Kuinka paljon sinulla ja kumppanillasi on ikäeroa?
Ja minkä ikäisiä olitte kun päädyitte yhteen?
Olen 18-vuotias tyttö, ja umpi-ihastunut erääseen 24-vuotiaaseen miehenalkuun. Tunne on molemminpuolinen, mutta itse yritän jarrutella tätä juttua, koska tiedän ettei isäni ja isoveljeni hyväksyisi ikäeroamme.
Kommentit (67)
Mies on mua 9 v nuorempi, hyvin mennyt jo 20 v...minusta ikäeroa kannattaa olla max reilu 10 v.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 03:22"]Ja minkä ikäisiä olitte kun päädyitte yhteen?
Olen 18-vuotias tyttö, ja umpi-ihastunut erääseen 24-vuotiaaseen miehenalkuun. Tunne on molemminpuolinen, mutta itse yritän jarrutella tätä juttua, koska tiedän ettei isäni ja isoveljeni hyväksyisi ikäeroamme.
[/quote]
Älä turhaan jarruttele. Olet täysi-ikäinen joten voit seurustella kenen kanssa haluat. Ja jos juttu ei toimi niin sitten voi aina erota. :)
Mies on mua kolme vuotta vanhempi ja kolme vuotta yhdessä, joista yksi niistä naimisissa. Anna ap mennä vaan. :)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 08:36"]Miettikää vaan vanhempana noita isoja ikäeroja, naapurissa mies oli ollut eläkkeellä jo kauan ja on niin vanhan papan näköinen, vaimo taas pirteä ja käy vielä töissä. Ikäeroa liki 20 vuotta, olisi se kiva olla eläkkeellä samaan aikaan.
[/quote]
Sen takia kannattaakin hylätä elämän rakkaus koska päästään eri aikaa eläkkeelle. Kannattaa elää tässä ja nyt kun sitä tulevaisuutta ei aina ole.
Mies vuoden vanhempi, yhdessä 26 v.
11kk ikäeroa. Oltiin 18 ja 19v kun alettiin seurustella 9 vuotta sitten.
Olen miestäni tasan 9kk vanhempi. Seurustelemaan aloitettiin kun minä oli 21v ja mies 20v. Yhteistä eloa jo 16 vuotta takana.
Olen miestä 2 vuotta vanhempi. Oltiin 23 ja 21 kun yhteen muutettiin ja hyvin on mennyt kohta 5 vuotta.
Meillä ikäeroa 21.v mies meistä vanhempi ja yhdessä ollaan oltu 9v. Ja kaksi ihanaa lasta!
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 03:22"]
Ja minkä ikäisiä olitte kun päädyitte yhteen? Olen 18-vuotias tyttö, ja umpi-ihastunut erääseen 24-vuotiaaseen miehenalkuun. Tunne on molemminpuolinen, mutta itse yritän jarrutella tätä juttua, koska tiedän ettei isäni ja isoveljeni hyväksyisi ikäeroamme.
[/quote]
Ikäeroa on 17 (tai 16 - riippuu, missä vaiheessa vuotta tuota mitataan) vuotta.
Minä olin 38 ja mies 22, kun 11 vuotta sitten menimme naimisiin. Sitä ennen olimme "seurustelleet" reilun vuoden.
Ikäeroa 7kk, tavattiin 18 vuotiaina.
Meillä on ikäeroa 6,5 vuotta,mies on vanhempi, ollaan nyt 31 ja 37. Tässä iässä sitä ei huomaa, ei ollenkaan. Mutta ymmärrän kyllä,että mitä nuorempi on, sitä suuremman kuilun jo ap:n kertoma ikäero voi tuoda. Kun olin itse 18-19, olihan n.25 vuotiaat hurjan paljon aikuisempia, kun itse oli vasta astumassa aikuisuuden maailmaan ;) Tai ainakin se tuntui siltä. Se on niin tapauskohtaista ja jos olisit vielä nuorempi, vaikka 15- vuotias, niin olisihan 6 vuoden ikäero huomattava ja siihen Suomen laillakin on oma sanottavansa. Joten siihen nähden on minusta luonnollistakin miettiä näitä ikäerojuttuja vielä vajaa parikymppisenäkin.
Minä 36, avovaimo 49 (toivottavasti pian aviovaimo) eli ikäeroa 13 v
[quote author="Vierailija" time="21.11.2014 klo 10:52"]Meillä on ikäeroa 6,5 vuotta,mies on vanhempi, ollaan nyt 31 ja 37. Tässä iässä sitä ei huomaa, ei ollenkaan. Mutta ymmärrän kyllä,että mitä nuorempi on, sitä suuremman kuilun jo ap:n kertoma ikäero voi tuoda. Kun olin itse 18-19, olihan n.25 vuotiaat hurjan paljon aikuisempia, kun itse oli vasta astumassa aikuisuuden maailmaan ;) Tai ainakin se tuntui siltä. Se on niin tapauskohtaista ja jos olisit vielä nuorempi, vaikka 15- vuotias, niin olisihan 6 vuoden ikäero huomattava ja siihen Suomen laillakin on oma sanottavansa. Joten siihen nähden on minusta luonnollistakin miettiä näitä ikäerojuttuja vielä vajaa parikymppisenäkin.
[/quote]
Lisäys: Olemme siis olleet yhdessä 1,5 vuotta ja tässä ajassa keritty naimisiin asti.
11vuotta, ja minä nainen olen se vanhempi. Aloimme seurustella kun minä olin 37 ja mies 26, nyt mies on 34 ja 45
1v 2vko
Nuorempana seurustelin aina itseäni vanhemman miehen kanssa. Ekaan poikakaveriin oli ikäeroa 7 vuotta (MInä 16, hän 23). Suurin ikäero on ollut miesystävään lukioiässä (19-41). Ensimmäinen avomies oli 33 kun minä oli 21. En koe hakeneeni isähahmoja vaan älyä.
Vanhemmiten erot ovat tasoituneet ja nyt on tuo oman ikäinen ukko ollut toistakymmentä vuotta.
4 v, mies nuorempi