Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teidän perheen jouluruoka?

Vierailija
20.11.2014 |

Teettekö itse? Menet valmiiseen pöytään muualle? Ostat kaupasta valmiina?

Minä teen itse.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse.

Vierailija
2/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osan teen itse, jotain puolivalmista tms. voi tulla ostettua ja jos anoppi tulee jouluksi meille, niin hän tuo osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatto: anopin valmiiseen pöytään. Osa niistä kaupan, osa itse tehtyjä.

Joulupäivä: teen kaiken itse alusta alkaen (no, en juustoja ja viinejä..).

Tapaninpäivä: äidin valmiiseen pöytään. Osa kaupan, osa itse tehtyjä.

Vierailija
4/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken mahdollisen valmiina, töissä olen vielä aattoaamunakin. Kotona ollaan oman perheen kesken.

Vierailija
5/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

35. joulu minkä teen perheelle ja suvulle... toki muiden avustuksella.

Meillä pääpaino on alkupaloilla, paljon kalaa, mätiä ja niiden lisukkeita. Kinkun kaverina hunajaiset uunijuurekset ja lanttulaatikko (kaupasta). Jälkkärinä joku jäädyke ja tytärten tekemä moussekakku kahvin kanssa.

Puuro syödään aamulla ja tortut ja piparit päivällä.

Vierailija
6/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja perheeni menemme aattona valmiiseen pöytään muualle ja silloin syödään ihan perinteisiä jouluruokia. Kotona emme valmista jouluruokia ja näin on menty onnellisesti jo vuosia. Kun jouluruoka on jo aattona syöty, ei sitä enää kaipaa uusintana.

Vierailija
7/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalapuikkoja, nuudeleita ja kaurapuuroa. Joulukuunkin budjekti on 6 euroa päivä, jote ei edes joulu muuta.

Vierailija
8/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka tehdään itse. Meillä perinteisesti on karjalanpiirakat, sultsinat, peruna- punajuuri- porkkana- lanttu ja maksalaatikko. Rosollia, useassa eri vuodossa kalaa. Kinkun ja kalkkunan korvaa joko hirvipaisti tai metsälintu. Mutta aina riistaa. Alkukeittona on metsäsienikeitto. Jälkiruokana on itsekerätyyjä marjoja kotona tehdyn jäätelön kanssa.

Samoin kaikki leivonnaiset tehdään itse.

Mutta kuitenkin  kaikki mahdollinen tehdään etukäteen, niin ettei enään aattona tarvitse siivota eikä leipoa. Joulun tulee olla valmis jo ennen jouluaattoa.

Jouluaatto vietetään perinteisesti suvun kanssa yhdessä.

Vierailija
9/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isi hakee mummalta mumman tekemiä laatikoita, paistaa kinkun ja keittää perunat, äiti tekee sillirosollia, graavilohta ja jotain muuta kalaruokaa, kaupasta haetaan lohen mätiä ja muikun mäti ostetaan kaupasta, jos meidän rannasta on tullut huonosti muikkuja. Mä leivon yleensä piparit ja joulutortut ja pikkuveljet tekevät hedelmäsalaatin.

Vierailija
10/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehtyä omassa kodissa oman perheen kanssa. Isäni puolisoineen tulee meille aattona. Kaikki perinteiset jouluruoat laitetaan, kalapainotteiset alkupalat. Riisipuuro aattona lounaaksi. Tapanina sukulaisille syömään.

Vierailija
11/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdään siskojen ja äidin kanssa. :)

Vierailija
12/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 09:55"]Kalapuikkoja, nuudeleita ja kaurapuuroa. Joulukuunkin budjekti on 6 euroa päivä, jote ei edes joulu muuta.
[/quote]
Nillillii...
Jouluruoat on halvinta mahdollista sapuskaa. Porkkanaa, riisiä, maitoa = porkkanalaatikkoa. Perunaa, vehnäjauhoja = perunalaatikkoa.
Toki jos et osaa itse tehdä, olet myös henkisesti köyhä.

Vierailija
13/13 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattona syödään muualla mutta muuten teen itse (vähän vähemmän kuin tekisin, jos syötäisiin aattona kotona) osan ja jotain ostan kaupastakin.

Esim. itse teen

- laatikot

- rosollin

- salaatin

- riisipuuron

- piparitaikinan

Kinkun paistan itse ja kuorrutan. Torttutaikinan ostan valmiina.

Kaupasta ostan sienisalaatin, italiansalaatin, maksapasteijan, kalat ja juustot.