Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko lihavuuslääkereseptin saada kuka tahansa lihava? Vaikka ei ole diabetesta

Vierailija
10.06.2025 |

Missä tilanteissa niitä määrätään? Voiko kuka tahansa mennä yksityiselle lääkärille ja saada reseptin?

Kuinka paljon se maksaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti voi, vaikka ei olisi edes paljoa ylipainoa ja kyse on vain laiskuudesta ja haetaan helppoa ratkaisua. Tämä kokemus omasta lähipiiristä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos painoindeksi on yli 27 kun kysyy Mysimbaa tai yli 30 kun kysyy muita lääkkeitä. Osa lääkäreistä ei ole pilkun tarkkoja tuosta BMI 30-rajasta. Kela ei tue lääkkeiden ostoa eli asiakas maksaa lääkkeet ja lääkärikäynnit itse.

Vierailija
4/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriötä ei saa olla. 

Vierailija
5/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit saada yksityiseltä lääkereseptin lihavuuden hoitoon, vaikka sinulla ei ole muita sairauksia. Kela ei korvaa kuitenkaan lääkettä, joka maksaa paljon, 100-200€/ kk. Vaikka sinulla olisi lihavuuden lisäksi verenpainetauti ja esidiabetes, ei kela siltikään korvaa lääkettä kuin 40%. Lääkkeen lopetuksen jälkeen palaavat nälkä ja mieliteot, joten ei ole helppoa pulleron elämä. 

Vierailija
6/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti voi, vaikka ei olisi edes paljoa ylipainoa ja kyse on vain laiskuudesta ja haetaan helppoa ratkaisua. Tämä kokemus omasta lähipiiristä.

Ilman ruokavaliomuutoksia ei ole mitään järkeä hankkia lihavuuslääkkeitä, koska ne eivät itsessään kuluta kaloreita. Luulisi tuon sen sinun lähipiirisikin ymmärtävän? Saahan sitä toki omia rahojaan hassata turhaan, jos tuntuu siltä että rahaa on liikaa.

Vierailija
7/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Ozempic reseptin kuukausi sitten, BMI 29. Eli saa, vaikka ei olisi sairaalloista ylipainoa, ainakin, jos on lihavuuteen liittyviä sairauksia, kuten minulla (uniapnea, verenpainetauti).

Yksi kynä maksaa 116€, se riittää annostuksesta riippuen 1-2 kuukautta.

Vierailija
8/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Ozempic reseptin kuukausi sitten, BMI 29. Eli saa, vaikka ei olisi sairaalloista ylipainoa, ainakin, jos on lihavuuteen liittyviä sairauksia, kuten minulla (uniapnea, verenpainetauti).

No eihän tuo ole edes hurjan kallis?

Vierailija
9/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuossa ei ole mukana mitään kelakorvauskia. Mielestäni ei olekaan kallis, olen ihmetellyt kun hintaa taivastellaan. Toki kalliimpiakin lihavuuslääkkeitä on, mutta jos tällä pärjää niin ok.

Vierailija
10/11 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tuossa ei ole mukana mitään kelakorvauskia. Mielestäni ei olekaan kallis, olen ihmetellyt kun hintaa taivastellaan. Toki kalliimpiakin lihavuuslääkkeitä on, mutta jos tällä pärjää niin ok.

Helposti maksaa harrastus tai muutkin hoidot tuon verran. 

Vierailija
11/11 |
11.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän