Mirtatsapiini lääkkeenä unettomuuteen kokemuksia?
Lääkäri tarjosi aluksi tavallisia unilääkkeitä, mutten halunnut koska ne toimivat minulla aina vain muutaman päivän ja sitten ei enää. Sitten keksi, että pieni annos mirtatsapiinia illalla olisi pitempiaikainen ratkaisu unen korjaamiseen. Kellään kokemuksia tästä? Siis tosi pienellä annoksella, niin että neljäsosa 15mg tabletista otetaan illalla tunti ennen nukkumaanmenoa.
Kommentit (76)
Miten isoja annoksia söitte te, joilla paino nousi? Lääkäri minulle vakuutteli, ettei paino nouse pienellä annoksella. Olen kyllä nähnyt unia herkuista lääkkeen otettuani, mutta ehkä ne unessa syödyt herkut ei lihota kuitenkaan.
No joo.. kerran kokeilin juurikin sillä 1/4 murusella. 12 tuntia taju kankaalla ja herätyksen jälkeen pää pitkään pöpperöinen. En ole enää ottanut koska seuraava päivä pää jäässä.
Minulla toimi viime talvena ihan hyvin, mutta otin ihan pienen murusen sitä. Niin pienen kun vaan irti sain ( ehkä maksimissaan 4 mg) Itsellä ei juuri vaikutusta painoon sillä määrällä.
Minullekin lupaili unta mutta ei mitään apua, annos taisi jopa olla yli suositellun maksimin.
Ahdistushäiriöön yleensä määrätään. Pitäiskö kuitenkin välttää, ettei johda ahmimishäiriöön?
Olin ihan tokkurassa koko seuraavan päivän, jouduin työnantajan puhutteluun. Kerroin kyllä, että meneillään on tällainen lääkekokeilu, mutta varasin saman tien ajan työterveyteen (sieltä olin reseptin saanut) sanoakseni, että ei tämä ole oikein hyvä.
Minulla vaikeus on nukahtamisen puolella, eikä tuo mirtatsapiini edes siinä oikein auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin lupaili unta mutta ei mitään apua, annos taisi jopa olla yli suositellun maksimin.
Otit sitä liikaa, silloin se nimenomaan EI toimi unettomuuteen. Sitä pitä otta mahdollisimman pieni murunen, niin pistää parhaiten tajun kankaalle.
Vaikka jonkun lääkkeen myötä ruokahalu muuttuu, niin silti ei ole mikään pakko syödä kaksin käsin. Näin pikku vinkkinä.
Pitää vielä kirjoittaa, että minulla ei aiheuttanut väsymystä päivällä paljonkaan. Täytyy silti sanoa, että herääminen ehkä vähän "hitaampaa" ja tokkuraisempi olo saattoi joskus olla. Itse otin siis hyvin pienen murusen ja monesti vielä puolet siitä 4 mg:stä. Se on vaan jo vaikeaa saada niin pieniä muruja siitä.
Kyllä paino voi nousta pienelläkin annoksella, ikävä kyllä, jos käytät pitkään. Siinä oli lääkärisi väärässä. Kokeile, mutta ota vain pieni muru ensimmäisellä kerralla ja testaa viikonloppuna, koska m. saattaa olla yllättävän tehokas. Painoneutraali on esim Triptyl.
Terv. toinen lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paino voi nousta pienelläkin annoksella, ikävä kyllä, jos käytät pitkään. Siinä oli lääkärisi väärässä. Kokeile, mutta ota vain pieni muru ensimmäisellä kerralla ja testaa viikonloppuna, koska m. saattaa olla yllättävän tehokas. Painoneutraali on esim Triptyl.
Terv. toinen lääkäri
Hyvä lääkäri, miten paino nousisi pillerin takia?
Vierailija kirjoitti:
Terv. toinen lääkäri
Eikai se paino lääkkeellä nouse? Yleensä ihan ruualla.
Lue haittavaikutukset ennen kuin otat yhtään. Täyttä myrkkyä.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa melatoniinia.
Melatoniini on ihan yhtä tyhjän kanssa, jos on todellisia uniongelmia. Lääkärinikin myönsi, että melatoniinilla ei ole juurikaan vaikutusta, mutta ei siitä harmiakaan ole. Sama kuin kalkkitabletteja söisi.
Kyllä on kokemusta.
Pariinkin otteeseen käytin eri vuosina samalla annoksella, yksi neljäsosa siitä 15 mg tabletista ja nimenomaan unettomuuteen auttoi tosi hyvin. Tyyliin käytin vuosina 2005-2006 ja 2014-2015, mutta oli pakko lopettaa lihomisen takia.
Nosti kyllä hyvin painoa, niin että minusta tuli 65 kg -> 77 kg ja ero on kyllä huomattava.
Lääke nostaa painoa, vaikka ruokatottumukset pysyisivät samana
Mulle ei ikinä tullut mitään tokkuraisuutta, ja olin täysin toimintakykyinen heti aamusta. Varmaan geenit vaikuttaa, kaikille vaikuttaa lääkkeet eri tavalla.
+33 kg vuodessa.