Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä armeijan käyneitä perheellisiä naisia?

Vierailija
21.11.2014 |

Pitääkö sodan tullessa jättää lapset jollekin toiselle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa huvikseen ole asepalvelusta ja sen ylläpitoa. Jos sota syttyy niin kyllä ne työikäiset asepalveluksen suorittaneet ensimmäisenä kutsutaan sotimaan. Ei siinä viikko tolkulla ole aikaa järjestellä lapsille hoitopaikkoja.

Toisaalta uskoisin (tyhmä sopuli kun olen) että lapsista huolehditaan tavalla tai toisella sodan aikana. Yksikään "Irmeli 6v" ei jää yksikseen yksin jos sukulaisia tai muita läheisiä ei löydy hoitajaksi.

Vierailija
2/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lähetetään Ruotsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä niitä sinne voi mukaankaan ottaa. 

Vierailija
4/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettiny samaa. Kenelle ne lapset menee jos molemmat vanhemmat sodassa? Vai jääkö toinen kotijoukkoihin?

Vierailija
5/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:10"]Oon miettiny samaa. Kenelle ne lapset menee jos molemmat vanhemmat sodassa? Vai jääkö toinen kotijoukkoihin?
[/quote] Olen siis itse käyny armeijan samoin kun mieskin ja nyt kun on lapsia ni mietin tällästä

Vierailija
6/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne isovanhemmille menisi. Toivottavasti ei koskaan sellaista tilannetta tule, jossa tämän joutuu toteuttamaan.

t.Rva res. vänrikki

Vierailija
7/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö muut ole lukeneet asevelvollisuuslakia? Naiset...

T. Rva res. vänr.

Vierailija
8/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan joskus sovittu kummilapseni vanhempien kanssa että jos sota tulisi ja molemmat vanhemmat joutuisivat rintamalle niin kummilapsi sisaruksineen tulisi meille. Joskus vaan ollut asiasta puhetta.

Vierailija
9/9 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeestiko te kuvittelette, että jos sotakäsky tulis ne lapset vaan jouduttas jättämään kotiin? Ja onnekas olis se joka etukäteen ois varmistellu homman kummeilta ja mummeilta, että se lapsi ei nyt onneks jäiskään sinne kotiin yksinään... Joo toivottavasti sitä sotaa ei tule.