Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsille ei muka saa antaa mausteista ruokaa?

Vierailija
20.11.2014 |

Niin ja mausteinen ei sitten ole sama kuin todella suolainen.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tämmönen kielletään? Luulen että se on vaan yleinen tapa ja kun ei perinteisesti kuulu suomalaiseen ruokakulttuuriin. Kyllä meillä on tyttö ihan pienestä pitäen syönyt mausteista, ja tykkää siitä. Omakin äitini aina ihmettelee että laitoinko lapsen ruokaan currya tai chiliä, mutta mitäpäs haittaakaan siitä on? Meillä syödään myös perinteisiä suomalaisia ruokia joissa ainoat mausteet on suola ja musta-/maustepippuri. Kaikesta tykkää tyttönen :)

Vierailija
22/24 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen makuaisti on tarkempi kuin aikuisella, eli lapsi kokee mausteet vahvempina kuin aikuinen. Toki lapsenkin ruokaa pitää maustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 21:25"]Hah, mun 1 v. rakasti taffelin fire ballseja..
[/quote]

oi ei. Otan osaa. Purskahdin itkuun, onneksi olen yksin juuri nyt.

Vierailija
24/24 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 20:07"]

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:08"]

Monella vanhemmalla on oikeasti sellainen luulo, että tulinen ruoka polttaa sisuskaluja. Siis luullaan, että polttava tunne on oikeasti sitä, että sisuskalut ja kudokset jotenkin sulaa..! Vaikka oikeastihan kyse on vaan makuhermojen ärsytyksestä.

[/quote]

Ai että makuhermojen ärsytyksestä. Mulla on sitten varmaan silmissä ja alapäässäkin makuhermoja kun niitä ainakin on polttanut ihan todella kun silmiin on mennyt chiliä tai mies on räplännyt huonosti pestyillä chilisillä käsillä mun alakertaa. Niin ja Lidlin Inferno -pizzakin polttaa perseen ulos tullessaan, kai mulla sitten on sulkijalihaksenkin tienoilla makuhermoja.

[/quote]

Oletko tyhmä vai tyhmä? Jos olet tosissasi niin todella toivon että sulkijalihaksesi tienoille ilmestyy makunystyrät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän