G: Kuinja paljon kihlasormuksesi maksoi?
Kommentit (86)
Olisikohan ollut 800 markkaa. Muistikuvani rahanarvosta markoissa on silti niin hataralla pohjalla, että voi mennä metsäänkin.
Mun ja miehen samanlaiset Ailion kihlat yhteensä 1300€, valkokultaiset aika paksut sormukset ilman mitään kiviä. Todella kauniit ja sopii mun mielestä hyvin kummallekin. Itse olen ihmetellyt miten harvalla loppujen lopuksi on samanlaiset sormukset, eikö se olisi se perinteinen tapa?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 16:22"]
Olisikohan ollut 800 markkaa. Muistikuvani rahanarvosta markoissa on silti niin hataralla pohjalla, että voi mennä metsäänkin.
[/quote]
niin- ja meilläkin muuten tuli kaksi sormusta yhden hinnalla
Tonnin. Valkokultaa ja yhdeksän timanttia. Vihkisormuksessa on 17 timanttia :)
En muista, alle kolmekymppiä varmaan. Perus hopea sormus, ei timantteja. Miehellä samanlainen. Ei olla vielä naimisissa, joten vihkisormusta ei ole. :)
Kihlasormuksen arvo nykyisin n. 1000eur. Kultasepän tekemä... Ensin oli yksi vaal.pun smaragdi ja jälkeenpäin teetätin ympärille 2 timanttia, molemmat lapseni. Tunnearvo mittaamaton
300, palladiumia ja 1 timantti. Tosi kestävä ollut. Miehen kultasormus olikin sit jo 700 euroa.
Yksi kultaseppä lisää jokavuosi isohkon timantin vaimonsa rivisormukseen. Mielestäni todella romanttista.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:44"]Ja kalleimpia tietysti kateelliset alapeukuttaa (hih)
[/quote]Alapeukutan ihan vain siksi etten näe järkeä ostaa hillittömän kallista sormusta. Ei se sitä suhdettakaan taida parantaa. Tosin tyyliä jos mietitään ottaisin mieluummin hillityn kalliimman kuin pramean halvemman.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:50"]Noin 1600e. Teetetty titaaninen sormus muutamalla pienellä tilanteilla.
[/quote]Minkäslaisia tilanteita siihen on upotettu? :D
Titaani on siitä hyvä että se on niin kestävää. Hopea olis ihana muuten, mutta on valitettavan pehmeää. Tarkoitus kuitenkin käyttää sormusta mieluiten loppuikä.
50: ja hopeista ei voi pitää yhdessä kultaisen kanssa joten vihkisormus pitäisi olla myös hopeaa tai jotain mikä ei reagoi ikävästi sen kanssa, jos siis haluaa kaksi sormusta.
Oma sormukseni entisessä kihlauksessani maksoi tasan 50. Oli hopeaa ja toistakymmentä zirkonia. Haaveissa on valkokultainen sormus kauniilla hionnalla ja sillä on hintaa melkein 700... saa nähdä tuunko koskaan sitä saamaan :D
Perus hopeasormus 20€kpl
Avioliittoon mennään saa olla vähän kallis
noin 20e, rakkaus ei katso sormuksen hintaa
[quote author="Vierailija" time="23.11.2014 klo 02:26"]noin 20e, rakkaus ei katso sormuksen hintaa
[/quote]katsoo, miehesi ei aijo selvästi viettää loppuelämää sinun kanssasi.
noin 150e muistaakseni, ihan tavallinen keltakultainen
74, ilmaiset mutta korvaamattoman arvokkaat. :)
Kihlasormus hopeinen kalevala n. 40€ ja vihkisormus n.20€ hopeinen jossa ametisti. Tämä sokoksesta ostettu.
2800€ :) Kosinta tuli yllärinä mutta käytiin yhdessä valkkaamassa mulle mieluinen sormus. Oon aika tarkka, itsekin kultasepänliikkeessä töissä.. Tää on ihana valkokultainen yhdellä pyöreällä timantilla kruunu-istutuksella. Toinen vastaava puolet halvempi oli myös mielestäni kiva, mutta miehen mielestä "Pitää olla kunnon sormus eikä mikään halpa" :D