Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appiukko syötti kakkua 1,5-vuotiaalle omalla käytetyllä lusikallaan...

Vierailija
03.09.2006 |

En kehdannut sanoa siinä tilanteessa mitään mutta kyllä ärsyttää! Kariesbakteerin lapsi on saanut jo ajat sitten kun välillä pusuttelee meitä ihan väkisin suulle mutta voiko saada vaariltaan vielä jonkun inhan tartunnan???

Appi siis söi itse kakkua ja antoi aina välillä lapsellemme kakkua samalla lusikalla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää minustakin. Itse ehdin kerran estämään omaa äitiäni moisesta ymmärtämättömyydestä. Mietin vaan, että ehkä oli jo aikaisemmin lasta hoitaessaan tehnyt jotakin vastaavaa vaikka olin kyllä aiheesta " luennoinut" .

Vierailija
2/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy varmaan laittaa välit poikki lapsen vaariin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä eilen eräs tuttavanainen nappasi pojaltani (2-v) tikkarin ja nuolaisi sitä. Ja antoi sitten takaisin pojan suuhun. Nainen oli humalassa, tämä tapahtui yksissä juhlissa. Olin, samoin kuin mieheni, niin ällistynyt ja raivona, että jäin aivan sanattomaksi.

a) inhoan humalaisia ihmisiä ja

b) kellään ihmisellä, varsinkaan aikuisella, ei ole mitään oikeutta nuolla lapseni tikkaria, vaikka se olisi kuinka " hauska" jekku.

Vieläkin raivostuttaa, aivan hirveästi!!

Vierailija
4/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat on muuttuneet eikä mummit ja vaarit yksinkertaisesti TIEDÄ ettei IKINÄ saa antaa omalla lusikalla eikä pussata suulle.

Joten yksinkertaisesti ja selkeästi SANO isvanhemmille: " nykymääräysten mukaan lapsille ei koskaan saa antaa mitään likaisella lusikalla. Onko asia nyt selvä?" Älä syyllistä, älä vouhkaa, totea kylmän rauhallisesti ja riittävän painavalla äänellä. Jos tekee uudestaan, älä suostu samaa ruokapöytään tai anna lasta syliin, oppivat kyllä aika nopeasti että olet tosissasi.

Vierailija
5/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me ainakin olemme sanoneet eikä kukaan ole siis tuota edes yrittänyt tehdä. Eivät ne isovanhemmat tuota asiaa välttämättä tiedä tai tajua (kuten ei osasta näistä vastauksista päätelleen moni tuoreempikaan vanhempi....)

Vierailija
6/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa, jos siitä on apua. Mun appiukko ei usko sanomallakaan. Hänen periaatteensa on, että pääasia että lapsi syö edes jotain ja joskus. Eli ihan sama mitä ja milloin (=välipaloja ja keksejä yms harva se hetki). Kesän mökkireissu näillä ehdoilla oli yhtä tuskaa ja konfliktia. Lasten takia kestin.

Vierailija
7/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis karieksen takia? Häh!

Vierailija
8/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän okein hyvin! Itse antaisin kyllä huutia appiukolle (tai kenelle tahansa) tuollaisesta.

En haluaisi itsekään syödä samalla lusikalla appiukon kanssa, niin miksi lapsenkaan tarvitsisi.

Yök.

Vierailija
9/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia sitten onkin se, millä ihmeellä sen noin kauan pystyy välttämään

Vierailija
10/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutin " puhtaaksi" =((((

YÖK YÖK YÖK

Vierailija
11/12 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan halua samanlaista vitsausta lapselleni mitä itse jouduin kärsimään; joka vuosi monia, monia reikiä. Vieläkin pelkään hammaslääkäriä :(

Se nyt on pieni vaiva ettei samalla lusikalla syötä jota itse/joku muu nuoleskellut, kun palkintona on reiätön suu.

Vierailija
12/12 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kanssa olin tarkkana. Hänellä on reikiä nolla ja hengitys ei haise. Hammasbakteerit ovat hyvää luokkaa ja bakteeristo ennätti kehittyä rauhassa. Noin kahteen ikävuoteen mennessä suussa on kehittynyt oma bakteeristo, jolloin nämä haitallisemmat eivät tavallaan mahdu suuhun... Parempi suoja siis. Kyllä karies tarttuu! Se, että lapsi nuolee kengänpohjaa ja saa bakteereja sitä kautta ei liity mitenkään hammasbakteereihin.

Sitten tämä uusi appiukko ja mummo. Harmittaa, kun varsinkin appiukolla on todella huonot hampaat. Nyt nuoremmalla on kyllä reikiä nolla, mutta silti... Hammaslääkäri käski pitää erittäin hyvää huolta nuorimman hampaista. Harmittaa. Aamulla kun poika herää, 3-vuotiaan hengitys haisee ihan todella pahalle, melkein rikinkatkuiselle. Eikä se oikeastaan minua huolestuta, vaan se, että hän saa samanlaiset hampaat kuin isällään ja appiukollaan! Niin reikäisiä että repiminen on helpompi tapa hoitaa niitä kuin ikuinen korjailu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme