Te, jotka ette syö ollenkaan makeaa, millaisia haasteita kyläillessä
olette kohdanneet? Entä muissa sosiaalisissa tilanteissa tai esim huoltoasemavisiiteillä tms?
Joudutteko selittelemään sitä, miksi pulla ei kelpaa? Ja millaisen selityksen annatte?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:39"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:38"]
Ei sitä selitellä tarvitse. En syö mitään muutakaan kahvin kanssa. Kaikki tutut sen jo tietää, ja jos olen menossa uuden tuttavuuden luo kylään, kerron etukäteen että mun takia ei saa mitään laittaa.
[/quote]
Kaikkihan noin sanovat, ja silti normaalisti syövät sen seitsemän sorttia kahvipöydästä. Tuo on vain kohteliaisuusfraasi.
[/quote]
Ei kyllä mä ihan osaan kertoa että olen asian kanssa tosissani. Kun en syö niin en syö.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:38"]
Onkio tuollainenkin ongelma jollekin?? Haaste?!
Eikö voi vain sanoa "kiitos, minä juon vain kahvin".
[/quote]
Jääräpäisimmät emännät eivät todellakaan jätä asiaa tähän.
[/quote]
Minkälaisissa porukoissa oikein liikut, jos emäntä tunkee pullaa väkisin suuhun? Onko tuo joku perähikiän tapa?
Miiiinä syön ihan kaikkea namnam! En voisi pullasta jättää syömättä ! Ei varmaan päde muutaman vuoden päästä kun ei pysy näin hoikkkana.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:40"]
[/quote]
[/quote]
Minkälaisissa porukoissa oikein liikut, jos emäntä tunkee pullaa väkisin suuhun? Onko tuo joku perähikiän tapa?
[/quote]
Nimenomaan perähikiällä tuo on suurin ongelma. Sukulaismummoille ei mene jakeluun, että ei kiitos tarkoittaa ei kiitos.
Miksi ette syö makeaa?
Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin.
Huoltoasemavisiiteillä? No tankatessa ei kauheasti tule haasteita.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]Miksi ette syö makeaa?
Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin.
[/quote]
Mä en pidä mistään pullista sun muista. En ole koskaan pitänyt.
Lähimmät ystäväni tietenkin jo tietävät, ettei minulle kannata tarjota makeaa kahvin kanssa. Muualla kyläillessä on joskus tuntunut ikävältä, kun emäntä on selkeästi nähnyt vaivaa ja laittanut pöydän koreaksi. En halua pahoittaa isäntäväen mieltä, joten kohteliaisuudesta otan kyllä aina jotain. Yritän katsoa sen vähimmän makean vaihtoehdon. Jos yritetään tuputtaa, niin vetoan siihen, että olen juuri syönyt enkä mitenkään jaksa enempää.
Jos vieraita on kerralla enemmän, silloin ei yhden vieraan ottamisiin tai ottamatta jättämisiin ehdi kiinniittää huomiota, joten se sujuu paremmin. Samoin isoissa tilaisuuksissa, niissä ei yleensä ongelmaa, usein on tarjolla myös jokin suolainen vaihtoehto.
Mä luulin että vain lapset ajattelevat että eivät voi syödä jotain jos eivät siitä tykkää. Aikuisten luulisi voivan syödä vähän, ihan kohteliaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]Miksi ette syö makeaa? Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin. [/quote] Mä en pidä mistään pullista sun muista. En ole koskaan pitänyt.
[/quote]
[/quote]