Ahdistaako muitakin teitä syödä ihmisten seurassa?
Kommentit (48)
No onneksi ei ahdista, sen verran usein on isoja illallisia, joissa istutaan ventovieraiden ihmisten kanssa samassa pöydässä.
Ei ahdista. Olen vasta parina viime vuonna tajunnut, että se voi joitain ahdistaa.
N30
Ei ahdista, mutta sitä en ymmärrä, miksi syödessä pitää pälättää koko ajan - yleensä vielä ruoka suussa. Sen takia käyn yleensä lounaalla yksin.
Ahdistaa ja siksi siedätänkin itseäni väkisin välillä. Syömishäiriön takia tuntuu, että porukka kyttää aina mitä ja miten paljon mun lautasella on ruokaa. Kaikkein urpoimmat yrittää joskus tiedustella laihdutusvinkkejä (suosittelen rav.terapeuttia).
Ikää 35.
Ahistaako ketään täällä outojen ruokatapojen tai nirsouden vuoksi syöminen muiden seurassa ja pelkää muut huomaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Ahdistaa, koska minulla on se juttu (jonka nimeä en muista), että syömisen äänet saavat hulluuden partaalle. Esimerkiksi vävy, joka ähkii, maiskuttaa ja ryystää. Minun on pakko lähteä pöydästä pois kun hän tulee siihen (meillä kaikki syövät vähän omia aikojaan).
misofonia
Misofobia tarkoittaa miesvihaa
Misandria tarkoittaa miesvihaa senkin tollo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
Ahdistaa, koska minulla on se juttu (jonka nimeä en muista), että syömisen äänet saavat hulluuden partaalle. Esimerkiksi vävy, joka ähkii, maiskuttaa ja ryystää. Minun on pakko lähteä pöydästä pois kun hän tulee siihen (meillä kaikki syövät vähän omia aikojaan).
misofonia
Eipä muuten tarkoita. Androfobia tarkoittaa miesvihaa.
Mikä siinä ahdistaa? Anteeksi ymmärtämättömyyteni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Misandria tarkoittaa miesvihaa ja androfobia miespelkoa.
Kyllä ne kokemukset vaikuttavat paljon. Kirjoitin jo kiusaamisesta. Toisaalta opiskelin aikuisryhmässä vuosia sitten ja siellä kaikilla omat eväät ja saimme keittiössä lämmittää ruuan. Minullakin oli vähän mitä sattuu eväänä ja muut vaan sanoivat kuinka herkulliselta ruokani näyttää ja kommentoivat kaikkea mukavaa. Oli rauhallista ja kivaa syödä heidän kanssaan. Se muutti minua paljon ja syöminen helpottui. Muistan aina sen kuinka naurettiin yhdessä kaikkea ja hyvä porukka oli. Se ensimmäinen "koulu" jossa oli mukavaa syödä muiden kanssa. Tosin sekin vaikutti, ettei ollut mitään ruokalaa vaan pieni ns taukohuone jossa rauhallista. Näin ihmiset vaikuttavat toisten elämään. Itse sain tuolta niin paljon hyvää että se auttoi unohtamaan vuosikausien ikävyyksiä jo sen puolen vuoden aikana.
Minua ahdistaa syödä yksin. Söisin mieluiten joka päivä työkavereiden tai hyvien ystävien kanssa.
Korona aikaan on ollut pakko syödä yksin. Silloin tulee hotkittua. Toisaalta ruoka ei edes maistu, joten paino vaan tippuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Miso on käynyttä soijapaputahnaa.
En ahdistu, vaikka muuten olen taipuvainen ahdistumisiin. Hyvässä seurassa syöty ruoka maistuu paremmalle kuin yksin syöty ruoka.
Nykyään ei enää samalla tavalla ahdista kuin nuorempana, mutta en nauti syömisestä muiden kuin perheen, läheisimpien ystävien tai no, itseni seurassa.
En pidä small talkista kesken syömisen, mutten myöskään tunne oloani mukavaksi istua hiljaa syöden muussa kuin aiemmin mainitsemassani seurassa.
Kärsin myös lievästä kahvikuppineuroosista, eli esim. uusien ihmisten seurassa ja tilanteessa, jossa tunnen joutuvani huomion kohteeksi, käteni voi alkaa täristä, mikä myös lisää ahdistusta.
Ikä 30
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Fobia on pelko, ei viha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Fobia ei ole vihaa vaan pelkoa.
Tietyissä tilanteissa kyllä. Tuttujen tai täysin vieraiden seurassa ei ahdista, mutta pahin on joku muutaman puolitutun työkaverin kanssa lounastaminen pienen pöydän äärellä. En tiedä, mikä siinä on. Kaikista mieluiten syön kotona yksin ja rakastan syömistä eli itse ruuan kanssa ei ole ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä5697 kirjoitti:
misofonia
Eikä tarkoita. Misandria on miesvihaa. Misofobia sen sijaan olisi vihan pelkäämistä. Misofonia sitten erikseen.
Tykkään lukea jotain paperilehteä syödessäni. Muut selaavat puhelimiaan, eikä ketään ahdista.
Kotona katson telkkaria syödessäni.