Kiira Korpi: ”Voin valita keitä kelpuutan elämääni.”
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008294379.html
Tuossa vielä juttu, mistä otsikko on lainattu. Miten tuo tuntuu kauhean tylyltä ja kylmältä ajattelutavalta, joka toki hyvin valloillaan tänä päivänä. En tietenkään tiedä mitä kaikkea Kiira tuolla tarkoittaa, mutta ylipäänsä se että nykyään on muotia valitaan kaverit. Otetaan vaan ne hyvällä energialla varustetut positiiviset tyypit ympärille. Ne keillä menee huonosti, on masennusta, muita mielenterveysongelmia ym jätetään pärjäämään yksin. Ehkä Kiira ei tarkoita asiaa ihan näin, mutta tosi paljon nykyään toitotetaan sitä avoimesti kuinka valitaan elämään vain ne ihmiset kenestä tulee hyvä fiilis. Et tavallaan otetaan vaan, ei olla valmiita antamaan mitään. Mielipiteitä?
Kommentit (204)
En nyt ihan allekirjoita tuota, mitä Kiira sanoo, mutta päivällä tuli vähän samanlaisia ajatuksia kun eräs kaveri taas soitti. Hänellä on ollut viime vuosina aika rankkaa, kun vanhempansa ovat sairastelleet, lapsilla työttömyyttä jne. Hän soittaa lähes joka päivä ja kertoo vain jatkuvasti omista asioistaan, lapsistaan ja vanhemmistaan.
Hassuinta on se, että minulla ihan sama tilanne. Kumpikin vanhemmistani on sairastellut, toisella muistisairaus ja lisäksi tyttäremme sairastui parantumattomaan sairauteen muutama vuosi sitten. Hän ei kuitenkaan koskaan kysy, että mitä minulle kuuluu, miten lapsemme voi tai miten minun vanhempieni tilanne on tällä hetkellä. Saan suorastaan puhua päälle jos haluan jotain sanoa.
Olen yrittänyt ymmärtää ja arvostan häntä ja hän on ihan hauskaa seuraa. Viime aikoina tämä vastavuoroisuuden puute on alkanut ärsyttää ja hänen puhelunsa tuntuvat vievän kaiken Energian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me mielenterveysongelmaiset nimenomaan valitaan just ne ihmiset, jotka ei lisää pahaa mieltä.
Mitä jos teidän seurassa olevat tekisivät kaikki samoin?
Olisi erittäin suotavaa ihan jokaiselle valita ystäviksi ihmisiä, jotka ei tuota pahaa mieltä. Kenenkään diagnoosiin tai sen puutteeseen katsomatta.
EriPahaa mieltä? Mitä jos on itse tuottanut pahaa mieltä, ja sitten kuvittelee harhoissaan, että muut vievät energiat, on paha olo heidän lähellä? Siksi kelpuutus.
Tuo mitäjossittelu ei liity aiheeseen nyt mitenkään, kannattaa viitata tosiasioihin jos keskustelua toivoo. Toiselle ihmiselle voi kyllä helposti tuottaa pahaa mieltä ilman harhojakin, monet tekevät sitä ihan tahallaan. Jokaisella on yhä oikeus kelpuuttaa tai olla kelpuuttamatta ystäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos joskus vaikka saa lapsen jolla on jotain erityispiirteitä, sitten on pakko valita se lapsi... eli ei aina voi valita sitä mitä haluaa.
Ei ole mikään pakko. Senkus pistää sossujen murheeksi tai adoptioon tai alkaa etävanhemmaksi kuka ei näe ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eivät nykyään enää sitoudu ihmissuhteisiin tai yhteisöihin, vaan kaikki on pikaruokaa. Suomi on super-individualismin kultamaa, eikä täällä jakseta tehdä toisten eteen oikein mitään. Monissa muissa maissa pidetään huolta niistä ihmisistä, jotka kohtalo on eteen tuonut. Ihmisten kanssa riidellään ja sitten sovitaan, mutta ketään ei hylätä.
Tämä oli hyvin sanottu! itse olen tuollainen hylkiö, ilmeisesti siksi koska olen yleensä hiljainen ja en ole ns.pakolla pitämässä yhteyttä koko ajan. Sukulaiset on unohtaneet koska heissä sellaisia jotka haluavat hyötyä (rahaa, lahjoja jne.) entisten luokkalaisten kanssa ei ollut mitään yhteistä missään asiassa. OIen huomannut että sellaisilla jotka valitsee ystäviä suurennuslasin kanssa on usein mt-ongelmia ja paljon, koko ajan pitää valittaa tai epäillä toisia jostain. Ihmiset ovat myös Suomessa kovia hyötymään, tyyliin jos ei saa jouluna mieleistä lahjaa/rahaa niin helposti unohdetaan, lähipiiriin ilmestyi taas yksi uusi sellainen, se on sitä että itse ostaa vaikka lahjoja mutta vastineeksi ei saa mitään muuta kun sen että "valitsen ystäväni" ja lahjat ei ole mieleisiä jos ne ole kalliita. Yksi kaveri luuli että olisin saanut perintöä läheisen kuoltua ja luuli että lainaan hänelle rahaa jotta hän olisi saanut merkkitavaraa. Myös jälkeenpäin ajateltuna tuntui täysin hullulta, en lainannut. Ihmettelen miten kukaan jaksaa edes tuollaisia ystävyyssuhteita.
Se on saanut shlomon oppeja Freud ja soveltaa niitä käytäntöön. Voi myös opettaa luistelua tekniikkaa . Merry x mas ja Jeesuksen rakkaus . Ikuinen.
Mikä tuossa nyt on niin erikoista? Kyllähän me kaikki saamme valita, keitä kelpuutamme elämäämme. Edes perheen kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa nyt on niin erikoista? Kyllähän me kaikki saamme valita, keitä kelpuutamme elämäämme. Edes perheen kanssa ei ole pakko olla tekemisissä, jos ei halua.
Juuri näin. Eikä normaalille ihmiselle ole merkitystä sillä, että juuri Kiira Korpi sanoo niin. Eli taas epäuutinen, klikkiotsikko...
Laura Lepistö hankki kaupallisen alan ylemmän korkeakoulututkinnon, meni naimisiin ja sai lapsen. Siinä esimerkki onnistuneesta poistumisesta luistelu-urheilumaailmasta. Nyt on uusi elämä edessä ja edellytykset elää sitä.
Korven poistumissuunnitelma vaikuttaa heikommalta, joten pahoin pelkään, että tulemme näkemään hänet jatkossakin lausuntoineen lehdissä. Kannattaisi hankkia koulutus ja ruveta elämään uutta vaihetta elämässä.
Kiiraa olisi mukava tikata saumaan :)
Miksi sitten valitsi nytkin ilmeisesti jonkun miehen eikä naista? :(
Vierailija kirjoitti:
Laura Lepistö hankki kaupallisen alan ylemmän korkeakoulututkinnon, meni naimisiin ja sai lapsen. Siinä esimerkki onnistuneesta poistumisesta luistelu-urheilumaailmasta. Nyt on uusi elämä edessä ja edellytykset elää sitä.
Korven poistumissuunnitelma vaikuttaa heikommalta, joten pahoin pelkään, että tulemme näkemään hänet jatkossakin lausuntoineen lehdissä. Kannattaisi hankkia koulutus ja ruveta elämään uutta vaihetta elämässä.
Fakta on se, kuten kaikki tiedämme, että rikasmies voi hänet hyvinkin elättää.
Kiirahan kyllä aloitti pari vuotta sitten psykologian opinnot New Yorkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fakta on se, kuten kaikki tiedämme, että rikasmies voi hänet hyvinkin elättää.
Kiirahan kyllä aloitti pari vuotta sitten psykologian opinnot New Yorkissa.
Kiira Korpi valmistui opinnoistaan New Yorkissa toukokuussa 2020.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/1028dfdd-c6a2-425b-8d0b-64bec7…
Kiiran nettisivut valmentajana:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen koulussakin opetettiin että pitää olla kaikkien kaveri, vaan ei varmaan enää, kun avoimesti valitaan kaverit.
Tuo nyt ei ole ikinä pätenyt, edes siellä koulussa.
Karsitteko te ihmissuhteiden valikoijat joukostanne pois myös ujot, kiusatut, erilaiset jne.?
Heillä on omat ystävänsä. Miksi pitäisi hengailla kapakkaihmisten kanssa jos itse on ulkoileva luontoihminen? (Älä nyt takerru sanoihin)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se Kiira vieläkin nätti, mutta pitäisköhän ruveta tekemään jotain järkevää. Alkaa tuo keski-ikä jo lähestyä.
Ehkä sun tosiaan pitäis ruveta tekemään jotain.
Mun on vaikea saada kiinni aapeen ajatuskuvioista tässä. Miksi kenenkään pitäisi ikinä olla ystäviä jonkun kanssa vastentahtoisesti? Siis velvollisuudentunnosta, kun toisella on vaikeaa ja vaikka niitä mt-ongelmia? Kuka määrittää kuka on kellekin tällaisen ilmaisen terapiapalvelun velkaa, valitaanko nämä velvollisuusfrendit arvalla?
Sen ymmärrän että vanhaa ystävää ei ehkä kannata hylätä vaikeina aikoina. Sen lisäksi että sosiaaliset suhteet tuovat elämään iloa, ne myös toimivat tukena kun on hankalaa. Mutta noin pääsääntöisesti en näe mitään syytä olla ankeuttajan kaveri vain siksi, että pitää myös antaa eikä vain ottaa. Tyhjiä sanoja mielestäni.
Inhoan myös sitä syyllistävää puhetapaa, jossa koululaisia nimitetään kiusaajiksi jos he eivät halua olla ystäviä jonkun kanssa. Aikuiset saavat valita ystävänsä, miksei lapsilla ole samaa oikeutta?
Sosiaalisten suhteiden on tarkoitus lisätä hyvää. Jos sulla ei ole mitään annettavaa, ei kenenkään velvollisuudesta tarvitse antaa myöskään sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole järkeä kerätä ympärillee ihmisiä, jotka vievät voimia.
Miksi sitten ollaan valmiita ottamaan vastaan yhteiskunnan tuet, sairaanhoidot sun muut, jos kerran ei saa viedä toisten voimia. Pärjätköön kukin omillaan, mutta ei taida teille monellekaan lopultakaan sopia.
Millä tavalla pidät Kiiran isää rumana,katsoppa itse peiliin.
Kiira rakastunut pankialalla olevaan Pekkaan, syntynyt 70-luvulla, pääkaupunkiseudulta, aiku ihanaa
Maria Veitola ainakin takaisi julkisuuden ja vihervaherhörhöjen rakkauden