Ahdistaako muitakin teitä syödä ihmisten seurassa?
Kommentit (48)
Ahdistaa.On ahdistanut siitä asti,kun sain ammattikoulun ruokalassa ensimmäisen paniikkikohtauksen 20 vuotta sitten.
No ei varsinaisesti ahdista, mutta oma syöminen loppuu jos joku mässyttää tai syö suu auki. Siksi syön mieluummin yksin, että saan edes nälkää siirrettyä
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa työkavereiden kanssa lounasravintolassa. Olen niin hidas syöjä että minun täytyisi mättää ruokaa kahdella kädellä jotta olisin valmis samaan aikaan muiden kanssa.
Tuo ahmiminen ja mättäminen onkin aivan kauheaa. Äkkiä ja paljon näyttää olevan useamman tapa syödä. Minäkin olen melko hidas, koska haluan nauttia ruoasta - samanhenkisten ihmisten kanssa se on mahdollista. Olen kyllä usein kysynyt, että mikä kiire se on syödessäkin? Ystäväpiirini on onneksi ruoasta nauttijoita ja heitä on mukava kutsua kotiini syömään koska tykkään kokkailla isommille porukoille. Yksinkin ollessa syön hitaasti, kyllä siinä melkein tunti kuluu, että lounas on syöty: syön aina alkukeiton, pääruoan ja jälkiruoan, päälle sitten yksi espresso ja yksi suklaakonvehti vielä. Jälkiruoka on yleensä yksi hedelmä, harvoin pieni jäätelö.
Ei ahdista, ei ole tullut mieleenkään, että syöminen joidenkin kanssa saattaisi olla ahdistuksen syy. Yleensä mikään ei ahdista. Minulla ovat hyvät sosiaaliset taidot ja osaan keskustella vaikka mistä. Välillä tietty voi sanoa ahmijalle, että ohoh oletpa melkoinen hotkija. Mättäminen, lapioiminen ja hotkiminen ovat rumia tapoja ja erittäin epäterveellisiäkin, siinä menee ilmaa mukana ja sitten pierevät kuin hevoset ruokailun jälkeen.
Ahdistaa, koska hoikan syömisiä aina kytätään. Ja minulla on toisinaan tuntemattomasta syystä käsissä tärinää, mitä häpeän syvästi.
N27
Ahdistaa, paitsi ei perheenjäsenten seurassa. Ahdistus johtuu varmaan syömishäiriöhistoriastani (anoreksia). Jotenkin pelkään, että muita inhottaa se, että syön. Kuulostaa varmasti järjettömältä sellaisesta, jolla ei ole ollut syömishäiriötä, mutta tavallaan koen, että en ansaitse ruokaa ja minusta tulee vastenmielinen, jos syön.
Ahdistaa toisaalta myös siksi, että pelkään ruoan juuttuvan kurkkuuni. Niin ei ikinä käy syödessäni yksin, ei siis mitään fyysistä vikaa nielussa, mutta muiden seurassa suuni kuivuu ja pureskelun motoriikka vaikeutuu jännityksen takia.
Keski-ikäinen korkeakoulutettu nainen vaativassa asiantuntija-ammatissa olen.
Mä en tykkää syödä yksin.
Nautin muiden kanssa ruokailusta.
N35
Ahdistaa työkavereiden kanssa lounasravintolassa. Olen niin hidas syöjä että minun täytyisi mättää ruokaa kahdella kädellä jotta olisin valmis samaan aikaan muiden kanssa.