Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erotilanne ja säästöt.

Vierailija
30.09.2021 |

Elikkä rahasäästöt mitä meillä on kotona (käteisenä ) , mies on ollut työssäkäyvä puoliso ja itse olen ollut kotona lasten kanssa , mies tienannut hyvin mutta joka kk on pistänyt yli puolet tuloistaan ns piiloon , itse olen käyttänyt kaiken saamistani tuista perheeseen. Nämä säästöön menneet rahat on ollut tarkoitus käyttää yhteiseen kotiin tulevaisuudessa , mutta nyt eron sattuessa eikö nämä säästöt kuulu jakaa myös.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin ajattelinkin. Mieshän pistää hanttiin ja sanoo että hänen kovalla työllään ansaitsemat rahat. No minähän olen sen hänelle mahdollistanut myös , luopunut omasta urasta.

Mikä se oma ura olisi ollut? Todennäköisesti ei kummoinen, kun niin helposti luovuit ja taisit olla vain tyytyväinen kotiin jädessäsi. Mutta eron tullessa se olikin hirveä uhraus. 

Aivan sama oliko ap aivokirurgi vai harrastajarunoilija, osa puolison palkkaa kuuluu automaattisesti aplle joka teki kotona lastenhoitotyötä ja näin mahdollisti puolison työssäkäynnin kodin ulkopuolella.

Kuinka monta kertaa tämä pitää teille joillekin kertoa?

Kuinka monta kertaa pitää tolkuttaa, että Suomen laissa ei ole olemassa mitään tällaista automatiikkaa.

Vierailija
42/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas mulkero mies. Säästä nyt edes kaikki viestit, näyttöä tarvii olla rahoista. Ota asianajaja.

Mies ei olisi voinut säästää niin paljon ellei nimenomaan ap olisi ollut mahdollistamassa kaikin tavoin sitä elämää. Eikä hänellä ole ollut mahdollista tuossa yhtälössä säästää jos on tehnyt lapsia ja huolehtinut heistä ja kodista.

Mieshän on varastamassa nyt omilta lapsiltaankin tuossa järjestelyssä. Kuvottava äijä. Hyvä kun pääset eroon. Tsemppiä!

Ps Nuoret naiset, oppikaa tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin ajattelinkin. Mieshän pistää hanttiin ja sanoo että hänen kovalla työllään ansaitsemat rahat. No minähän olen sen hänelle mahdollistanut myös , luopunut omasta urasta.

Mikä se oma ura olisi ollut? Todennäköisesti ei kummoinen, kun niin helposti luovuit ja taisit olla vain tyytyväinen kotiin jädessäsi. Mutta eron tullessa se olikin hirveä uhraus. 

Aivan sama oliko ap aivokirurgi vai harrastajarunoilija, osa puolison palkkaa kuuluu automaattisesti aplle joka teki kotona lastenhoitotyötä ja näin mahdollisti puolison työssäkäynnin kodin ulkopuolella.

Kuinka monta kertaa tämä pitää teille joillekin kertoa?

Kuinka monta kertaa pitää tolkuttaa, että Suomen laissa ei ole olemassa mitään tällaista automatiikkaa.

On.

Vierailija
44/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaapa ap mitä mun teki? Sanoi 13.5v että laittaa rahaa säästöön ja kuvittelin tyhmä, että näin tapahtuu ja pian on käsiraha koossa omaan kotiin. Vuosi sitten kuitenkin paljastui, että mitään rahaa ei ole. Sen sijaan miehellä oli kulutusluottoja 40 000 euron arvosta, joista en tiennyt mitään.

Että pistäpä selvittäen ja nopsaan

a) onko rahaa

b) missä ne on

Vierailija
45/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen mahdollisti miehen työssäkäynnin? Salli mun nauraa. Kyllä se mies siellä töissä ois käyny ilman sitä akkaakin.

Ja toisekseen, mitäs mahdollisti?

Vierailija
46/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö se totuus paljastui? Kaikki Suomen työttömät onkin miehiä, joilla ei ole naista, joka mahdollistaa heidän työssäkäynnin?! Huutista!!!!! :DDDDDDDDDD

Vierailija
47/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan erotilanteessa työssäkäyvästä tunnu reilulta varallisuuden jako, jos hän ei arvosta puolison tekemää uhrausta jäädä kotiin hoitamaan lapsia. Reilulta ei kyllä tunnu myöskään tilanteessa, jossa toinen tahallisesti välttelee töitä.

Vierailija
48/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin itse otin kaikki minkä irti sain, lapset lensi pesästä ja lähdin takaisin k-karuselliin miehen rahoilla, täytti tehtävänsä. Nyt katkera, alkoholisoitunut ja itsetuhoinen, onneksi siis lähdin ajoissa!

Vierailija
49/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mies on laittanut siellä kotona piiloon rahaa ja nyt mietit, pitääkö ne jakaa? Ihan käytännön tasolla on pakko sanoa, että jos mies ne piilopaikat tyhjentää ja väittää olevansa rahaton, niin sinulla on aika iso todistustaakka esittää, että rahaa on jemmassa ollut.

Tätä mies varmasti on suunnitellut. Tuollaisen rahan olemassaoloa on mahdoton todistaa. Mies voi pitää sen jemmassa ja kuluttaa vähitellen. Eikä se oikeudessa riitä jos sanot "näin sillä olevan rahaa". Kuka tahansa voi väittää samaa. Vaikka se mies voi väittää sinulla olevan yhtä paljon rahaa jemmassa. Ketä pitäisi uskoa?

Ohis, mutta miksi, MIKSI ihmeessä kukaan nykypäivänä enää pitää isompia summia rahaa käteisenä kotonaan???? Vähintään sata syytä miksi se on aivan typerää. Ihan vaikka pelkkä tulipalo. Yksikään vakuutusyhtiö ei usko, jos sanotte, että talossa sattuikin olemaan 100 000 euroa käteistä tulipalon hetkellä.

Pimeää rahaa. Tuttu ottaa maksuja paljon käteisellä ja säilyttää rahoja palonkestävässä kaapissa. 

Vierailija
50/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittohan on ennen kaikkea juridinen sopimus. Jos ette ole tätä sopimusta muokanneet tekemällä avioehtoa niin laki avioliitosta on pätevä ja myös säästöt silloin yhteistä omaisuutta. Siinä ei miehen auta kitistä kun on tämän sopimuksen aikoinaan hyväksynyt. Ja tosiasiahan on että ap on oman uransa uhraamalla mahdollistanut miehelle säästämisen. 

Vierailija
51/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on avoliiton kohdalla? Miten silloin toimitaan kun kihloissa oltu ja erottu pitkästä avoliitosta. Ei mitään papereita tehty puolintoisin.

Vierailija
52/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen mahdollisti miehen työssäkäynnin? Salli mun nauraa. Kyllä se mies siellä töissä ois käyny ilman sitä akkaakin.

Ja toisekseen, mitäs mahdollisti?

Tyhmä. Lue aloitus. Olet liian tyhmä että viitsisin selittää.

Vierailija
53/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliiton osalta kirjoitti:

Miten on avoliiton kohdalla? Miten silloin toimitaan kun kihloissa oltu ja erottu pitkästä avoliitosta. Ei mitään papereita tehty puolintoisin.

Silloin kumpikin pitää sen omaisuuden, joka on omissa nimissä. Joskus poikkeustilanteissa voi saada jotain hyvitystä ( jos on esim. remontoinut puolison omistamaa asuntoa), mutta se on harvinaista.

Vierailija
54/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästöt ovat sen, kenen tienattuja rahoja ne on , samoin kotiin ostetut asiat ovat sen kuka ne on ostanut. Ihan on laki. Erossa ei todellakaan puoliteta omaa omaisuutta.

Ja lapset on sen joka ne on synnyttänyt

Vierailija
55/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa asianajaja.

Pankilta kyllä saa tiedot tilillä olevista summista ja verottajallekin lähettävät automaattisesti.

Tilillä olevat varat saa kyllä tietoon asianajajan avulla.

Vierailija
56/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaapa ap mitä mun teki? Sanoi 13.5v että laittaa rahaa säästöön ja kuvittelin tyhmä, että näin tapahtuu ja pian on käsiraha koossa omaan kotiin. Vuosi sitten kuitenkin paljastui, että mitään rahaa ei ole. Sen sijaan miehellä oli kulutusluottoja 40 000 euron arvosta, joista en tiennyt mitään.

Että pistäpä selvittäen ja nopsaan

a) onko rahaa

b) missä ne on

Miksi olet ulkoistanut omat raha-asiat puolisollesi? Ja sama kysymys ap:lle. Joo on rankkaa, mies on narsisti, en ymmärrä… Tekosyitä kaikki. Jokaisen miehen ja naisen pitää huolehtia omasta toimeentulostaan. Ja nämä pitää sopia silloin kun kaikki on hyvin. Kukaan ei ole niin ylevä että alkaisi eron hetkellä antamaan omista varoistaan jotain vapaaehtoisesti tulevalle ex-puolisolle.

Vierailija
57/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliiton osalta kirjoitti:

No miten olet huolehtinut raha-asioistasi? Niistä tulisi pitää huoli jo seurusteluvaiheessa eikä herätä ihmettelemään asiaa eron hetkellä.

Vierailija
58/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia en ikinä lähde suhteeseen, jossa on sun ja mun rahat, etenkään jos lapsia halutaan. Nainen käyttää vähäiset tukirahat perheeseen ja lasten menoihin, mies omiin hömpötyksiin.

Vierailija
59/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas mulkero mies. Säästä nyt edes kaikki viestit, näyttöä tarvii olla rahoista. Ota asianajaja.

Mies ei olisi voinut säästää niin paljon ellei nimenomaan ap olisi ollut mahdollistamassa kaikin tavoin sitä elämää. Eikä hänellä ole ollut mahdollista tuossa yhtälössä säästää jos on tehnyt lapsia ja huolehtinut heistä ja kodista.

Mieshän on varastamassa nyt omilta lapsiltaankin tuossa järjestelyssä. Kuvottava äijä. Hyvä kun pääset eroon. Tsemppiä!

Ps Nuoret naiset, oppikaa tästä.

Jos nainen käyttäisi naisten kondomia hän mahdollistaisi itselleen rahan tienaamisen!

Vierailija
60/62 |
01.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia en ikinä lähde suhteeseen, jossa on sun ja mun rahat, etenkään jos lapsia halutaan. Nainen käyttää vähäiset tukirahat perheeseen ja lasten menoihin, mies omiin hömpötyksiin.

Voi olla omat rahat sekä yksi yhteinen tili jonne molemmat siirtävät rahaa perheen menoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi