sain työpaikan koska olin ollut töissä mäkkärissä
"jos sen duunin on kestänyt lahoamatta niin kestää mitä vaan, tervetuloa" arvasin että se palkitaan!!!
Kommentit (21)
Siskonikin sai työpaikan kun oli ollut useamman vuoden McDonald'sissa töissä. Eli on siitä työstä hyötyä jatkossakin.
Onneksi olkoon! Millaisen työn sait?:)
Olin mäkkärissä töissä kun olin 18-21-vuotias ja nyt olen koulutukseltani ktm. Aina kun olen hakenut töitä niin mäkkärin työkokemusta on arvostettu ja siitä saanut pisteitä. Ei ole helppoa työtä se ja nykyään sitä koulua osaa arvostaa vaikka 15-vuotta sitten sitä vihasi.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:21"]Onneksi olkoon! Millaisen työn sait?:)
[/quote]
Vuoropäälikkö kauppaan :) olin myös mäkissä esimiestehtävissä :) -ap
Itsekin entisenä mäkkiläisenä allekirjoitan kyseisen työkokemuksen arvostuksen. Itse olin siellä töissä vain puoli vuotta, mutta sain loistavan työtodistuksen. Se avasi ovia. Mäkkityö on edelleen tietyllä tapaa haastavin työ jossa olen ollut. Hallitse nyt itse autoluukkua, odottavia kassatilauksia ja asiakaspalvelua samanaikaisesti ja rivakasti. Aivojen pitää olla keskittyneet ja skarpit, jotta hektinen, kelloa kyttäävä multitäskäys onnistuu. Kaikista ei siihen ole.
Sama juttu! Haastatteluissa 3 kpl jokaisessa todettu yllättyneen positiivisesti että olen näköjään ollut Mäkissä töissä! Ja todettu vielä että siellä on ainakin oppinut tekemään töitä.
Olen ollut eläessäni 3 työhaastattelussa, jokaisessa mäkki mainittu ja jokaisen paikan olen saanut :)
En ole koskaan käsittänyt miksi sitä työtä haukutaan. Sitä ei läheskään kaikki jaksaisi edes tehdä!
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:37"]Sama juttu! Haastatteluissa 3 kpl jokaisessa todettu yllättyneen positiivisesti että olen näköjään ollut Mäkissä töissä! Ja todettu vielä että siellä on ainakin oppinut tekemään töitä.
Olen ollut eläessäni 3 työhaastattelussa, jokaisessa mäkki mainittu ja jokaisen paikan olen saanut :)
En ole koskaan käsittänyt miksi sitä työtä haukutaan. Sitä ei läheskään kaikki jaksaisi edes tehdä!
[/quote]
Lisäys vielä että olen ollut yhdessä Suomen ruuhkaisimmassa mäkissä 20-vuotiaana ja nyt olen 40v :) Ja sain vielä loistavan työtodistuksen mäkistä :)
Tämän ketjun luettuaan saattaa joitain harmittaa miksi ei suostunut menemään mäkkiin hommiin vaan oli työttömänä.
Meilläkin esimies arvostaa "paskaduuneja" CV:ssä, koska se kertoo, että työnhakija on ahkera eikä kaihda rankkaakaan työtä.
Nimim. Entinen puhelinmyyjä
Kyllä minäkin palkkaa mieluummin mäkkäriläisen kuin muka niin hienon lääkärin joka on työtön. Vastaan koko firman rekrystä ja kyllä, ensisijaisena otan töihin "paskatöitä" tehneet kuten mäkkäriläiset, puhelinmyyjät ja siivoojat. He ovat parhaita työntekijöitä.
Tuskinpa mäkkäriläinen ja lääkäri samoista töistä kisailisivatkaan...
Loistavaa kuultavaa. harmi vaan, että sinne mäkkäriinkään ei pääse töihin ihan tuosta noin vaan kuka keksii kysyä. Mutta tosi hienoa kuulla, että kaikkea työkokemusta arvostetaan.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:39"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:37"]Sama juttu! Haastatteluissa 3 kpl jokaisessa todettu yllättyneen positiivisesti että olen näköjään ollut Mäkissä töissä! Ja todettu vielä että siellä on ainakin oppinut tekemään töitä.
[/quote]
Lisäys vielä että olen ollut yhdessä Suomen ruuhkaisimmassa mäkissä 20-vuotiaana ja nyt olen 40v :) Ja sain vielä loistavan työtodistuksen mäkistä :)
[/quote]
Samoin! tosin ikää mulla on vasta 24 mutta työkokemusta 6 vuotta mäkkärissä, kaks ja puol viimeisintä vuoroesimiehenä. :) -ap
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:49"]
Tuskinpa mäkkäriläinen ja lääkäri samoista töistä kisailisivatkaan...
[/quote]
Niin, eihän se ole mahdollista, että lääkäri olisi ollut mäkissä töissä opiskeluaikana.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 15:37"]Sitä ei läheskään kaikki jaksaisi edes tehdä!
[/quote]
Aivan, ja sen tähden esim. kolmen kuukauden "mäkkikokemuksesta" ei välttämättä ole lainkaan hyötyä, jos sitä ei kauempaa jaksanut. Siksi voi olla parempi olla edes hakematta kyseiseen paikkaan, jos tietää ennakkoon, ettei sellaista työtä kestäisi.
kaikista hienointa tässä on se, että olen saanut säästöön kivan summan rahaa ja pystyn tulevaisuudessa turvaamaan selustani. Mä en kaipaa korkeakoulututkintoja (itsellä kaksoistutkinto) vaan työn jossa aikaa jää myös perheelle ja ystäville :)
Pääseekö mäkkäriin 46- vuotias? Epäilen...? Olen ensi kertaa elämässäni työtä hakemassa. Teen osa- aikaista tällä hetkellä ja siihen rinnalle sopisi kyllä mäkkärikin.
Itse olin pikaruokalassa useamman vuoden ja hakiessa muita vähän mielyttävämpiä töitä (esim. ruokakauppa) ei meinannut saada millään uutta työpaikkaa. Työharjoittelun jälkeen vasta tärppäsi.
nii varmaa. mäkkityöläiset on ihmisjätettä