Voiko risteilylle ottaa mukaan valokuvia
siis perhevalokuvia hyttiä koristamaan ja koti-ikävää lievittämään.
Kommentit (227)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ketju!
(Itte aattelin lähteä risteilemään ens viikolla ja otan hevoseni mukaan, ko en saa sitä hoitoon. Pitäisköhän sille varata oma hytti? Kalliiksi tulee! Ehkä mä vaan piilotan sen omaan hyttiin).Etkö ole kuullut lemmikkihyteistä? Niissä saa pitää lemmikkejä vapaasti, kunhan lemmikit eivät käyskentele vapaasti laivalla. Opaskoirat saa toki viedä mukanansa ravintoloihin, joten uskon saman koskevan myös opashevosia.
https://www.vikingline.fi/valitse-matka/hyva-tietaa/lemmikkielaimet/
Tai etkö ole kuullut teurastomoista? Sieltä saat hevosesi matkakuosiin ja voit kuljettaa sen kätevästi sylttynä tai makkaroina.
Vien mukanani akvaarion, koska se ei allergisoi, paitsi kalojen hiutaleruoka voi kyllä allergisoida. Mutta ne ionisoivat hytin jälkeeni.
Minä jätän akankin kotiin. Uusi laiva rakkaus saa siten lämpimän vuoteeni käyttöönsä.
Minä otan aina mukaani muikkukukon, kiikkutuolin ja anopin. Muuten ei ole risteily eikä mikään. Risteilyllä on just kiva kun voi leikata kunnon siivut muikkukukkoa, ja kuunnella anoppia. Ihanan kotoisa tunnelma siitä tulee. Ja toisinaan otan myös miehen sillai näön vuoksi mukaan. Sopii hytin sisustukseen ja sulatuu kivasti hytin seiniin.
Voi ottaa seinälle valokuvia, tietenkin! Miksi edes kysyt moista! Tässä on nyt lueteltu kaikki välttämättömät tavarat, jotka otetaan matkaan risteilylle. Mainitsisin vielä halkomotin, että voi lämmittää sitä valettua uunia, jonka joku mainitsi.
Tietääkseni missään ei ole kiellettyä ottaa risteilylle mukaan valokuvia ja laittaa niitä omaan hyttiinsä näkyville mitään rakenteita vahingoittamatta, kunhan vie kuvansa mennessään pois.
Kannattaa ottaa myös lavuaarin tulppa
Itse olen tykännyt ottaa mukaan mikroaaltouunin, kahvinkeittimen ja pallogrillin.
Vierailija kirjoitti:
No ei ainakaan naulan reikiä saa seiniin tehdä, että isommat perintömuotokuvat kannattaa ainakin jättää kartanolle.
Eikä ainakaan ulkoseiniin pitkillä nauloilla.
Siis mä kyl oikeesti oon ottanu desinfiointiaineen jo vuosia mukaan. Spruuttaan vessan, lavuaarin ja suihkun ennen käyttöä tosi tarkasti. Tarkistattehan myös sängyt, ennen sinne yhdenkään esineen tai itsenne laskemista, niistä tosi ikäviä kokemuksia. Käytetyt lakana vaan oiottu vaihtamatta yms
Ja lattiallahan ei siis ilman kenkiä kannata edes kävellä!
Vierailija kirjoitti:
LÄHDE: TALLIK- SILJA
VAARALLISET AINEET JA ESINEET
MATKUSTAJAT EIVÄT SAA TUODA LAIVALLE: vaarallisia esineitä tai aineita. Avotulen (myös kynttilät) sytyttäminen laivalla on kielletty.
Rakettien ja muiden ilotulitteiden tuominen laivoille on myös ehdottomasti kiellettyä.
Aseiden kuljettamisessa on rajoituksia, ole yhteydessä Myyntipalveluumme.Informaatio
Matkustajat saavat turvallisuusinformaatiota esitteistä, joita jaetaan terminaalissa. Laivalla turvallisuudesta kerrotaan hyteissä, turvallisuustauluissa sekä laivan sisäisessä TV:ssä. Laivan lähdön yhteydessä annetaan kuulutuksella turvallisuustiedote. Jokainen on velvollinen tutustumaan laivan turvallisuuteen ja tarkistamaan oman kokoontumispaikkansa sijainti. Turvallisuusasioista saa lisätietoa henkilökunnalta.Järjestysmiehet
Järjestysmiehet partioivat laivalla vuorokauden ympäri.Kova merenkäynti
Merenkäynnin ollessa kova alus voi joutua hidastamaan vauhtia, jolloin tulo satamaan saattaa myöhästyä. Myös kapteeneillemme turvallisuus on ehdottomasti aina ensi sijalla.TURVALLISUUS AUTOKANNELLA
Autoilijan tulee ottaa huomioon seuraavaa:AUTOKANNELLA ON EHDOTTOMASTI NOUDATETTAVA HENKILÖKUNNAN ANTAMIA OHJEITA.
Varmista että kaikki tavara ajoneuvossa on kiinnitetty hyvin.
Tupakointi sekä avoimen tulen teko autokannella on kielletty.
Autokansi on suljettu matkan aikana ja avataan 10-30 minuuttia ennen satamaan tuloa, reitistä riippuen.
Oleskelu autokannella on matkan aikana ehdottomasti kielletty.
Auton moottorin saa käynnistää vasta, kun on oma vuoro ajaa ulos.
Syttyviä nesteitä irtoastioissa ei saa kuljettaa autokannella.Asuntovaunujen kaasusäiliöiden venttiilien tulee olla suljettuina matkan aikana.
Vaarallisiksi luokiteltujen aineiden (esim. kaasut, räjähdysaineet, syttyvät ja syövyttävät nesteet) kuljetuksessa matkustajalaivoilla on rajoituksia. Jos kuljetat tämäntyyppisiä aineita, ilmoita siitä etukäteen Tallink Silja Cargoon puh. +358 203 74 266.LUE LISÄÄ LAIVOJEMME TURVALLISUUDESTA→
TALLINK JA SILJA LINE MYYNTIPALVELU
0600 157 0
HARMI! Olin juurikin suunnitellut ottavani oman avaruusraketin mukaan :(
Itse pyrin ottamaan risteilylle mahdollisimman vähän tavaraa mukaan, yleensä vain piano ja terassikalusteet ovat riittäneet. Joskus harvoin olen pakannut mukaan hammasharjan.
Olipa kiva lukea tämä vanha ketju, niin se aika rientää.
7 vuotta.
Yksi tuttu pakkaa eväät reppuun tai kylmälaukkuun, mutta meillä on sen verran paljon evästä, että otetaan mukaan koko jääkaappi. Jos on pidempi risteily, niin otetaan myös pakastearkku.
Kyllähän siellä aika rankkaa on, täytyy kotiseiniä muistella että helpottaa :D
onhan niitä perhe kuvia vappu marsseilta ja demari illoista 70-80 luvulta kiva näytellä vento vieraille. OVAT TODELLA OTETTUJA.
Joo koko hytti uusiks vaan. Kutsu remppaväkin töihin.
Minä taas kuljetan mukanani dia-heitintä...On se vaan niin mukavaa istua hytissä, ja heijastella kuvia seinälle.
Toinen pakollinen matkavarustus on saunankiuas...mikäpä sen mukavampaa, kun vetää kunnon löylyt omassa hytissä pahimpaan koti-ikävään, kun ulkomailla ollaan...ihan Ruotsissa asti...
Ei nää reppanat ymmärrä laatuajasta yhtään mitään.
Oon nauranut kippurassa näille vastauksille, vedet silmissä ja pissat housussa. Jostain syystä tämä kolahtaa suoraan huumoriini🤣 ….”yleensä vaan piano ja terassikalusteet ovat riittäneet”😂
Siinähän tienaa helposti risteilyn hinnan takaisin, kun pitkän risteliyn loppupuolella voi myydä hyvällä hinnalla laivan ravintolaan vasta pellosta nostetut varhaisperunat.