Te, jotka ette syö ollenkaan makeaa, millaisia haasteita kyläillessä
olette kohdanneet? Entä muissa sosiaalisissa tilanteissa tai esim huoltoasemavisiiteillä tms?
Joudutteko selittelemään sitä, miksi pulla ei kelpaa? Ja millaisen selityksen annatte?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:50"]Mä luulin että vain lapset ajattelevat että eivät voi syödä jotain jos eivät siitä tykkää. Aikuisten luulisi voivan syödä vähän, ihan kohteliaisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]Miksi ette syö makeaa? Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin. [/quote] Mä en pidä mistään pullista sun muista. En ole koskaan pitänyt.
[/quote]
[/quote]
Miks söisin kohteliaisuudesta jos olen ETUKÄTEEN ilmoittanut ettei laitettaisi sellaisia tarjolle, koska en niitä syö. Pakkoko sitä olis tuputtaa?
Sanon vain ei kiitos, kahvi riittää.
Jos lisäinfoa haluavat, sanon vaan, etten syö makeaa ollenkaan. Jos sitäkin ihmettelevät, sanon, etten tykkää makean mausta, se tekee pahaa.
Kyllä sitä ihmetellään, mutta ymmärretään kyllä kun kerron miksi.
Kyllä mä keksin voin syödä, jos on tarjolle mua varten laitettu. Kylässä ei voi olla tarjolla kaikkea kaikille tyyliin.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:44"]Huoltoasemavisiiteillä? No tankatessa ei kauheasti tule haasteita.
[/quote]
Eikä vaikka siellä kahvin jois.. Harvemmin ne tyrkyttää.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]
Miksi ette syö makeaa?
Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin
kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin.
[/quote]
Haittaa todellakin ainakin ärtyvän suolen oireyhtymää sairastavaa ihmistä. Suostuisiko itse ripuloimaan veristä limaripulia joidenkin h...n leipomusten vuoksi? Toisen egon vuoksi pitäisi kärsiä fyysisesti mahdollisimman paljon? Tuollaiset tuputtajat joutaisivat tukehtua pullaansa.
Minäkään en tykkää makeasta. Karkeistakin on salmiakki ainoa mitä syön. Joulunakin lahjasuklaat työpaikoilta mies saa syödä ihan yksin. Ylipainoiseksi silti olen itseni saanut, ihan vain suolaista syömällä. Oudommassa kyläpaikassa otan toki jonkun makean, jos on vaivaa nähty. En inhoa kuitenkaan, eikä tule yrjö tai vatsavaivoja.
Mua kiinnostaisi ap:n selitys tähän huoltoasema- asiaan?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:21"] [quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]
Miksi ette syö makeaa? Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin.
[/quote] Haittaa todellakin ainakin ärtyvän suolen oireyhtymää sairastavaa ihmistä. Suostuisiko itse ripuloimaan veristä limaripulia joidenkin h...n leipomusten vuoksi? Toisen egon vuoksi pitäisi kärsiä fyysisesti mahdollisimman paljon? Tuollaiset tuputtajat joutaisivat tukehtua pullaansa. [/quote]
Sulla ainakin on vaikea elämä. Otan osaa.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]
Miksi ette syö makeaa? Minä olen kriittinen äärimmäisyyksiä kohtaan. Vaikka itsekään en kotona syö makeaa, niin kyllä mä kylässä otan ihan kohteliaisuudesta, kun toinen on nähnyt vaivaa tarjoilujen kanssa. Eikä se yksi kerta makeaa haittaa mitään. Kotona jatkan sitten taas entiseen malliin.
[/quote]
Kohteliaisuudesta ei tarvitse syödä.
[/quote]
Kohteliaisuuteen ei toki voi ketään pakottaa. Ja nirppanokkaisuus ja kranttuilu on aina jonkun mielestä hienompaa kuin hyvä käytös.
Onkio tuollainenkin ongelma jollekin?? Haaste?!
Eikö voi vain sanoa "kiitos, minä juon vain kahvin".
Ei sitä selitellä tarvitse. En syö mitään muutakaan kahvin kanssa. Kaikki tutut sen jo tietää, ja jos olen menossa uuden tuttavuuden luo kylään, kerron etukäteen että mun takia ei saa mitään laittaa.
Jos pöydässä on tarjolla esim leipää tms, syön sitä. Yritän olla tekemättä mitään numeroa, siitä etten syö kaikkea mitä pöydässä on. Sanon ei kiitos, mutta jos tyrkytetään ja tivataan syytä, niin sitten sanon rehellisesti että miksi en syö tarjottua juttua.
Sosiaalinen tilanne huoltoasemavisiitillä :D Mikä se on? Yleensä niistä kyllä saa voileivänkin, jos jotain pitää syödä.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:38"]
Ei sitä selitellä tarvitse. En syö mitään muutakaan kahvin kanssa. Kaikki tutut sen jo tietää, ja jos olen menossa uuden tuttavuuden luo kylään, kerron etukäteen että mun takia ei saa mitään laittaa.
[/quote]
Kaikkihan noin sanovat, ja silti normaalisti syövät sen seitsemän sorttia kahvipöydästä. Tuo on vain kohteliaisuusfraasi.
Syön kyllä "ollenkaan makeaa" mutten paljon. Syön kahvipöydässä mitä tarjotaan, mutta en "makeita" syö paljoa. Huoltoasemavisiitin ongelmaa en tajua. Eihän sieltä kahvilasta myyjä väkisin pullaa tyrkytä, ja aina voi ottaa pullan sijaan vaikka voileivän.
Ja jos ei halua makeaa syödä, voi tarjoajalle sanoa, että "Ei kiitos, en syö makeaa".
Miks olis vaikeaa olla ilman makeaa huoltoasemalla käydessä? Ei kai siellä kukaan tyrkytä. Kylässä en vain syö, eikä kyllä mun kyläilypaikoissa kukaan varmaan edes välitä tai huomaa koko asiaa. suolaisia herkkuja syön senkin edestä:).
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:43"]
[/quote]
Kohteliaisuudesta ei tarvitse syödä.