Kiira Korpi: ”Voin valita keitä kelpuutan elämääni.”
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008294379.html
Tuossa vielä juttu, mistä otsikko on lainattu. Miten tuo tuntuu kauhean tylyltä ja kylmältä ajattelutavalta, joka toki hyvin valloillaan tänä päivänä. En tietenkään tiedä mitä kaikkea Kiira tuolla tarkoittaa, mutta ylipäänsä se että nykyään on muotia valitaan kaverit. Otetaan vaan ne hyvällä energialla varustetut positiiviset tyypit ympärille. Ne keillä menee huonosti, on masennusta, muita mielenterveysongelmia ym jätetään pärjäämään yksin. Ehkä Kiira ei tarkoita asiaa ihan näin, mutta tosi paljon nykyään toitotetaan sitä avoimesti kuinka valitaan elämään vain ne ihmiset kenestä tulee hyvä fiilis. Et tavallaan otetaan vaan, ei olla valmiita antamaan mitään. Mielipiteitä?
Kommentit (204)
Kaverit on turhia. Kumppanin moni tarvitsee toki.
Kuka muka ei voi valita keitä kelpuuttaa elämäänsä? Ainut moraalisesti arveluttava tilanne mielestäni on jos ei kelpuuta omia lapsiaan elämäänsä.
Kiira ei ole mun mielestä tyly tai ylimielinen, vaan aika ujo ja herkkä (vaikka on urheillut ja antaa haastatteluja), ja vähän tosikkokin.
Ei kukaan ihminen ole täydellinen ja aina mukava ja helppo. Me jokainen kannetaan mukanamme yhtä sun toista taakka ja kuormaa. Pysyvät ihmissuhteet vaativat hieman vastaan tulemista ja kompromisseja. Niin myötä- kuin vastamäessä, hei?
Ennustan näille valikoijille yksinäistä tulevaisuutta.
En minä kaipaa ongelmissa toisten ihmisten tukea, hoidan ja ratkon itse ongelmani, eivät he pysty niissä auttamaan. Jos mulla on ongelmia, niin haluan tuuletella ystävien kanssa miettimättä ongelmia, nauttia heidän seurastaan, en murehtia mitään asioita.
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuossa ole mitään mullistavaa? Kuka hullu viettää elämänsä ihmisen kanssa josta ei pidä? Saahan toki niinkin tehdä, mutta ei se naama viisikymppisenä kauniilta näytä jos on parhaat vuodet joutunut roikottamaan sitä norsun sukupuolielimenä?
Kumpaa tarkoitat? Uros- vai naaraselefantin elintä?
Vierailija kirjoitti:
Me mielenterveysongelmaiset nimenomaan valitaan just ne ihmiset, jotka ei lisää pahaa mieltä.
Samaa olin tulossa sanomaan. Entisenä masentuneena en todellakaan halua ottaa pienintäkään riskiä mielenterveyteni kanssa. En ole kenenkään itkuolkapää tai oksennusämpäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen koulussakin opetettiin että pitää olla kaikkien kaveri, vaan ei varmaan enää, kun avoimesti valitaan kaverit.
Tuo nyt ei ole ikinä pätenyt, edes siellä koulussa.
Karsitteko te ihmissuhteiden valikoijat joukostanne pois myös ujot, kiusatut, erilaiset jne.?
Kaikki ne ihmissuhteet, joista itse ei saa koskaan mitään, vaan joutuu vain antamaan, antamaan ja antamaan antamasta päästyäänkin.
Elon Musk on muuten entinen koulukiusattu. En tajua, miksi tuo kiusaustausta täytyy aina vetää kaikkeen mukaan. Kiusattu voi pärjätä elämässään aivan erinomaisesti, ei se ole mikään leima loppuelämäksi. Itsekin olen ollut sekä koulu- että työpaikkakiusattu.
Joten en karsisi ketään kiusauksen takia, mutta kyllä sen takia, että ei osaa päästä yli menneistä. Sellaiset ihmiset ovat hirvittävimpiä energiavampyyreitä mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No taas haukutaan mt-ongelmaiset, ujot ym. täällä. Narskut jotka kannattaisi karsia alkuunsa pois aiheuttaa niitä mt-ongelmia muille. Tuon kun olisi itse tajunnut tarpeeksi aikaisin, karsia sadistiset psyko-narsut elämästään, niin olisi nimenomaan välttynyt niiltä mt-ongelmilta itse eikä tarvinnut uhrata itseään ja elämäänsä muiden ilmaisena 24/7 valmiudessa päivystävänä ilmais-psykologina ,auttajana ja kuuntelijana.
Omien ongelmien tullessa oletkin sitten täysin yksin. Ja huonompi homma, jos syntyykin jo narskujen keskuuteen, siinä ei vauvana voi oikein karsia narsistisia energiavampyyreita luotaan pois. Eikä niistä pääse edes aikuisenakaan eroon, kun ovat jo imeneet ihmisen kuiviin. Ja nykyäänhän ainakin ollaan tekemisissä vain ihmisten kanssa joista voi jotenkin hyötyä, narsistinen koko ns. yhteiskunta!
Tämä. Ollaan todella tekemisissä vaan niiden kanssa, joista voidaan hyötyä jotenkin. Ei tarvitse auttaa ketään avun tarpeessa olevia. Koska hyvänen aika, MINULLA on oikeus olla auttamatta! O tempora o mores…
Ovatko ystävyyssuhteet mielestäsi olemassa ensisijaisesti auttamista varten? Erikoinen ajattelumalli. Ainakin minulle ystävät ovat ihmisiä, joiden kanssa on kiva viettää aikaa, ja kummankin on tarkoitus saada siitä vuorovaikutuksesta hyvä mieli. Ei nyt tule äkkiseltään mieleen, mihin minä tarvitsisin ystävien apua? Olen tähän ikään mennessä kokenut aika tavalla sekä psyykkistä että fyysistä sairautta, enkä ole vielä kertaakaan tarvinnut apua ystäviltä.
Tällä hetkellä olen itse asiassa valinnut elää ilman ystäviä. Joku jo kirjoitti, että ihmiset pystyvät noin viiteen oikeasti läheiseen ihmissuhteeseen. Huomasin tuon itse, alkoi tuntua siltä, että ystävyyssuhteiden ylläpito vie vain energiaa niistä tärkeimmistä ihmissuhteista, eli suhteesta, mieheeni, lapsiini, vanhempiini ja sisaruksiini. Meillä kaikilla kun ei ole loputtomia voimavaroja sosiaaliseen kanssakäymiseen, vaan yksinoloakin tarvitaan. Silloin on pakko tehdä valintoja.
Mutta todella outoa ajatella, että ystävyys olisi joku hyötymissuhde, jota mitataan sillä että autetaanko vai ei.
Jotenkin teennäisen , pinnallisen ja puistattavan oloinen tuo ex-”miehen” kaveririnki. Mitenköhän Kiira on sitä edes alunalkaen jaksanut mukana kattoa.
Kohta uus tosirakkaus ja tiineeksi,muutto miehen omistamaan taloon.
Alkaa mittarissa oleen jo kilsoja sen verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiiran kommenteista tuli heti mieleen se Keekin ällöttävä rinki johon tuo Kiiran eksäkin kuuluu. Voi tietysti olla että Kiira viittasi johonkin muuhun.
Et kai vaan tarkoita sitä Äxelsmith -limanuljaskan rinkiä? :O
Eri rinki. Julkkismiehillä on jostain syystä taipumusta näihin.
Mutta sama ikuinen teema :/ Mistä näitä Piidörnaigaardeja oikein sikiää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.
Mitä helv...ihan näyttää itseltään. Kuulas iho, kauniit silmät ja hiukset. Upea vartalo ja notkea ja tanssitaitoinen luistelijatar. Ja eikös se opiskellut psykologiksikin? Katsos kun hän on älykäs nainen, vaikkakin nätti, mutta silti ei mitä ilmeisimmin etsi mitään lätkänpelaajaa, jotka haluavat pinnallisesti missin.
Mies löytyy Kiiralle, ennen kuin ehtii itsekään tajuta. Onneksi vaikuttaa harkitsevalta, eikä syöksy suinpäin.
Toivottavasti ei jää nyt jankkaamaan erostaan, vaan sanoo sanottavansa, jos edes tarve, ja hiljenee sen jälkeen.
Juu, saisi tosiaan keksiä jonkun uuden jutun roikkua mediassa ja lopettaa tuosta erosta vollotus. Muuten helposti tulee käsitys, ettei ole vielä päässyt yli exästä. Ja eihän tuossa ko. lehtiartikkelissa ole kuin yksi kasvokuva ja näyttää ainakin siinä ihan yhtä nätiltä kuin ennenkin. On tietysti vanhentunut, kun eikös se ole joku 3-kymppinen nykyään, niin tottahan ikä näkyy ihossa yms.
Kyllä, aioin jatkossakin valita ystäväni eli ne joiden kanssa ollessa tulee "hyvä fiilis".
Mitä se kullekin tarkoittaa niin siihenhän ihmissuhteet perustuvat.
Ei se pois sulje ujoja, hiljaisia, sairaita, hölösuita, kiusattuja tai kiusaajia eikä pettäjiä.
Vaan juuri siihen kenen kanssa on hyvä olla.
Kaikkien pitäisi voida valita kenen kanssa eloansa jakaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiira näyttää nykyään niin rumalta eli isältään Raunolta, että kyllä ainakin miehet saa unohtaa. Oudon äkkiä rumeni.
Mitä helv...ihan näyttää itseltään. Kuulas iho, kauniit silmät ja hiukset. Upea vartalo ja notkea ja tanssitaitoinen luistelijatar. Ja eikös se opiskellut psykologiksikin? Katsos kun hän on älykäs nainen, vaikkakin nätti, mutta silti ei mitä ilmeisimmin etsi mitään lätkänpelaajaa, jotka haluavat pinnallisesti missin.
Mies löytyy Kiiralle, ennen kuin ehtii itsekään tajuta. Onneksi vaikuttaa harkitsevalta, eikä syöksy suinpäin.
Toivottavasti ei jää nyt jankkaamaan erostaan, vaan sanoo sanottavansa, jos edes tarve, ja hiljenee sen jälkeen.
Juu, saisi tosiaan keksiä jonkun uuden jutun roikkua mediassa ja lopettaa tuosta erosta vollotus. Muuten helposti tulee käsitys, ettei ole vielä päässyt yli exästä. Ja eihän tuossa ko. lehtiartikkelissa ole kuin yksi kasvokuva ja näyttää ainakin siinä ihan yhtä nätiltä kuin ennenkin. On tietysti vanhentunut, kun eikös se ole joku 3-kymppinen nykyään, niin tottahan ikä näkyy ihossa yms.
Ja miksi hänen pitäisi näyttää koko ajan kauniilta ja ikuisesti 25-vuotiaalta? Ei edes ole tullut julkisuuteen ulkonäkönsä avulla tai sen takia, vaan taitoluistelijana. Uran teki sillä alalla ja nyt opiskelee uutta. Ois kai tarkoitus valmistuakin, ja alkaa alan töihin?
Millä aloilla täytyy olla kaunis, muilla kuin ulkonäköön perustuvilla? Ei Laura Lepistönkään ulkonäöstä jankuteta tauotta ja perusteta hänen osaamistaan sen varaan, vaan saa elää ja olla aivan rauhassa. Outoa tämä Kiiran latistaminen. On sen lajin nainen, että pärjää, ei tarvitse "sääliä" hänenkään normaalia vanhenemista. Kauniitkin ikääntyvät, mutta on tämä joidenkin Kiiran kohdalla siitä iloitseminen jo sairasta.
Minä olen aina valinnut ne ihmiset, joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Mitä ihmettä tuossa nyt on?
Hän ja ex kuin kopioita toisistaan, ns "naimanaamat" tai toisaaaaalta kuin sisko ja sen veli..
Millainen mies mies ?
Kiira varmaan tarkoitti, ettei halua elämäänsä henkistä väkivaltaa tekeviä ihmisiä. Hänellä on kokemus valmentajasta joka oli väkivaltainen.
Hyvä neuvo kaikille, jotka ovat työpaikassa, parisuhteessa jne. jossa henkistä väkivaltaa.