Miesten järkyttävä "haaralevitysistunta" kuriin!
http://mentakingup2muchspaceonthetrain.tumblr.com/
Siis oikeasti, järkyttävää.
"Mies, laita jalkasi ristiin junassa, koska levittely on ällöttävää ja vie tilaa
Turistien suosikkikohde New York aloittaa tammikuussa julkisen liikenteen kampanjan, jolla pyritään lisäämään ruuhka-aikaan matkustamisen mukavuutta.
Kylteille ja kuulutuksille perustuva "Jotain uutta, jotain tuoretta" -kampanja tarttuu tarkkaan rajattuun epäkohtaan: jalat levällään istumiseen, jota eritoten miehet harrastavat.
Aihe on kuuma peruna (vai oikeastaan kaksi perunaa ja kurkku?).
Jalat harallaan istumista pidetään näet ällöttävänä.
"Mieslevittämisen" (eng. manspreading) kriitikot ovat perustaneet useita blogeja
http://mentakingup2muchspaceonthetrain.tumblr.com/
http://yourballsarenotthatbig.tumblr.com/
http://onebrotwoseats.tumblr.com/
joissa jaetaan kuvia kaikkein näyttävimmistä istumatapauksista eri puolilta maailmaa.
Virallisesti kampanjan tarkoitus on kuitenkin rajoittaa haarojaan levittelevien miesten istumatila vain yhteen penkkiin. Ongelma on New Yorkissa huomattava ainakin siitä päätellen, että paikalliset lehdet ovat kirjoittaneet siitä taajaan.
"Miehet tarvitsevat tilaa", perusteli New Yorkin metrossa matkustanut valokuvaaja ja tanssija Carl Robert-King lokakuun alussa AM New York -lehden reportaasissa.
Kampanja yrittää puuttua myös ison repun tai rinkan kanssa matkaaviin. Heitä pyydetään ystävällisesti riisumaan laukku selästään, jotta kanssamatkustajat eivät saisi ikävää tälliä äkillisen liikkeen sattuessa.
Milloin Suomeen ja Helsinkiin"
Lähde: nyt.fi
ps. eräs keskustelu
Kommentit (159)
Voisi naisillekin varmaan kampanjoida sitten siitä, että seisovat keskellä katua jalat ristissä pissanpidättely-balettiasennossa. Siinähän voi vaikka kaatua, kun noin akrobaattisia asentoja ottaa.
Miehen ja naisen lantio on erilainen ja erilaiset asennot ovat luontevampia eri sukupuolille. Typerä sukuelimistä kuittaileminen ei ota huomioon luuston ja lihasten eroja, jotka ovat sukupuolten välillä suuret lantion alueella. Jalkojen tahallinen puristaminen yhteen on rasittavaa ja hankalaa ainakin miehelle, kuten vaikka hartioiden keinuttaminen naiselle kävellessä. Naisten lantio on ilmeisesti muotoutunut niin, että jalat puristuvat yhteen ikään kuin väkisin ja miehillä taas päinvastoin. Tämä näkyy myös kävellessä. Naisten jalat voinevat myös helpommin koskettaa toisiaan rasvaisuutensa takia, kun taas miesten solakat ja lihaksikkaat jalat eivät niin usein kosketa toisiaan passiivisesti samalla tapaa.
Toki tuon lisäksi on myös se mahdollisuus, että jalkoja puristaessa yhteen voi toinen kiveksistä jäädä epämiellyttävään ja pitkitettynä ehkä terveydelle haitalliseen puristukseen. Peniksen kannalta nuo asennot ovat yhdentekeviä.
Sen lisäksi tuo artikkeli on Amerikasta. Vastahan tuli se feministivideo naisesta kävelemässä USA:ssa ja vain negridirotuiset ja latinot huutelivat naiselle ja häiritsivät häntä. Vasta tuli pari samanlaista videota eri Euroopan maista ja yksi miehistä antoi naiselle kukkia, mutta yksikään mies ei häirinnyt häntä, koska miehet olivat valkoisia. Amerikan monirotuisuuden takia siellä on myös monia eri käyttäytymistapoja.
Jos joku tahallaan erityisen leveässä asennossa istuu, niin se on harmi, mutta kannattaa nyt kuitenkin ihan reilusti hyväksyä, että mies ei ole nainen eikä tule sellaiseksi muuttumaan. Penkit voi rakentaa uudelleen, mutta sukupuolia ei.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:48"]
Voisi naisillekin varmaan kampanjoida sitten siitä, että seisovat keskellä katua jalat ristissä pissanpidättely-balettiasennossa. Siinähän voi vaikka kaatua, kun noin akrobaattisia asentoja ottaa.
Miehen ja naisen lantio on erilainen ja erilaiset asennot ovat luontevampia eri sukupuolille. Typerä sukuelimistä kuittaileminen ei ota huomioon luuston ja lihasten eroja, jotka ovat sukupuolten välillä suuret lantion alueella. Jalkojen tahallinen puristaminen yhteen on rasittavaa ja hankalaa ainakin miehelle, kuten vaikka hartioiden keinuttaminen naiselle kävellessä. Naisten lantio on ilmeisesti muotoutunut niin, että jalat puristuvat yhteen ikään kuin väkisin ja miehillä taas päinvastoin. Tämä näkyy myös kävellessä. Naisten jalat voinevat myös helpommin koskettaa toisiaan rasvaisuutensa takia, kun taas miesten solakat ja lihaksikkaat jalat eivät niin usein kosketa toisiaan passiivisesti samalla tapaa.
Toki tuon lisäksi on myös se mahdollisuus, että jalkoja puristaessa yhteen voi toinen kiveksistä jäädä epämiellyttävään ja pitkitettynä ehkä terveydelle haitalliseen puristukseen. Peniksen kannalta nuo asennot ovat yhdentekeviä.
Sen lisäksi tuo artikkeli on Amerikasta. Vastahan tuli se feministivideo naisesta kävelemässä USA:ssa ja vain negridirotuiset ja latinot huutelivat naiselle ja häiritsivät häntä. Vasta tuli pari samanlaista videota eri Euroopan maista ja yksi miehistä antoi naiselle kukkia, mutta yksikään mies ei häirinnyt häntä, koska miehet olivat valkoisia. Amerikan monirotuisuuden takia siellä on myös monia eri käyttäytymistapoja.
Jos joku tahallaan erityisen leveässä asennossa istuu, niin se on harmi, mutta kannattaa nyt kuitenkin ihan reilusti hyväksyä, että mies ei ole nainen eikä tule sellaiseksi muuttumaan. Penkit voi rakentaa uudelleen, mutta sukupuolia ei.
[/quote]Sen lisäksi noissa kuvissa yhdessäkin kuvassa oli vierekkäin kaksi penkkiä ja mies vei oman penkkinsä ja nainen toisen. Mikä ongelma siinä oikein on? Jos naiset kerran haluavat ja ilmeisesti naisten anatomia tekee naiselle luonnolliseksi kapean istumisen, niin minkä takia se on sitten ongelma, jos nainen joutuu istumaan vähän kapeammin eikä voi levittää jalkojaan samalla tavalla? Hän mahtuu kuitenkin istumaan naisille luonnollisessa asennossa. Onko se nyt tasa-arvo-ongelma, että miehet ja naiset ovat anatomisesti erilaisia? Miksi naisten tapa on se ainut oikea? Yhtä hyvin voitaisiin valittaa siitä, että lapset eivät yllä nostamaan matkatavaroita johonkin tilaan, joten lasten pitäisi muuttua, eikä aikuisten nostaa matkatavaroita sinne. Tai naisten pitäisi kantaa yhtä raskaita tavaroita kuin miestenkin, koska miehetkin jaksavat kantaa nipinnapin jotakin todella raskaita tavaroita. Ja kaikkien naisten pitäisi myös virtsata seisaaltaan ja missä vain, koska miehetkin osaavat molemmat tavat. Naisen pitäisi tyytyä miesten pisuaariin, koska miehetkin tyytyvät siihen. Synnynnäisiä eroja ei saa ottaa huomioon, vaan pitää kuvitella itsensä suureksi sosiaaliseksi aktivistiksi ja vittuilla sukuelimistä.
Jos joku istuu mun vieressä noin, työnnän oman jalkani yhtä leveälle. Tässä vaihdevuosi-iässä sillä ole v*tun väliä mitä miesparka siitä ajattelee. Yleensä vetää aika näppärästi raajansa yhteen :D
Vois naisetkin olla enemmän jalat levällään, miehet tykkää ja tuulettuisi ne hikiset mirrit paremmin.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:59"]
Jos joku istuu mun vieressä noin, työnnän oman jalkani yhtä leveälle. Tässä vaihdevuosi-iässä sillä ole v*tun väliä mitä miesparka siitä ajattelee. Yleensä vetää aika näppärästi raajansa yhteen :D
[/quote]
Teen samaa. 40+ naimisissa oleva parin lapsen äiti, niin ei tarvitse paskaakaan välittää jonkun pippelin tuuletuksesta :D
Ja levittely ei ole 'ällöttävää' koska ihmisillä on housut jalassa, ellei miessukupuoli ole sitten ällöttävä. Ei siellä ole mitään sellaista pullotusta, mikä ei näkyisi muutenkin. Naisen alapää on rumimmillaan levitettynä, mutta miehen alapää ihan samanlainen tai oikeastaan paremmannäköinen levitettynä. Miesten 'levittely' ei siis olisi edes alastikaan mikään siveysjuttu, koska samat näkymät on tarjolla joka tapauksessa. Monilla naisilla taas on mallinukkemainen alapää, jossa ei ole mitään nähtävää, ellei oikein venytellä ja vanutella ja kikkailla kuvakulmilla. Tästä syystä naisten levittely voisi olla siveysjuttu, jos naisille olisi luontaista istua jalat erillään, mutta se ei ole.
Ei haittaa, jos mies on hottis, tyyliin:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/67/15/d8/6715d825d4315d016e98e4bd8972669d.jpg
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:14"]
Ei haittaa, jos mies on hottis, tyyliin:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/67/15/d8/6715d825d4315d016e98e4bd8972669d.jpg
[/quote]
Ihan hintin näköinen.
no hoh hoo.. kyllä tuokin hottis alkais v*tuttaa kun työpäivän jälkeen painavien kassien kanssa haluaisi istua jonnekin!
Naiset eivät halua nähdä, koskettaa tai ymmärtää miesten sukuelimiä, mutta kuitenkin luulevat tietävänsä miltä miehestä tuntuu siellä.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 14:59"]
[/quote]
Tuskin ajattelee mitään. Tämähän on ihan normaalia.
Kas. Mies29v palannut palstalle.
Kesällä ainakin kassit hikoaa mun reenattujen reisien välissä, jos ei pyri tuulettamaan.
Ja ihmeessä naiset, ottakaa sama tapa käyttöön, tasa-arvon nimissä. Ei ehkä tosiaankaan ole pipo edes niin tiukalla, jos mirri vähän tuulettuu....
Olen mies, ja joskus istun noin julkisissa, jos penkillä on tilaa. Istun niin vain, koska siinä penkillä on mukava röhnöttää leveästi, jos tilaa on. Minulle ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään että esittelisin ja tuulettelisin siinä vehkeitäni. Olen suorastaan järkyttynyt siitä tiedosta, että joku nainen voisi ajatellakaan minun tekevän niin :´0
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 15:51"]
Olen mies, ja joskus istun noin julkisissa, jos penkillä on tilaa. Istun niin vain, koska siinä penkillä on mukava röhnöttää leveästi, jos tilaa on. Minulle ei ole koskaan tullut pieneen mieleenkään että esittelisin ja tuulettelisin siinä vehkeitäni. Olen suorastaan järkyttynyt siitä tiedosta, että joku nainen voisi ajatellakaan minun tekevän niin :´0
[/quote]
Monelle teistä ei tule pieneen mieleenkään että joku muu haluaisi istua siihen viereen eikä tule pieneen mieleenkään laittaa haara-asentoa kapeammaksi ettei toisen tarvitse istua puolikkaalla penkillä. Jotenkin olen huomannut että tietyntyyppiset "äijä"-asenteella elävät miehet istuu noin, ja fiksummat ihan normaalisti.
En mä ainakaan näin naisena kenenkään sukupuolielimiä tässä asiassa ajattele, vaan sitä kuinka äärimmäisen vituttavaa on istua julkisissa haaranlevittelijämiesten vieressä. Jos istun ikkunan puolella olen ahdettu ihan seinään kiinni enkä pysty liikkumaan yhtään, jos käytävän puolella meinaan koko ajan pudota lattialle. Olisi se niin mukavaa saada se oma penkki kokonaan omaan käyttöön eikä vain puolia siitä. Ihan maalaisjärjestä, käytöstavoista ja kohteliaisuudesta tässä on kyse.
Itse en edes halua mennä sellaisen haara-asento miehen viereen, mieluimmin seison! Jos haarojaan tuulettava mies osaisi käyttäytyä niin hän ojentaisi jalkansa eteenpäin kun vaunuun / bussiin tulee uusia asiakkaita. Jotta nämä uskaltaa istua viereen..
Herrasmiehet osaavat jopa istua näin: http://i.imgur.com/JKxInAT.jpg Kuvassa on kaksi aikuista miestä ja yksi poika. Yksikään ei röhnötä haarat levällään naisia kohti. O tempora, o mores.
Heh. :) Muistan kouluajoilta, kun eräs miespuolinen liikunnanopettaja istui ruokatunnilla lähes täydellisessä spagaatissa siinä toisten opettajien vieressä. Vei tilaa aika mahtipontisesti, mutta enemmän minä mietin sitä, miten ihmeessä joku voi kokea sellaisen asennon mukavana istuma-asentona. :D Jalat olivat siis aivan täysin harallaan itä-länsi-linjassa.