Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää, sikiön reisiluu rv 26

Vierailija
20.11.2014 |

Ultrattiin rv26plus 1 ihan muista syistä ja jälkeenpäin aloin vasta miettimään, kun lääkäri totesi, että hiukan lyhyt reisiluu, mutta heittelee näillä viikoilla. Se oli vissiin 4.5cm. En tiedä, mitä pitäisi tehdä, kun tämä jäi vaivaamaan. Tietääkö joku noista mitoista?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:19"]

Mun lapsella olikuulema tosi pitkä reisiluu, mua kun ultrattiin 9 kertaa eri syistä. Piti tulla pitlä poika oli synnyttyään 53 cm, ja nyt 14 v 164 cm. Se siitä...

[/quote]

Sun pojallahan on vielä monta kasvun vuotta edessä. Monet tekevät kunnon kasvuharppauksen ennen armeijaa, osa vasta armeijassa.

Vierailija
22/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mulla on raskausviikkoja vasta 25 plus 1 viimeisten kuukautisten mukaan eli tuo reisimitta heittää yöhön vaan 2 pv. Muut mitat on sitten edellä. Ääk, mä en saa rauhaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:36"]

Itse asiassa mulla on raskausviikkoja vasta 25 plus 1 viimeisten kuukautisten mukaan eli tuo reisimitta heittää yöhön vaan 2 pv. Muut mitat on sitten edellä. Ääk, mä en saa rauhaa. Ap

[/quote]

Hei, ei noita käyriä kannata liikaa tuijotella! Vauvat vaan on eri kokoisia. Voivat myös kasvaa eri tahtiin ja voi tosiaan olla mittavirhettäkin. Ja vaikka teiltä tulisi "pitkät geenit" niin ei se tarkoita, että lapsi vastasyntyneenä olisi välttämättä pitkä. Ei se syntymäpituus määritä aikuispituutta. Kasvutempo on erilainen eri ihmisillä.

Vierailija
24/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa mieltä teidän järkeä puhuvien kanssa. Nämä hormonit vaan saa mut ihan sekaisin aina huolesta,, ap

Vierailija
25/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vanhempien pituus tai lapsen pituus suoraan kerro reisiluunpituudesta. Meillä tokan kohdalla ultrassa kätilö meni ihan vaikeaksi, kun tuli niin pitkä reisiluun mitta ja mutisi "ei voi olla", mutta huojentui kun kerroin esikoisella mitan olleen 2 viikkoa raskaudenkestoa pidempänä ja isänsä olevan pitkäjalkainen. Uusi tulokas olikin yhtä jalkaa syntyessään, sylissä kuin hauki. Esikoinen on ollut synnyttyään vuosia pituuden suhteen nollakäyrällä neuvolassa, mutta onhan sillä ihan tolkuttoman pitkät jalat, ja varpaat. Googlaamalla toki lyhyt reisimitta kuulostaa huolestuttavammalta (tiedän, hätäpäissäni googlailin aikoinaan pitkiä koipia), mutta jos sikiö olisi rikkonut seulontarajat niin kyllä teille olisi jatkotutkimuksia määrätty.

Vierailija
26/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä laskukaava (sikiön kokopituus karkeasti) http://verneri.net/yleis/sikion-pituus-reisiluun-mitan-perusteella ja täällä sikiön pituuksia eri viikoilla http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=nix01044

Vierailija
28/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna menisin 4d ultraan, jonka voi hyvin tehdä jo noilla viikoilla.. Ei ole kiva stressata loppu odotus aikaa ja miettiä jos jotain onkin vialla..
Lyhyt reisiluun mittahan voi tosiaan olla merkki downin syndroomasta, kyllä sinuna tarkistuttaisin asian. Et kuitenkaan ole odottaja nuorimmasta päästä

Vierailija
29/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös 40+ alkaen ole down riski kohonnut. Olet aika liki jo tuota ikää ja sinänsä voisi olla jotain huolestuttavaakin. Miksi et menisi yksityiselle ultraan?

Vierailija
30/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin yksityisellä ja hän sai kaikki mitat alle viikon sisään ja viikkoja vastaaviksi. oli sitä mieltä, ettei one mitään syytä huoleen. helpotus, ei haittaa,vaikka vähän maksoi. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi