Tiedätkö olevasi "vahinkolapsi"?
Aloin tässä pohtia kun netissä jotkut ihmiset aika avoimesti kertoo vahinkoraskauksista, että miltähän mahtaa heidän lapsista tuntua kun joskus tieto tulee ilmi, jos tulee.
Tiedätkö sinä olevasi vahinkolapsi, mikäli siis näin on? Miltä se sinusta tuntuu, miten sait siitä tietää, onko se vaikuttanut sinuun jotenkin?
Kommentit (67)
Suuren ikäluokan jälkeläinen, ison sisarussarjan nuorimmasta päästä, mua ei suunniteltu vaan ihan vahinko olen. Ei tälläsiä ole puhuttu, tiedän sen muutenkin ja yhtä arvokas olin vanhemmilleni.
Vierailija kirjoitti:
Joko oon vahinko tai pitkään yritetty. Veljeäni 8 vuotta nuorempi.
tämähän ei välttämättä tarkoita mitään. meillä ihan tarkoituksella esikoisella ja koupuksella on 10v ikäeroa.
Sain tietää kun isä naureskeli hänelle ja äidille tulleen kiire naimisiin äidin tehtyä raskaustestin 😎
Joo, jostain syystä tuntui pahalta. Mutta kaikki on mennyt hyvin.
Niille jotka on asiasta kärsineet ja joiden vanhemmat on puhuneet asiasta loukkaavasti sanoisin että meitä on täällä miljardeja joten olet hyvin tavallinen tapaus ja toisaalta vapaa mistään kiitollisuudesta vanhemmillesi. Jos ei sinua toivottu, tee ja ole mitä huvittaa, täysillä ja anteeksipyytelemättä!
Vierailija kirjoitti:
Olen. Luin asian äidin teinikalenterista varhaisteini-ikäisenä ja se oli hurja shokki vaikka kaikki kirjoitukset positiivisia olikin. Sitä ennen otin asiat maailmassa tarkoitettuina ja tiedon jälkeen tajusin kyseenalaistaa ihan kaiken. Tajusin lopulta senkin että valtava osa ei ole suunniteltuja, olen siis ihan tavallinen sikäli, ja että ihmiskunta tuskin olisi edes olemassa enää jos kaikki raskaudet olisi pitänyt suunnitella.
Ei sitä ihmiset kehtaa ääneen huudella, koska pelkäävät että saavat stigman. Puolet raskauksista on suunnittelemattomia koko maailmassa, joten laskekaa siitä....
Tiedän olevani, iskä tavallaan vitsin varjolla "lipsautti" asian kun olin teini. Keskusteltiin äitin kanssa ehkäisystä ja äiti sanoi että on monia vaihtoehtoja. Iskä tokaisi ohimennen että keskeytetty yhdyntä ei ainakaan toimi, kun yksi keskeytetty syö paraikaa tässä tilassa voileipää.
Ei ole vaikuttanut. Nauratti silloin ja naurattaa vieläkin. Miten kahden lapsen vanhemmille voi vielä olla epäselvää että ehkäisyä kannattaa käyttää? :D