Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokra-asunto erilainen kuin ilmoituksessa luvattu. Muten tästä eteenpäin?

Vierailija
19.11.2014 |

Elikkä siis nyt ollaan viikon ajan asuttu ja todella meluisaa. Vuokrailmoituksen ja asunnon omistajan mukaan hiljainen asunto rauhallisesta kerrostalosta. Vuokrasopimus on jo allekirjoitettu.

Kaikki äänet kuuluvat läpi. Nytkin katottiin sohvalla telkkaria ja kuullaan läpi kun naapuri availee laatikoita, kuuluu se rullaamisääni. Samoin kuuluu kun pari kerrosta ylempänä asuva lapsi soittaa nokkahuilua. Vkl aamuna kuului pianon soitto. Seinänaapurissa paiskotaan ovia ja jonkun koirat haukkuvat 24/7. Nyt alkoi naapurin vauva itkeä.

Meillä itsellämme on koliikki vaiva ja todella heikkouninen 3v joten toivoimme hiljaista asuntoa. Lapsi herää kaikkiin ääniin. Meillä ei viedä edes tiskata tai vedetä vessaa kun 3v nukkuu koska heräisi.

Voiko vuokrasuhteen perua jos kämpää ei ole sellainen kuin luvattu?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö käyneet katsomassa kämppää ennen vuokrausta? Voittehan te sieltä aina muuttaa pois, vai onko teillä määräaikainen sopimus?

Vierailija
2/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omistajalle ja mainitse tästä hänelle ja kysy miten menettelette.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:29"]Ettekö käyneet katsomassa kämppää ennen vuokrausta? Voittehan te sieltä aina muuttaa pois, vai onko teillä määräaikainen sopimus?
[/quote]

Käytiin katsomassa kämppää keskellä päivää eli kun ihmiset on töissä. Samoin avaimet luovutettiin päivällä. Sopimuksen ensimmäinen irtisanomisaika on vuoden kuluttua. AP

Vierailija
4/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Joku pitää kuvailemaasi hiljaisena ja rauhallisena (= normaalia elämästä), mutta sitten taas esim sinä pidät asuntoa meluisana

Vierailija
5/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:34"]Kaikki on suhteellista. Joku pitää kuvailemaasi hiljaisena ja rauhallisena (= normaalia elämästä), mutta sitten taas esim sinä pidät asuntoa meluisana
[/quote]

Totta, mutta omistaja kertoi ettei ikinä mitään ääniä kuulu. Kuulen kun naapuri työntää avaimen lukkopesään tai kun naapurin ovikelloa soitetaan niin menen avamaan oman koska luulen että se on meidän. Normaalia? AP

Vierailija
6/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hirveää, jos joku kolikkivauvaperhe muuttaisi hiljaiseen kerrostaloon pilaamaan kaiken.

Vierailija
7/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa häätö? :) Häätötuparit vain käyntiin, eli kutsut sinne pikkukaksioon 200 lähintä kaveriasi, plussaa vapaan kasvatuksen tuotoksista!

Vierailija
8/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:37"]Olisi hirveää, jos joku kolikkivauvaperhe muuttaisi hiljaiseen kerrostaloon pilaamaan kaiken.
[/quote]

Eikö hiljaisissa oo yleensä aika hyvä äänieristys?

Ap, soita sille omistajalle ja kerro tilanne

Vierailija
9/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:34"]Kaikki on suhteellista. Joku pitää kuvailemaasi hiljaisena ja rauhallisena (= normaalia elämästä), mutta sitten taas esim sinä pidät asuntoa meluisana
[/quote]

Totta, mutta omistaja kertoi ettei ikinä mitään ääniä kuulu. Kuulen kun naapuri työntää avaimen lukkopesään tai kun naapurin ovikelloa soitetaan niin menen avamaan oman koska luulen että se on meidän. Normaalia? AP
[/quote]
Ei pahalla, mutta jos mulle sanotaan kerrostaloasunnosta ettei mitään ikinä kuulu, en usko.

Vierailija
10/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:34"]Kaikki on suhteellista. Joku pitää kuvailemaasi hiljaisena ja rauhallisena (= normaalia elämästä), mutta sitten taas esim sinä pidät asuntoa meluisana
[/quote]

[/quote]
Ei pahalla, mutta jos mulle sanotaan kerrostaloasunnosta ettei mitään ikinä kuulu, en usko.
[/quote]

Meidän vanhassa ei kuulunut ja oli vielä kapungin kämppä 50 luvulta. Lopulta se vaan jäi pieneksi neljälle ja oli pakko muuttaa pois. AP

Vierailija
11/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla osattiin talot vielä rakentaa.

Auttaisiko hiljainen musiikin soittaminen lapsille? Kun on muuta ääntä, niin ne ympäristön äänet jäävät vähemmälle huomiolle. Meillä on lapset kasvatettu niin, että pienestä pitäen ovat tottuneet vähän äänekkäämpään ympäristöön. Ei ole yritetty nukuttaa ihan hiljaisuudessa.

Vierailija
12/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useissa kerrostaloissa asuneena sanoisin, että ihan normaalia. Kyllä ne äänet kuuluu. Me asuttiin ylimmässä kerroksessa viimeksi ilman sinänaapureita ja siltikuului. Annahan olla, kun olin naapurilla kahvilla alakerrassa ja meidän villikot juoksentelivat pään päällä ja rakentelivat legoista :D Mutta rauhallinen ja hiljainen talo meilläkin oli, ei tappeluita tms. Nykyään asutaan omakotitalossa, 2kk:n perusteella en voi kun suositella :) Kesällä tietty kuuluu enemmän ääniä, ruohonleikkuria tms, kun meilläkin on sen verran tiheään asuttu asuinalue. Joku 5000m2 tontti alkaa olemaan helpompi sen puolesta, vähemmän ne naapurit häirittee...

Vierailija
13/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta sinulle 12 tiedoksi, ettei se musiikki tms totuttaminen vain toimi kaikille! Meillä minun äitini, minä ja minun 3v tyttöni ollaan kaikki herkkäunisia - heräillään kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan... Helpompi toisaalta ymmärtää lasta, kun on itse samanlainen. Mutta ei kaikki vain voi sille mitään. Mitä lienee yliherkkyyttä ärsykkeille tms, mutta näin meillä.

Vierailija
14/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:55"]Useissa kerrostaloissa asuneena sanoisin, että ihan normaalia. Kyllä ne äänet kuuluu. Me asuttiin ylimmässä kerroksessa viimeksi ilman sinänaapureita ja siltikuului. Annahan olla, kun olin naapurilla kahvilla alakerrassa ja meidän villikot juoksentelivat pään päällä ja rakentelivat legoista :D Mutta rauhallinen ja hiljainen talo meilläkin oli, ei tappeluita tms. Nykyään asutaan omakotitalossa, 2kk:n perusteella en voi kun suositella :) Kesällä tietty kuuluu enemmän ääniä, ruohonleikkuria tms, kun meilläkin on sen verran tiheään asuttu asuinalue. Joku 5000m2 tontti alkaa olemaan helpompi sen puolesta, vähemmän ne naapurit häirittee...
[/quote]Jaa ootappas, yhdessä oikeesti vanhassa 1900-l kerrostalossa asuttiin vuosi, eipä siellä muuten kuulunut! Vähän oli paksummat seinät, sisäseinät oli hirttä rungoltaan.

Vierailija
15/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 20:48"]

50-luvulla osattiin talot vielä rakentaa.

Auttaisiko hiljainen musiikin soittaminen lapsille? Kun on muuta ääntä, niin ne ympäristön äänet jäävät vähemmälle huomiolle. Meillä on lapset kasvatettu niin, että pienestä pitäen ovat tottuneet vähän äänekkäämpään ympäristöön. Ei ole yritetty nukuttaa ihan hiljaisuudessa.

[/quote]

Uusimmissa taloissa on hyvä äänieristys.

Vierailija
16/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koliikkivaiva *tirsk*

Vierailija
17/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä vuosikymmenen taloissa on sitten yleisesti ääniongelmia?

Vierailija
18/18 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:07"]Koliikkivaiva *tirsk*
[/quote]

Mua kans nauratti toi typo xD ja heti ekana tuli mieleen että vielä kamalampaa niille naapureille, koska vaikka vauvat on ihania eikä ne sitä ilkeyttään tee niin onhan se vauvan itku nyt aika rasittavaa pitkän päälle. AP tosiaan kaikki voittaa jos vain saisitte purettua vuokrasopparin!