Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia
siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti ottaa, kunhan ei tosiaan niitä seiniä riko nastoilla. Ehkä sinitarraa kannattaa ottaa mukaan niin saa siististi esille? Itse otan aina koko perheelle omat lakanat, peitot ja tyynyt kun ne laivan lakanat on kuitenkin huonosti pestyjä ja jotain ikuisia spermatahroja niissä on. Ja peittojahan ei tietysti pestä ikinä kuten ei tyynyjäkään. Yleensä olen ottanut myös oman pienen maton siihen hytin lattialle laitettavaksi. Ja suihkuverhonkin vielä, en usko että niitäkään pestään ikinä, ällöttävää varsinkin kun tietää mitä niissäkin suihkuissa tehdään :(
Vähän tilaahan nuo tietysti vie, mutta otan ne aina sellaiseen isoon lätkäkassiin niin menee sitten sinne sängyn alle kätevästi risteilyn ajaksi se kassi, ei ole tiellä.
Nastojen painaminen seinään on todellakin ankarasti kielletty. Vedenpinnan yläpuolella olevissa hyteissä sillä ei aiheuta niin varmasti laivan uppoamista, mutta ei se kiva sateella ole. Tämä koskee kaikkia seiniä, myös väliseiniä, koska laivassa on ne vedenpitävät osastot ja koskaan ei voi olla varma mikä seinä on sellainen seinä, minkä vettä pitää pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa tietysti ottaa, kunhan ei tosiaan niitä seiniä riko nastoilla. Ehkä sinitarraa kannattaa ottaa mukaan niin saa siististi esille? Itse otan aina koko perheelle omat lakanat, peitot ja tyynyt kun ne laivan lakanat on kuitenkin huonosti pestyjä ja jotain ikuisia spermatahroja niissä on. Ja peittojahan ei tietysti pestä ikinä kuten ei tyynyjäkään. Yleensä olen ottanut myös oman pienen maton siihen hytin lattialle laitettavaksi. Ja suihkuverhonkin vielä, en usko että niitäkään pestään ikinä, ällöttävää varsinkin kun tietää mitä niissäkin suihkuissa tehdään :(
Vähän tilaahan nuo tietysti vie, mutta otan ne aina sellaiseen isoon lätkäkassiin niin menee sitten sinne sängyn alle kätevästi risteilyn ajaksi se kassi, ei ole tiellä.
Nastojen painaminen seinään on todellakin ankarasti kielletty. Vedenpinnan yläpuolella olevissa hyteissä sillä ei aiheuta niin varmasti laivan uppoamista, mutta ei se kiva sateella ole. Tämä koskee kaikkia seiniä, myös väliseiniä, koska laivassa on ne vedenpitävät osastot ja koskaan ei voi olla varma mikä seinä on sellainen seinä, minkä vettä pitää pitää.
Tänä se ehkä sitten ratkaisi Estoniankin kohtalon; onneton se täti joka meni nastan seinään laittamaan!
Itse otin omat petivaatteet,, lattiamatot, vessanlauteet, verhot ja muutaman taulunkin. Oli kyllä kotoisa olo hytissä.
Kyse on ilmeisesti maailmanympäriristeilystä. Tottahan toki. Asiasta pitää vain sopia etukäteen varustamon kanssa. Eri laivayhtiöillä on erilaiset säännöt, mutta käsittääkseni mikään ei kiellä kuvien ottamista mukaan laivalle. Niiden kiinnittämiseen on kuitenkin olemassa säännöt ja niitä olis suotavaa noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu pakkaa eväät reppuun tai kylmälaukkuun, mutta meillä on sen verran paljon evästä, että otetaan mukaan koko jääkaappi. Jos on pidempi risteily, niin otetaan myös pakastearkku.
Onko teillä kokemusta jos ottaisi oman kokin mukaan? Laivan ravintoloissa ne ei oikeen osaa maustaa niin kuin oma kokki tekee
Itse ratkaisin tämän ongelman, raahasin mukanani koko maustekaapin. Nyt saa kotoisasti maustettua ruokaa myös risteilyllä.
Vierailija kirjoitti:
Itse otin omat petivaatteet,, lattiamatot, vessanlauteet, verhot ja muutaman taulunkin. Oli kyllä kotoisa olo hytissä.
Makasiko ukko hytin sohvalla raapimassa muniaan ? En usko että voi olla kotoinen olo muuten.
Kannattaa ottaa laivalle pöytä taittuvilla jaloilla. Pääsee seisova pöytä välillä vaaka-asentoon lepuuttelemaan jalkojaan.
Itselle auttaa ikävään kun otan hoitopöydän mukaan hyttiin ja vaihdan miehelle vaippoja risteilyllä taaperon ollessa kotona hoidossa.
Valokuvista en tiedä, mutta sen sanon, että kannattaa vähän katsoa, että minkälaiseen ja minkä tasoiseen laivaan oikein lähtee risteilemään.
Minäkin heräsin kerran aamuyöllä siihen, kun känninen akkalauma hakkasi hytin ovea ja vaati karjuen avaamaan oven. Ei auttanut kuin lopulta nousta ja päästää ne ulos.
Älä huoli, laivalla voi ostaa valokuvia. Kysy lisää infosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Makasiko ukko hytin sohvalla raapimassa muniaan ? En usko että voi olla kotoinen olo muuten.
Juu alkumatkan, loppumatkan se örisi siellä baarissa iskien vieraita typyjä kaatokännissä. Laivamatkan päätteeksi koko ukko oli hukassa, onneks se löyty housut k usetta ja p askat housussa sieltä terminaalista. Nyt tuo makaa tossa kotisohvalla raapien m uniaan, niin söpönöpösti välillä pierasten ja röyhtästen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu alkumatkan, loppumatkan se örisi siellä baarissa iskien vieraita typyjä kaatokännissä. Laivamatkan päätteeksi koko ukko oli hukassa, onneks se löyty housut k usetta ja p askat housussa sieltä terminaalista. Nyt tuo makaa tossa kotisohvalla raapien m uniaan, niin söpönöpösti välillä pierasten ja röyhtästen.
Siis laivaltako sinä sen ukkos hommasit?
Onko ap sama, joka kysyi, pitääkö yölennolla vaihtaa yövaatteet?
Minulla on aina Mannerheimin kuva mukana matkoilla. Kuva meni vinoon, kun Singaporen tulli piti sitä epäilyttävänä ja avasi kehykset. Myöhemmin kävin kehysliikkeessä laitattamassa kuvan arvoiseensa kuntoon. Tutki se Singaporen tulli muitakin paikkoja, tuntu kivalta.
Kahvakuulaa ei kannata ottaa risteilylle koska hytin katto on niin matalalla että treenatessa kuula osuu kattoon ja tekee siihen lommoja joiden korjauksen matkustaja joutuu maksamaan. Cross-training -laite on parempi.
no voi on ihmisellä ongelma vai onko tämä joku pilailu kysymys - ovat kuvat kännykkään
Kyllä ap voit ottaa vaikka muutaman albuminkin, mikään ei sitä estä.
Eräs tuttavani otti oikeasti omat petivaatteet ja pyyhkeet. Ei siis patjoja sentään, mutta aluslakanat, tyynyliinat ja pussilakant koko perheelle.
upa