Mitä kokata treffiseuralle?
Mitä voisin kokata huomenna tuoreelle treffi seuralle? Ei ole herralla mitään allergioita ja ei sanonut myöskään mitään ruokaa, mistä ei ollenkaan pidä... Olen opiskelija, joten ei mitään himo kallista gourmet ruokaa, mutta voisi sitä nyt makaronilaatikkoa erikoisempaa tehdä. Vinkkejä?
Kommentit (31)
Tekisin jotain sellaista ruokaa, jonka itse tietäisin osaavani tehdä hyvin. Mut myös ehkä joku sellainen ruoka, ettei sun tarvi olla koko ajan hellan vieressä vaan vieraankin kanssa ehdit seurustella.
Vietnamilaisia kevätrullia pitkään haudutetulla possunlihalla? Sushia itse tehtynä ja kaveriksi misokeittoa dashista ja misotahnasta? Burritoja joihin salsat ja guacamolet omin kätösin, kaupan valmiit on hirveitä. Paistettu nieriä pekonirouheella? Metsäsienipiirakka ja salaatti? Beef wallenberg? Dimsum nyyttejä? Teriyakikanaa? Kukkoa viinissä? Uunihaudutettu ragu jauhelihasta ja aurinkokuivatuista tomasteista ja pasta?
Yksi treffinaistuttuni keitti makaroneja kasvisliemikuution kera ja kastikkeena oli ketsuppia. Toinen teki jotain katkarapusörssöä, jossa oli runsaasti keitettyä sipulia. En ole koskaan välittänyt katkaravuista...
Kana hornetit, fetasalaatti ja marjasoppa + kirkasta kurkuun
Toi tortilla olis hyvä! Varaa muutama eri täyte
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:50"]
Tortilloja
[/quote]
Mietin, että onko nämä liian sotkuista syötävää? Ei ole kiva, jos täytteet purskahtaa paidalle kesken ruuan... :D Muuten hyvä, itsekkin pidän.
AP
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:08"]Joku kiva pasta.
[/quote]
Tai lasagne, voit valmistaa etukäteen.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:10"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:08"]Joku kiva pasta.
[/quote]
Tai lasagne, voit valmistaa etukäteen.
[/quote]
Googleta broileripestolasagne. On tosi hyv ja toimis treffiruokana. Kylkeen vihersalaatti ja vaikka patonkia. Ja vissyvettä ja viiniä :)
Nakkikastiketta ja aitoa perunamuussia + jotain lisukkeita (kurkkua, tomaattia, salaatti, punajuurta, sulakurkkuja, jne). Jälkkäriksi kahvit ja mokkaneliöitä. Perinteistä kotiruokaa arvostaa kaikki.
Jos seuralaisen paidalle tortillan täytteet roiskahtaa, siitähän sitä sitten kätevästi pääsee lähempään kosketukseen niitä siivotessa ;)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:12"]
Nakkikastiketta ja aitoa perunamuussia + jotain lisukkeita (kurkkua, tomaattia, salaatti, punajuurta, sulakurkkuja, jne). Jälkkäriksi kahvit ja mokkaneliöitä. Perinteistä kotiruokaa arvostaa kaikki.
[/quote]
Millä tapaa nakkikastike on "kotiruokaa"? Vai teetkö sä ne nakit itse?
Paskaa. Kuivaat korpuks ja kastatte kaffeen kans
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Olisko jo yöunien aika, että jaksaa aamulla taas kouluun?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:12"]
[/quote]
Millä tapaa nakkikastike on "kotiruokaa"? Vai teetkö sä ne nakit itse?
[/quote]
Nakit ja makkarat on suomalaista perinneruokaa. Mene vaikka Alepaan ja kysy myyjältä, jos et itse niitä löydä. Sen kastikkeen voi kyllä tehdä itsekkin, jos ei ole uusavuton. Nakkikastike pottumuusilla rules!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:19"]
[/quote]
Äitisi opit eivät nyt enää päde. Niin se vaan on.
Tortilloja