Mirtatsapiini lääkkeenä unettomuuteen kokemuksia?
Lääkäri tarjosi aluksi tavallisia unilääkkeitä, mutten halunnut koska ne toimivat minulla aina vain muutaman päivän ja sitten ei enää. Sitten keksi, että pieni annos mirtatsapiinia illalla olisi pitempiaikainen ratkaisu unen korjaamiseen. Kellään kokemuksia tästä? Siis tosi pienellä annoksella, niin että neljäsosa 15mg tabletista otetaan illalla tunti ennen nukkumaanmenoa.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
+33 kg vuodessa.
Samaa räällä, +12kg n. viidessä kuukaudessa, ja ihan tän koko ajan juoksin 40km viikossa. Millään logiikalla ei olisi voinut paino nousta, söin terveellisesti.
Muutenkin ikävä lääke, pöhnäinen olo koko ajan. Eikä auttanut itse nukahtamisongelmaan, siihen kyllä auttoi että kun heräili monta kertaa yössä. Tän kanssa siis sai sit uudestaan unta.
Nyt olen taas uneton. En koske lääkkeisiin. Kaikki on kokeiltu jo, siis lääkkeistä. Päätin että kärsin ja totuttelen elämään tän kanssa.
Mutta siis mirtsa käsittääkseni lisää vain ruokahalua? Eli kunhan et syö normaalia enempää, et liho. Itselle tulee silloin tällöin joitain päiviä, jolloin nälkä tuntuu olevan pohjaton... Veikkaisin johtuvan lääkkeestä. Silloin on pakko puputtaa jotain porkkanaa.
Liikun päivittäin. En ole lihonut kys. lääkkeen aikana. Jatkuva univaje saa myös syömään enemmän/epäterveellisemmin ja sitten ei edes jaksa liikkua.
EI tarviitse kun ottaa vähän alkoholia niiin se on vaarallinen läääke arkielämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paino voi nousta pienelläkin annoksella, ikävä kyllä, jos käytät pitkään. Siinä oli lääkärisi väärässä. Kokeile, mutta ota vain pieni muru ensimmäisellä kerralla ja testaa viikonloppuna, koska m. saattaa olla yllättävän tehokas. Painoneutraali on esim Triptyl.
Terv. toinen lääkäriEikai se paino lääkkeellä nouse? Yleensä ihan ruualla.
No daa, mutta ainoa mekanismi nostaa painoa ei suinkaan ole lisätä ruokahalua. Voi myös esimerkiksi hidastaa aineenvaihduntaa.
Mirtatsapiini nukuttaa ihan ok, mut aiheuttaa mulle levottomat jalat ja nostaa painoa. Nuo bentsot tai sen tyyppiset (imovane/Stella) on tehokkaita lyhyen aikaa mutta sit tulee toleranssi ja menettävät tehonsa, nopeasti.
Paras on mulla ollut Atarax. Sama tai parempi vaste mut itse en ole huomannut sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullekin lupaili unta mutta ei mitään apua, annos taisi jopa olla yli suositellun maksimin.
Otit sitä liikaa, silloin se nimenomaan EI toimi unettomuuteen. Sitä pitä otta mahdollisimman pieni murunen, niin pistää parhaiten tajun kankaalle.
Lääkärin ohjeistuksen mukaan vaan otin.
Toimii erinomaisesti. Sain mirtatsapiinia kun en saanut lapseni vakavan sairastumisen jälkeen nukuttua. 1/4 tabletista takaa hyvät yöunet, en ole tokkurainen aamulla. Paino on noussut, mutta en laita sitä mirtatsapiinin piikkiin. Stressaavassa elämäntilanteessa ei ole ollut aikaa liikkua ja välillä jaksaa vain kofeiinin ja suklaan voimin.
Vierailija kirjoitti:
Miten isoja annoksia söitte te, joilla paino nousi? Lääkäri minulle vakuutteli, ettei paino nouse pienellä annoksella. Olen kyllä nähnyt unia herkuista lääkkeen otettuani, mutta ehkä ne unessa syödyt herkut ei lihota kuitenkaan.
Painoa 15kg puolessa vuodessa ja otin 1/4 tabletin sitä miedompaa versiota! Ja koko ajan urheilin ja söin rajoitetusti. Tuota painonnousua ei vaan voi uskoa ennenkuin itse kokee!
Vierailija kirjoitti:
EI tarviitse kun ottaa vähän alkoholia niiin se on vaarallinen läääke arkielämässä.
Höpö höpö. Ajattelet bentsoja. Ja kyllä silloin pitää ottaa vähän enemmän kuin ihan vähän joko lääkettä tai häppää.
Mirtatsapiini ja alkoholi eivät ole mikään riskiyhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä paino voi nousta pienelläkin annoksella, ikävä kyllä, jos käytät pitkään. Siinä oli lääkärisi väärässä. Kokeile, mutta ota vain pieni muru ensimmäisellä kerralla ja testaa viikonloppuna, koska m. saattaa olla yllättävän tehokas. Painoneutraali on esim Triptyl.
Hormonit määrää, mihin energia menee. Suurin osa menee aina elintoimintojen ylläpitämiseen. Liikunnan määrä, uni, lääkkeet ja ravinto määrää meneekö lihaksiin, läskiin vai onko läpipasko.
Nukuttaa hyvin, mutta lihottaa. Oli pakko lopettaa, kun aloin muistuttaa tynnyriä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäiisi itse mennä vissiin sellaiseen leikkaukseen missä koko alaleuka katkaistaan ja siiirretään eteenpäin jotta hengitysteitä saadaan avatuksi.
Melatoniini vähentää omaa melatoniinia.
Mirtazapiini auttaa aikansa.
Tärkeintä on selvittää/ ymmärtää syy unettomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Nukuttaa hyvin, mutta lihottaa. Oli pakko lopettaa, kun aloin muistuttaa tynnyriä.
Höpö höpö,.lääke ei lihota. Söit enemmän. Fakta.
Miks te lääkärit ette määrää sitä markkinoilla olevaa 1 mg vahvuutta että potilaat sais annoksen kohdalleen? Naurettavaa urpoilua että pitäisi muka jotain 15 kertaa liian vahvasta tabletista murusia vedellä. Saatanan tunarit
Pienin mahdollinen annos unettomuuteen ja seurauksena olin kaksi päivää tilassa, jonka tajusin myöhemmin psykoosiksi.
Vierailija kirjoitti:
Mutta siis mirtsa käsittääkseni lisää vain ruokahalua? Eli kunhan et syö normaalia enempää, et liho. Itselle tulee silloin tällöin joitain päiviä, jolloin nälkä tuntuu olevan pohjaton... Veikkaisin johtuvan lääkkeestä. Silloin on pakko puputtaa jotain porkkanaa.
Liikun päivittäin. En ole lihonut kys. lääkkeen aikana. Jatkuva univaje saa myös syömään enemmän/epäterveellisemmin ja sitten ei edes jaksa liikkua.
Kuule, se pilleri lihottaa. Olin koko mirtsan käytön ajan 16:8 dieetillä ja LASKIN KALORIT. Olin miinuskaloreilla, silti paino nousi 6kg.
Lopetin käytön, paino alkoi laskea.
Ei ole todellakaan mistään kaksin käsin ahmimisesra johtuva lihominen, tuo lääke muuttaa täysin aivokemian, hormonit ja aineenvaihdunnan.
Vierailija kirjoitti:
Ei vain lisää ruokahalua. Paino nousee, vaikka söisit ihan samalla tavalla. Ihan käsittämätön painonnostaja.
Puhun ihan kokemuksesta. Olen se, joka käytin sitä kahteen eri otteeseen. Tokalla kertaa päätin, että nythän paino ei nouse, kun olin saanut sen takaisin siihen normaaliin noin 65 kiloon. Ja kas vain, ei mennyt kuin alle puoli vuotta, niin olin taas yhtäkkiä 77 kiloinen.
Ja tällä kertaa vannon, että pelkkä lääke muutti jotain aineenvaihdunnassani, sillä syömiseni eivät muuttuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painon nousu on yleinen haittavaikutus tuolla lääkkeillä.
Teinilleni määrättiin sitä hyvin pienellä annostuksella uniongelmiin ja ahdistukseen. Lääkkeen toivottiin myös nostavan painoa, mutta ei ole ainakaan vuoden käytöllä painoon vaikuttanut.
Uniongelmiin ja ahdistukseen se kuitenkin on auttanut.
Triptyl ei vaan ole yhtä tehokas..