Olen laihtunut taas vahingossa
Mittasin vyötärönympäryksen ja hämmästyin ennätyslukemia. 67 cm näytti mittanauha, yleensä on ollut 70-72 cm. Olen kävellyt vähän enemmän kuin normaalisti ja muutamana päivänä en ole ehtinyt/jaksanut syödä. Outoa miten erilaisia ihmiset on, toiset tekee oikeasti töitä laihtumisen eteen ja toiset (kuten minä) kaasuttaa vaan ohituskaistalla jonon ohi.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
67 cm ei ole mitenkään erityisen kapea. Ihan normaaleissa mitoissa olet yhä.
Terv. 29 v nainen, vyötärö 65 cm
Olen 180 cm pitkä eikä mulla ole ikinä ollut normaalipainoisena alle 70 cm vyötärönympärystä.
Ap
Isot hevoset usein laihtuvat helposti. Pienet ponit ovat tunnettuja siitä, että lihovat helposti. Eli pituus on siis melko todennäköinen selitys sille, että laihdut helposti.
Olen ihminen.
Ap
Oletko käynyt lääkärillä ? Sinulla voi olla ihan oikeasti lapamato.
Onko oikeasti niin tavatonta, että aterioita väliin jättävä ja paljon liikkuva ihminen laihtuu?
Jotkut on todella pieniä. Minä yleensä lihon vahingossa. Tai huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat, että et ole ehtinyt/jaksanut syödä? Ollenkaan vai vain jättänyt joitain ruokia väliin? Ei ole kauhean terveellistä elimistölle noin, että ei syö normaalisti. Voit esim sairastua helpommin.
Välillä jää lounas tai päivällinen väliin, kun ei ehdi töissä syödä tai kun olen työpäivän jälkeen niin väsynyt, että nukun vaan koko illan.
Ap
Kuulostaa siltä, että olet sairas. Ei ole tervettä olla noin väsynyt. Suosittelen, että käyt ottamassa verikokeet joissa näkyy missä tilassa elimistösi on. Niitä terveydetilan kartoituksia saa aika monesta paikkaa nykyään. Kunnalliselle ei kannata mennä väsymyksen ja laihtumisen takia, koska lätkäisevät sulle masennusdiagnoosin.
Olen ollut koko elämäni ajan väsynyt. Just otettiin kaikki verikokeet ja kaikki oli ok, joku hemoglobiiniarvo vaan oli viitearvojen alapuolella, mutta ei lääkärin mukaan vaikuta mihinkään.
Ap
Jos olet aina myös syönyt yhtä huonosti, niin ei ihme, että olet väsynyt. Et oikein osaa huolehtia itsestäsi.
Ekasta luokastakin muistan pelkkää mustaa ja väsymystä. Olis pitänyt huolehtia itsestään silloin paremmin?
Ap
Ei tietenkään, vaan aikuisten olisi pitänyt. Mutta jostain syystä näin ei ole tapahtunut, joten et ole oppinut itsekkään huolehtimaan itsestäsi. Ei se oppiminen tapahdu, jos ei sitä esimerkillä mistään saa. Toki voit lukea kirjasta, että säännöllinen syöminen on tärkeää, mutta et ole sitä aikuisenakaan oppinut, joten ei se mene perille nytkään. Esimerkki on syömiseen ja elämänhallinnan suhteen kaiken A ja O.
Koska sinun hyvinvoinnista ei ole välitetty niin silloin sinulle on täysin normaalia elää noin. Energiasi loppuu ja sokeritasapaino sahaa eestaas. Siksi sinua väsyttää ja laihdut vahingossa. Et tunnista elimistösi tiloja, koska sä elät noin.
Samaa ongelmaa. Kiloja lähtee herkästi kuin itsestään, jos ei muista käydä puntilla ja syödä oikeasti aivan helvetisti. Tai omasta mielestä ainakin aivan helvetisti. t. M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä tarkoitat, että et ole ehtinyt/jaksanut syödä? Ollenkaan vai vain jättänyt joitain ruokia väliin? Ei ole kauhean terveellistä elimistölle noin, että ei syö normaalisti. Voit esim sairastua helpommin.
Välillä jää lounas tai päivällinen väliin, kun ei ehdi töissä syödä tai kun olen työpäivän jälkeen niin väsynyt, että nukun vaan koko illan.
Ap
Kuulostaa siltä, että olet sairas. Ei ole tervettä olla noin väsynyt. Suosittelen, että käyt ottamassa verikokeet joissa näkyy missä tilassa elimistösi on. Niitä terveydetilan kartoituksia saa aika monesta paikkaa nykyään. Kunnalliselle ei kannata mennä väsymyksen ja laihtumisen takia, koska lätkäisevät sulle masennusdiagnoosin.
Olen ollut koko elämäni ajan väsynyt. Just otettiin kaikki verikokeet ja kaikki oli ok, joku hemoglobiiniarvo vaan oli viitearvojen alapuolella, mutta ei lääkärin mukaan vaikuta mihinkään.
Ap
Jos olet aina myös syönyt yhtä huonosti, niin ei ihme, että olet väsynyt. Et oikein osaa huolehtia itsestäsi.
Ekasta luokastakin muistan pelkkää mustaa ja väsymystä. Olis pitänyt huolehtia itsestään silloin paremmin?
Ap
Ei tietenkään, vaan aikuisten olisi pitänyt. Mutta jostain syystä näin ei ole tapahtunut, joten et ole oppinut itsekkään huolehtimaan itsestäsi. Ei se oppiminen tapahdu, jos ei sitä esimerkillä mistään saa. Toki voit lukea kirjasta, että säännöllinen syöminen on tärkeää, mutta et ole sitä aikuisenakaan oppinut, joten ei se mene perille nytkään. Esimerkki on syömiseen ja elämänhallinnan suhteen kaiken A ja O.
Koska sinun hyvinvoinnista ei ole välitetty niin silloin sinulle on täysin normaalia elää noin. Energiasi loppuu ja sokeritasapaino sahaa eestaas. Siksi sinua väsyttää ja laihdut vahingossa. Et tunnista elimistösi tiloja, koska sä elät noin.
Sain kyllä ruokaa ja huolenpitoa lapsena.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jotkut on todella pieniä. Minä yleensä lihon vahingossa. Tai huomaamatta.
Olen aina ollut rimpula. Lapsena todella laiha.
Ap
No shit sherlock nää: me ollaan erilaisia lässytykset. Ei ku just samasta muotista. Ap:lle vihje: lääkkeet. Siis ei edes sarkastisesti.
Ap