Kuka idiootti hankkii SEKAROTUISEN koiran?!
Siis yhdistää kahden tai useamman rodun?! Ei mitään järkeä!!
Kommentit (52)
Monet sekarotuiset ovat paljon terveempiä kuin pitkälle jalostetut rodut. Sekin tietysti riippuu paljon sitä, mitä rotuja sekarotuisessa on.
Mitä järkee tos oli? Koirat on söpöjä vaikka olis mikä rotu.
No minä! Mun koirassa on ainakin 5 eri rotua eli oikein kunnon sekarotuinen. On muuten terve ja hyväluonteinen koira, toisin kuin toinen rotukoiramme, jolla on ties mitä vaivoja.
Minä! Terve ja kaunis koira, jossa maltankoiraa ja russelia... Ei ole sukurasitteita eikä luonnevikoja. Voisi ihmetellä enemmän sitä kuka hullu ostaa liian pitkälle jalostetun rotukoiran joka kärsii?
oikein etsimällä etsin omaa labbis-rotikka sekoitustani ja kävin omani jenkeistä hakemassa. Pieni sijoitus työkoirasta autismin parissa.
Se joka haluaa terveemmän yksilön. Kaikki sekarotuiset eivät myöskään ole "naapurin mustin tai jonkun muun" pentuja, vaan useat risteytykset on mietitty tarkkaan. Saatu ns. kahden rodun parhaat ominaisuudet yhteen. :)
En koe, että meidän perhe on idiootti, koska meillä on sekarotuinen koira. Jostakin muusta syystä voi ollakin. :D
mun sekarotuinen on kyllä kaikkea muuta kuin terve, on allerginen, silmävaivainen yms. Mutta rakas hurtta silti. naapurin koirien rakkauspentu.
Mulla jo kohta 15-vuotias sekarotuinen! Ainoa haitta on ollut hammaskivi.
Ennemmin voisi kysyä kuka hullu hankkii sairaan puhdasrotuisen koiran..
kuka idiootti hankki puhdasrotuisen joka on jalostettu piloille....
aika monissa roduissa terveys ongelmia, itsellä ollut useampi sekarotuinen ja terveitä tapauksia sekä fyysisesti että päästään
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:12"]Monet sekarotuiset ovat paljon terveempiä kuin pitkälle jalostetut rodut. Sekin tietysti riippuu paljon sitä, mitä rotuja sekarotuisessa on.
[/quote]
Höpö höpö! Sekarotuisilla on molempien/kaikkien rotujen sairaudet, eli ovat vielä sairaampia kuin rotukoirat! Sekarotuisten koirien suvun sairauksista ja luonnevioista ei ole välttämättä mitään tietoa eikä niistä tiedä minkä luontoisia ovat.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:18"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:12"]Monet sekarotuiset ovat paljon terveempiä kuin pitkälle jalostetut rodut. Sekin tietysti riippuu paljon sitä, mitä rotuja sekarotuisessa on.
[/quote]
Höpö höpö! Sekarotuisilla on molempien/kaikkien rotujen sairaudet, eli ovat vielä sairaampia kuin rotukoirat! Sekarotuisten koirien suvun sairauksista ja luonnevioista ei ole välttämättä mitään tietoa eikä niistä tiedä minkä luontoisia ovat.
ap
[/quote]
Ehei. Ei välttämättä.
Minä voisin ottaa ihan hyvin, mutta vain löytökoiran. Sekarotuisia pidetään terveempinä myös ihan mutupohjalta: harvassapa ovat ne sekarotuiset joiden terveyttä on millään tavalla tutkittu. Siispä kirjoittajan numero 7:n koira tuskin on sen terveempi kuin puhdasrotuiset sukulaisensakaan. Oneksi russeli on sentään terve rotu ;)
Provo tai henkisesti jälkeenjäänyt?
Meillä ihana chichuahua, japanese ching sekoitus. Kiva koira. On ollut puhdasrotuisiakin koiria meillä, mutta en ole huomannut mitään eroa puhdasrotuisten ja sekarotuisen välillä. Koira mikä koira.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:16"]Se joka haluaa terveemmän yksilön. Kaikki sekarotuiset eivät myöskään ole "naapurin mustin tai jonkun muun" pentuja, vaan useat risteytykset on mietitty tarkkaan. Saatu ns. kahden rodun parhaat ominaisuudet yhteen. :)
[/quote]
Rahaa niitä yhdistelmiä suunniteltaessa on mietitty, ei mitään muuta harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Yritin etsiä hyvin suunniteltua ja terveystutkittua risteytyspentua vuosia, yhden yhtä sellaista en löytänyt jonka vanhemmat olisivat olleet terveystarkastettuja. Näiden risteytysten terveys perustuu siis pelkkään uskoon ja huijaukseen.
Ai vähänniinkun jos tekee lapsia sukulaisensa kanssa niin on vain oman suvun sairaudet, mutta jos ei, niin lapsi saa kahden suvun sairaudet rasitteeksi?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:18"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:12"]Monet sekarotuiset ovat paljon terveempiä kuin pitkälle jalostetut rodut. Sekin tietysti riippuu paljon sitä, mitä rotuja sekarotuisessa on. [/quote] Höpö höpö! Sekarotuisilla on molempien/kaikkien rotujen sairaudet, eli ovat vielä sairaampia kuin rotukoirat! Sekarotuisten koirien suvun sairauksista ja luonnevioista ei ole välttämättä mitään tietoa eikä niistä tiedä minkä luontoisia ovat. ap
[/quote]
minä