Erotilanne ja säästöt.
Elikkä rahasäästöt mitä meillä on kotona (käteisenä ) , mies on ollut työssäkäyvä puoliso ja itse olen ollut kotona lasten kanssa , mies tienannut hyvin mutta joka kk on pistänyt yli puolet tuloistaan ns piiloon , itse olen käyttänyt kaiken saamistani tuista perheeseen. Nämä säästöön menneet rahat on ollut tarkoitus käyttää yhteiseen kotiin tulevaisuudessa , mutta nyt eron sattuessa eikö nämä säästöt kuulu jakaa myös.
Kommentit (62)
Avoliiton osalta kirjoitti:
Miten on avoliiton kohdalla? Miten silloin toimitaan kun kihloissa oltu ja erottu pitkästä avoliitosta. Ei mitään papereita tehty puolintoisin.
Avoliitossa osapuolten omaisuus on heidän omaa omaisuuttaan. Jos on yhteisiä lapsia ja avoliitto on pitkä, tasinkoa voi joutua maksamaan mutta automaattista se ei ole.
Ei todellakaan ole. Se on USAssa se koska siellä on vielä olemassa kotirouvia, suomalaisilla naisilla on koulutukset ja ammatit ja elättävät itse itsensä, tai elävät kelan tuilla.
Kyllä ne säästöt jotka olisi voinut käyttää perheeseen, ja oli siihen tarkoitettu, on yhteisiä siinä kuin kaikki muutkin.
Mutta se että ne rahat on käteisenä kertoo siitä että mies on suunnitellut huijaavansa vaimoaan tulevassa erossa. Höpissyt että ostetaan uusi talo näillä rahoilla ja vaimo on käyttänyt jokaisen pennin ja sentin perheeseen ja mies on pihistänyt kun on muka "säästänyt yhteistä" varten, ja oikeasti on käyttänyt vaimoa hyväksi. Vaimo jää puille paljaille kersat riesana ja elätettävänä, ja mies elää herroiksi säätöillä ja luultavasti jää töistäkin pois ettei tarvi maksaa senttiäkään enää lastensa elatuksesta.