Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tietää, sikiön reisiluu rv 26

Vierailija
20.11.2014 |

Ultrattiin rv26plus 1 ihan muista syistä ja jälkeenpäin aloin vasta miettimään, kun lääkäri totesi, että hiukan lyhyt reisiluu, mutta heittelee näillä viikoilla. Se oli vissiin 4.5cm. En tiedä, mitä pitäisi tehdä, kun tämä jäi vaivaamaan. Tietääkö joku noista mitoista?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon ja tiedän että tuollaiset jutut jää helposti vaivaamaan raskaana olevan mieltä. 

Silti parasta mitä asialle voit tehdä, on keittää kunnon kupillinen hyvää teetä tai muuta mieluista juomaa, kietoutua vilttiin, nostaa jalat sohvalle ja rentoutua. Jos tuossa olisi jotain hätää tai huolta, olisit kyllä saanut ajan kontrolliin. Ei tuo tarkoita varmastikaan muuta kuin että pää ja reisi kasvavat just tällä hetkellä vähän "epätahtia" keskiarvokäyrään nähden.

Tsemppiä ja rauhallista mieltä!

Viiden äiti

Vierailija
2/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ultrattiin tuossa tilanteessa pitkään ja moneen kertaan samaista reisiluuta. Ja sain pikaisen lähetteen isompaan paikkaan ultrattavaksi. Ja meillä se lyhyys oli merkittävä.

Joten sinuna en olisi huolissani. Todennäköisesti oli vielä normaalin rajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jäi tosiaan vaivaamaan, enkä siellä edes osannut kysyä asiasta. Rv 20 rakenneultrassa mitta vastasi 18 plus 6. Silloinkaan ei puututtu mitenkään. Ap

Vierailija
4/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ne lääkärit tutki jos tutkittavaa löytyy. Mittavirhe, asento voi olla huono, huono ultralaite ja itse ultraajakin voi vaikuttaa.

Vierailija
6/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt reisiluu voi olla esim. merkki downin syndroomasta. Monilla suomalaisilla on kyllä lyhyet jalat, joten kyseessä voi olla myös normaali, perinnöllinen asia. Tai mittausvirhe.

Vierailija
7/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat ollaan pitkiä, eli ei sieltä ihan lyhyttä pitäisi perintötekijöiden mukaan tulla. Hitsit kun ei löydä sisarusten rakenneultrakuvia. Osaako joku sanoa, paljonko reisiluu yleensä on 26 plus viikoilla?

Vierailija
8/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Downeillahan on usein lyhyt reisiluu. Minun tytöstänikin lääkäri sanoi, että on lyhyt reisiluu kun suunnilleen samoilla viikoilla ultrattiin. Tyttö on nyt hyvin kehittynyt 2v, paino ja pituus täysin normaaleja.

Vierailija
9/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa. Niskatusta sikiöllä ei ollut, (1cm) ja veriseulan suhdeluku oli 1/10000. Ap

Vierailija
10/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:32"]

Pelottaa. Niskatusta sikiöllä ei ollut, (1cm) ja veriseulan suhdeluku oli 1/10000. Ap

[/quote]

Lyhyt reisiluu ei ole syy mihinkään tarkempiin tutkimuksiin. Etenkin jos et ole iäkäs odottaja. 

Vierailija
11/30 |
21.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härregyyd mitä hermoheikkoja! Varmaan samoja mutseja jotka kiikuttaa lapsen päivystykseen pikku kuumeesta ja nuhastakin. Noilla viikoilla eroyhan on vain joitain millejä, mittavirheitä tulee paljon. Ja yksityiset kiittää, kysyvät paljonko on viikkoja ja ihan sattumalta saavat oikeat mitat ja asiakkaan rahat...

Vierailija
12/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
13/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-v. Ap

Vierailija
14/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poistut tältä palstalta ja otat asiasta selvää huomenna neuvolan kautta.

Muistan kuinka itse stressasin ja kuvittelin vaikka mitä nettiä lukemalla. Ihan turhaa stressiä itselle. Et voi tehdä asialle yhtään mitään nyt. Keksity raskauteen ja selvitä asiaa huomena asiantuntijoilta.

3

Vierailija
15/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 19:21"]

Molemmat vanhemmat ollaan pitkiä, eli ei sieltä ihan lyhyttä pitäisi perintötekijöiden mukaan tulla. Hitsit kun ei löydä sisarusten rakenneultrakuvia. Osaako joku sanoa, paljonko reisiluu yleensä on 26 plus viikoilla?

[/quote]

Myös suvusta tulee geenejä, eli vanhempien geenit ei automaattisesti periydy kaikki.. Siis esim siskoni on todella pitkä, mutta äitini ja isäni tosi lyhyitä. Mutta äitini veljet taas ovat kaikki pitkiä, eli olisi voitu olettaa, että siskostani ja minusta tuli lyhyitä, koska vanhempamme ovat (no minä jäin 150cm pätkäksi).. Eli suvunkin geenit vaikuttavat :)

Vierailija
16/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla reisiluu oli +2 viikkoa edellä, jopa enemmän ihan viimeisillä viikoilla. Pitkä poika syntyi, 54 cm. Ehkä teille on tulossa vähän pienempi vauva? Tai lyhytjalkaisempi? Kyllä varmasti olisi laitettu jatkotutkimuksiin, jos olisi syytä huoleen. Ja voi tosiaan olla myös mittavirhe.

Vierailija
17/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.baby2see.com/medical/charts.html

Tuolla on joitakin mittoja (eivät Suomalaisia). Femur length on reisiluun pituus.

Vierailija
18/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 plus 53 viikkoja vastasi tuon laskurin mukaan ja mulla menossa 26plus 1. Ap

Vierailija
19/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen huomenna eri ultraajalle. En voi rauhoittua muuten. Ap

Vierailija
20/30 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella olikuulema tosi pitkä reisiluu, mua kun ultrattiin 9 kertaa eri syistä. Piti tulla pitlä poika oli synnyttyään 53 cm, ja nyt 14 v 164 cm. Se siitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän