Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö ostamaan hetkenä minä hyvänsä uuden pesukoneen?

Vierailija
19.11.2014 |

Yleensä joku luottokortti perustellaan sillä että se olisi tarpeen jos nimenomaan pyykinpesukone hajoaa. Vaan jokaisellahan pitäisi olla sen verran hätävaraa että voi ostaa vähintään jonkun tilapäisen?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyisin. Aina on muutaman kk:n palkka säästössä pahan päivän varalle. Ok-taloasujalla on pakkokin kun vanhan talon omistaa, aina on yllättäviä menoja.

Vierailija
2/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Masterilla saa tuotetakuun ja käteisellä ei?

T. Taukki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigantin halvin pesukonen näyttäis olevan 250€. Ihmettelen kyllä, jos jollain ei tuon vertaa ole löysää.

Vierailija
4/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahan puolesta pystyisin hyvin. Oon ollut aina pienipalkkainen ja tällä hetkellä mulla on vielä lapsi yksin elätettävänä (ex ei maksa elareita) mut silti ihmettelen, miten ihan tavalliset keskituloisetkin ihmiset elää niin kädestä suuhun ettei tuota vertaa ole tilillä pahan päivän varaa.

Tosin mulla ei ole nytkään omaa konetta vaan käytän pyykkitupaa, joten tämä kysymys ei kai koske minua.

Vierailija
5/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, en osaisi netistä ostaa. Täytyyhän se nähdä mitä on ostamassa. Joku mekko on ihanan eri asia palauttaa. Lisäksi joka päivä en ehdi kaupunkiin ostoksille.
W

Vierailija
6/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:12"]

Gigantin halvin pesukonen näyttäis olevan 250€. Ihmettelen kyllä, jos jollain ei tuon vertaa ole löysää.

[/quote]

arvaa huviksesi paljonko toimeentulotuki on kuukaudessa, ja koska en ole mamu en saa harkinnanvaraista tukea.

juu että ei siitä toimeentulotuesta jää kyllä yhtään löysää ja jos jäisikin niin ensikuussa pitäis sit syödä se pesukone..

Vierailija
7/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin säästöillä. T: opiskelija

Vierailija
8/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo pesee nyrkkipyykkiä, kuten tähänkin asti. Se sujuu kuin luonnostaan. Kyvykäs ihminen! Arvostan häntä paljonkin.

Vierailija
9/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä yksinelävä lähihoitajanainen. En pystyisi, pesisin käsipyykkiä niin kauan, että saisin säästettyä koneen hinnan. (Todennäköisesti ostaisin osamaksulla.)

Vierailija
10/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suomessa tällä hetkellä massa työttömyys ja sä ihmettelet miksi jollain ei ole "löysää" rahaa, kuinka pimennossa voi ihminen elää?

Vierailija
11/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olen yksinelävä huonopalkkainen lähihoitajanainen. Pesisin käsin pyykkini, taloyhtiössämme ei ole pesutupaa, niin kauan kuin saisin säästetyksi koneen hinnan. Todennäköisesti ostaisin koneen osamaksulla.

Vierailija
12/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
13/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten otettiin sellainen tapa että pistetään joka tilistä pikkusen säätöön. Muutama tonni on pidetty puskuria säästötililä, eli periaatteessa melkein kaikki kodin koneet voisi uusia kerralla, jos sellainen tilanne tulisi.

Vierailija
14/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:26"]

Pystyisin tällä hetkellä. Jos olisi hieman aikaisemmin tullut jo muita yllättäviä menoja, niin saattaisin joutua lainaamaan vuokralaiseni vuokravakuuden ostoa varten. Säästäisin sen sitten ajan kanssa takaisin.

Luottokortti minulla on siitä syystä, että sillä on kätevintä maksaa nettiostoksia ulkomaille. En käytä kortin luotto-ominaisuutta sillä tavalla, että joutuisin maksamaan korkoja siitä, vaan lyhennän korttivelat jo ennen kuin korko alkaa juosta.

[/quote]

Tästä syystä vuokravakuus pitääkin tallettaa vuokralaisen vakuustilille pankkiin, ettei perseaukinen vuokrantaja käytä vuokralaisen rahoja omiin tarpeisiinsa.

Vierailija
15/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:22"]

[/quote]

arvaa huviksesi paljonko toimeentulotuki on kuukaudessa, ja koska en ole mamu en saa harkinnanvaraista tukea.

juu että ei siitä toimeentulotuesta jää kyllä yhtään löysää ja jos jäisikin niin ensikuussa pitäis sit syödä se pesukone..

[/quote]

Koko toimeentulotuki on tarveharkinnaista.

Vierailija
16/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. T.opiskelija

Vierailija
17/53 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ei holhouksessa olevalla aikuisella ihmsellä on sellainen 1-10 000 säästössä.

Jos ei ole niin sitten on jotain vikana ihan jo ydinjatkeessa.

Vierailija
18/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pystyisin tällä hetkellä jonkun halvemman koneen ostamaan. Edelleen tavoittelen sitä että tilillä olisi ainakin ns haista paska-rahasto, eli noin kolmen kuukauden menoihin tarvittava summa aina sivussa. Meillä kuitenkin valitettavasti niin kallis vuokra että hyvin vähän jää palkasta sivuun.

Vierailija
19/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:54"]Yleensä joku luottokortti perustellaan sillä että se olisi tarpeen jos nimenomaan pyykinpesukone hajoaa. Vaan jokaisellahan pitäisi olla sen verran hätävaraa että voi ostaa vähintään jonkun tilapäisen?
[/quote]
Pystyisin, eikä tarttis kajota säästöihin. Mulla on Visa hankittuna ulkomailla maksamista varten

Vierailija
20/53 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En :( Hävettää elää vuodesta toiseen näin kädestä suuhun, ahistus. (Mies töissä, itse opiskelen, muutamien vuosien takainen konkurssi repi talouden lopullisesti pirstaleiksi. En usko että ikinä noustaan.)