Huvittaa nuo opettajien ajatukset alanvaihdosta mukamasta työn kuormittavuuden takia
Muutama tunti päivässä opetusta ja järkky pitkät lomat ja ajattelevat työnsä olevan jotenkin raskasta :D :D
Lähes kaikki muut tekee töitä tuplasti sen mitä nuo opettajat. Muutenkin kevyt sisätyö joka ei rasita edes fyysisesti.
Kommentit (733)
Kiinnostaisi tietää mitä nämä marmattajat itse työkseen tekevät. Kuulostaa kateelliselta ja omaan työhönsä kyllästyneen ja rasittuneen puheelta, kun ei kestä sitä että opet avautuivat paineistaan. Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole mitään käryä millaista opettajien työ on. Siksi näitä vasta-argumentteja (huonosti perusteltuina ja väitettyinä) onkin surkuhupaisaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Tässä selkeä ristiriita nyt työn ja tutkinnon välillä.
Kun on suoritettu se yliopistotutkinto, niin noustaan ikään kuin muiden yläpuolelle ja ansaitaan jo pelkästään sillä tutkinnolla ne pitkät lomat, arvostukset ja palkat.
Mutta se mitä koulumaailma tarvitsee on suorittavaa työtä. Ajankäytön taitoja, ryhmädynamiikan hallintaa ja muita ihan käytännön tason keinoja työskennellä lasten ja nuorten kanssa. Niitä voisi opiskella myös ammattikorkeassa, pitäisi vaan perustaa sinne tuo tutkinto.En myöskään tiedä yhtään muuta suorittavaa alaa, jolle ei olisi vaikutusta sillä, että reilu KUUKAUSI poistetaan työskentelyaikaa.
Opet kuukaudeksi töihin syksyllä ennen koulun alkua. Sinä aikana kuntoon vuoden aikataulutukset, tuntisuunnitelmat, materiaalit, kokeet jne. johan helpottaa arjessa, kun on työkalut valmiina.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Ja opettajat lihovat ja turpoavat valaaksi veronmaksajien ostamista ruuista ja pullista.
Olen ollut opettaja yli 20 vuotta, mutta vielä ei ole opehuoneessa muiden veronmaksajien, kuin itse meidän opettajien, ostamia ruokia tai pullia näkynyt.
Niin joo, niitä saakin vain kevätjuhlien ja joumun aikaan.
Totta! Helsingissä annettiin kunnan puolesta opettajille joululahja ensimmäisen kerran ikinä. Kyllä niillä kahdella suklaakonvehdilla pääseekin lihomaan.
Ihan itse me tuodaan kevätjuhliin ja jouluisin tarjoiluja opettajanhuoneeseen, jos jotain tarjoiluja halutaan. Se on minusta täysin ok, miksipä kenenkään muun pitäisikään niitä kustantaa, mutta en pidä siitä, että joku asiasta tietämätön täällä valehtelee.
On tainnut päästä unohtumaan ne oppilaiden raahaamat lahjavuoret noina ajankohtina? Eiköhän sieltä muutama konvehti eksy suuhun.
Vai oliko tämä yksi niitä suuria vääryyksiä opettajia kohtaan? Kun lapset opettelevat hyviä tapoja ja muistavat opettajaa kuluneesta kaudesta ja yhteisistä hetkista??
Vaikuttaisi siltä että täällä pääsääntöisesti opettajia dissaa entiset oppilaat, jotka eivät pärjänneet ja kantavat opettajille kaunaa omasta laiskuudestaan. Toiseksi ne, joiden omat lapset eivät pärjää koulussa. Ja noista vasta-kommenteista päätellen, eivät itsekään aja kovin suurta roolia lastensa koulumenestyksen tukemiseen ja pätevät täällä vailla tietämystä nyky-opettajan vastuusta ja roolista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Ja opettajat lihovat ja turpoavat valaaksi veronmaksajien ostamista ruuista ja pullista.
Olen ollut opettaja yli 20 vuotta, mutta vielä ei ole opehuoneessa muiden veronmaksajien, kuin itse meidän opettajien, ostamia ruokia tai pullia näkynyt.
Totta! Helsingissä annettiin kunnan puolesta opettajille joululahja ensimmäisen kerran ikinä. Kyllä niillä kahdella suklaakonvehdilla pääseekin lihomaan.
Ihan itse me tuodaan kevätjuhliin ja jouluisin tarjoiluja opettajanhuoneeseen, jos jotain tarjoiluja halutaan. Se on minusta täysin ok, miksipä kenenkään muun pitäisikään niitä kustantaa, mutta en pidä siitä, että joku asiasta tietämätön täällä valehtelee.
On tainnut päästä unohtumaan ne oppilaiden raahaamat lahjavuoret noina ajankohtina? Eiköhän sieltä muutama konvehti eksy suuhun.
Vai oliko tämä yksi niitä suuria vääryyksiä opettajia kohtaan? Kun lapset opettelevat hyviä tapoja ja muistavat opettajaa kuluneesta kaudesta ja yhteisistä hetkista??
Voi, käytitkö viimeisetkin duunarisenttisi niihin lapsesi opettajalle antamiin konvehteihin?:(
Ei niitä hei tarvi antaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Nykypäivänä ne lahjat ovat kyllä useammin jotain muuta kuin herkkuja. Ja on nyt hieman eri asia vetää tähän mukaan oppilaiden vapaaehtoisesti tuomat lahjat kun alun perin väitettiin, että opettajat saisivat säännöllisesti ”veronmaksajien” maksamia pullia ja ruokia.
Kommar i heitti taas tällaisen avauksen. Seuraavaksi haukutaan maanviljelijät. Kommar i osaa ja tietää. Asiat tehdään Neukkulan tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaisi siltä että täällä pääsääntöisesti opettajia dissaa entiset oppilaat, jotka eivät pärjänneet ja kantavat opettajille kaunaa omasta laiskuudestaan. Toiseksi ne, joiden omat lapset eivät pärjää koulussa. Ja noista vasta-kommenteista päätellen, eivät itsekään aja kovin suurta roolia lastensa koulumenestyksen tukemiseen ja pätevät täällä vailla tietämystä nyky-opettajan vastuusta ja roolista.
Joo ärsyttää lukea tuollaisia valheita. Lisäksi enemmän mulla menee vapaaehtoisesti OMAA rahaa oppilaisiin kuin että saisin koululta jotain ilmaiseksi.
Esim saatan leipoa oppilaille perjantain kunniaksi, viedä leluja ja pelejä luokkaan, teen jouluisin itse sukkakalenterin luokkaani ja täytän yllätyksillä, ja jokainen saa vuorollaan päästä kurkkaamaan sukkaan. Että sellasia hirviöitä me opet ollaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Vai oliko tämä yksi niitä suuria vääryyksiä opettajia kohtaan? Kun lapset opettelevat hyviä tapoja ja muistavat opettajaa kuluneesta kaudesta ja yhteisistä hetkista??Nykypäivänä ne lahjat ovat kyllä useammin jotain muuta kuin herkkuja. Ja on nyt hieman eri asia vetää tähän mukaan oppilaiden vapaaehtoisesti tuomat lahjat kun alun perin väitettiin, että opettajat saisivat säännöllisesti ”veronmaksajien” maksamia pullia ja ruokia.
Sori tämä piti lainata! Kommentoija 230.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Vai oliko tämä yksi niitä suuria vääryyksiä opettajia kohtaan? Kun lapset opettelevat hyviä tapoja ja muistavat opettajaa kuluneesta kaudesta ja yhteisistä hetkista??Voi, käytitkö viimeisetkin duunarisenttisi niihin lapsesi opettajalle antamiin konvehteihin?:(
Ei niitä hei tarvi antaa!
”Käytitkö viimeisetkin duunarisenttisi niihin lapsesi opettajalle antamiin konvehteihin?”
On todella surullista, jos lapsiamme opettaa tällä tavalla ihmisiä arvottava ihminen. .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuten milja kirjoitti:
Vai oliko tämä yksi niitä suuria vääryyksiä opettajia kohtaan? Kun lapset opettelevat hyviä tapoja ja muistavat opettajaa kuluneesta kaudesta ja yhteisistä hetkista??Voi, käytitkö viimeisetkin duunarisenttisi niihin lapsesi opettajalle antamiin konvehteihin?:(
Ei niitä hei tarvi antaa!”Käytitkö viimeisetkin duunarisenttisi niihin lapsesi opettajalle antamiin konvehteihin?”
On todella surullista, jos lapsiamme opettaa tällä tavalla ihmisiä arvottava ihminen. .
En ole opettaja, puolustamassa vain!;) En voi sietää opettajien lynkkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko olla niin, että täällä kommentoivat ne, joilla on myös kokemusta rankaksi katsomastaan työelämästä? Eli keskustelua käydään tasolla, joka vertaa opettajien työtä muuhun työhön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai voisiko olla niin, että täällä kommentoivat ne, joilla on myös kokemusta rankaksi katsomastaan työelämästä? Eli keskustelua käydään tasolla, joka vertaa opettajien työtä muuhun työhön?
Kukaan ei ole sanonut, että opettajien työ olisi ainoa rankka työ maailmassa. Tässä OAJ oli tehnyt tutkimusta opettajien hyvinvoinnista. Oman alasi voi taholtaan tehdä vastaavaa tutkimusta. On naurettavaa vähätellä toisten kokemaa uupumusta työnsä parissa vain siksi että itsekin uupuuu omassa työssään tai kokee sen ajottain raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajaksi opiskellaan sama aika kuin lääkäriksi mutta palkat hyvin paljon huonommat raskaasta työstä huolimatta.
Lääkärit tekee pitkää päivää ilman jatkuvia lomia
Minä olin tänään töissä klo 8-14 ja nyt alkaa ”kotityöt” eli tulevien oppituntien ja aikataulujen suunnittelut ja valmistelut, arviontien tekeminen, kokeiden tarkastelu yms. Päivä menee todnäk sinne iltaan. (tänäänkin).
Kyllä huomaa, että on naisvaltainen ala.
Ei oteta johtajuutta. Omaa työtä pitää johtaa. Asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Aikataulut katsotaan kerralla kahdeksi viikoksi kuntoon, arvioinnit ja kokeiden korjaukset tehdään kaksi kertaa viikossa 14-16. Oppituntien suunnitteluun jää kaksi päivää 14-16 ja viikossa aikaa lisäksi yksi 2h palsu. Ota myös käyttöön oppituntien aika. Alussa annetaan oppilaille vaikkapa 15min itsenäinen tehtävä. Sinä aikana vahdit järjestystä luokassa ja siirrät tehtäviä oppilaiden laitteille. En neuvo, vaan havainnollistan, miten tuo kommenttisi ulkopuolisen silmissä näyttäytyy turhana ruikutuksena.
Jos yhden kokeen korjaisi kymmenessä minuutissa (mitä ei tee), niin neljässä tunnissa ehtisi korjata 24 koetta. Eli yhden peruskoulun luokan kokeet. Entäs sitten, kun luokkia on 10 kpl? Tai niin kuin minulla, jolla on 25 luokkaa?
Opettajat aina vinkuvat siitä, että opetuksen suunnitteluun menee niin paljon aikaa. Paskapuhetta, ei biologian/historian/ranskan kieliopin perusteet muutu vuosittain siten, että pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen.
En ole opettaja ja koen myös ajoittain työni raskaaksi henkisesti, mutta seison täysin opettajien takana! Miten se on minulta pois kokea myötätuntoa toista ammattialaa kohtaan? Kaikki kunnia ja kiitos että jaksatte huolehtia lapsistamme! Työnne on todella raskasta ja merkittävää.
Vierailija kirjoitti:
Opettajat aina vinkuvat siitä, että opetuksen suunnitteluun menee niin paljon aikaa. Paskapuhetta, ei biologian/historian/ranskan kieliopin perusteet muutu vuosittain siten, että pyörä pitäisi aina keksiä uudelleen.
Ei olekaan kyse siitä aineesta, vaan niistä oppilaista. Nykyään opetusta pitäisi eriyttää, joten pitäisi valmistaa erikseen tehtävät välkyille viittaajille ja levottomille ADHD-pärisijöille. Opetustyössä myös tulee kokeiltua, mitkä metodit ja materiaalit toimivat, mitkä eivät. Sitten taas muokataan niitä toimimattomia tai kehitellään uusia.
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta oppilaat ja oppilasryhmät ovat erilaisia joka ikinen kerta ja jos haluan että he todella oppivat asian, on opetus suunniteltava joka kerta ryhmän mukaiseksi. En koskaan käytä vanhoja materiaaleja sellaisenaan.
Sitäpaitsi kyllä ne asiat myös muuttuvat ja omaa osaamista pitää päivittää jatkuvasti. Esim biologiassa geeniteknologian asiasisällöt ovat lähes kaikki sellaisia joista ei ollut mitään tietoa silloin kun opiskelin 15 vuotta sitten.
Kaikissa töissä on hyvät ja huonot puolensa, eikä asiasta tietämättömien hirveästi kannattaisi aukoa päätänsä.
En ole opettaja, mutta en kadehdi hetkeäkään heidän työtään. Plus että tiedän miten harhaisia mielikuvia joihinkin töihin (ulkopuolisten taholta) liitetään, joten osaan empatiseerata.
Niin? Jokainen meistä on ajanut bussilla. Jokainen meistä on käynyt lääkärissä ja sairaanhoitajan vastaanotolla. Tekeekö se meistä bussikuskeja, lääkäreitä tai sairaanhoitajia?
Mammapalstalla kun ollaan, aika moni meistä on synnyttänyt. Miksi turhaan mennä sairaalaan synnyttämään. Sen kuin synnyttää yksin kotona.
Eikun...