 10e/h assistentti tulee vielä järkevämmän hintaiseksi kahvinkeittäjäksi ja juoksevien asioiden hoitajaksi kuin koulutettu kirjanpitäjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"]

Miten taloussihteeri voi löytää varatoimarin kuitit?

[/quote]
sanoit, että kyseesä on luottokorttitili. Ne kuitithan näkee sieltä tililtä. Paperikuitit on tarpeettomia.

Vierailija
8/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:55"]

Ai niin. 10e/h assistentti tulee vielä järkevämmän hintaiseksi kahvinkeittäjäksi ja juoksevien asioiden hoitajaksi kuin koulutettu kirjanpitäjä.

[/quote]

 

voi olla, mutta jos teidän firasa maksetaan myös kainmukaiset sivukulut, niin ei teillä sellaisia ole. Eli oikeasti se on vaan sun homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:40"] [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"]

Miten taloussihteeri voi löytää varatoimarin kuitit?

[/quote] sanoit, että kyseesä on luottokorttitili. Ne kuitithan näkee sieltä tililtä. Paperikuitit on tarpeettomia.[/quote]

Luoja, että tässä on av-besserwisser ihan pihalla. Sen takia se oikea kuitti tarvitaan, että mitä on ostettu. Rivi luottokortin tiliotteessa ei tuosta kerro mitään.

Vierailija
10/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 16:40"] [quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:46"]

Miten taloussihteeri voi löytää varatoimarin kuitit?

[/quote] sanoit, että kyseesä on luottokorttitili. Ne kuitithan näkee sieltä tililtä. Paperikuitit on tarpeettomia.[/quote]

Luoja, että tässä on av-besserwisser ihan pihalla. Sen takia se oikea kuitti tarvitaan, että mitä on ostettu. Rivi luottokortin tiliotteessa ei tuosta kerro mitään.

[/quote]

 

Haha tällä tekniikallahan vois pistää firman piikkiin ihan mitä vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:28"]

 miten on ylipäätään mahdollista että jollain nousee näin pahasti pienessä, lepposan kivassa perheyrityksessä kusi päähän?

 

t: kirjanpitäjä

[/quote]

 

Koska jotkut ovat muuten niin epävarmoja itsestään, että jollain sitä egoa pitää pönkittää. Ihmiset on uskomattoman rasittavia. Valitettavasti löytyy näitä ketkä tuntee syystä tai toisesta (tittelin tai lisäkoulutuksen vuoksi) olevansa muita tärkeämpiä.

Vierailija
12/12 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon altin yrityksessä ja mun tekemisiä vahtii siis laillinen kirjanpitäjä ja tilintarkastaja, eikä multa kyllä mitään paperikuitteja vaadita mihinkään, vaan nimenomaan se luottokorttitilin tieto, mihin rahat on menneet.