Paljonko sinulla on puskuria tilillä?
Mulla 6000€
Paljonko sinulla?
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Tileillä noin 69000 e ja pääkaupunkiseudulla puolikas velattomasta yli 100 neliön rivitaloasunnosta.
Kysyttiinkö tässä jotain asumisesta tai asuinpaikkakunnasta?
Vierailija kirjoitti:
En edes tiedä, mutta tämän ketjun innoittamana kävin katsomassa, että mitä sillä tilillä on, mistä eilen maksoin uuden Dyson-imurin.
978 155, 40 €
Sulla on huono varainhoitaja.
Opiskelija olen, ennen tätä syksyä olen ollut 6 vuotta työelämässä ja koko aikana en saanyt pahemmin säästöön. Ensin oli julmetun kallis puoliso ja sitten olin vain muuten vain hieman sekaisin. Nyt on säästössä kuitenkin 2000€ kahdessa eri pankissa. Sijoituksia ei ole kysytty, mutta aamulla katsoin salkkuja niin on yhteensä silloin ollut noin 5000€. Tätähän ei kysytty, koska en saa esimerkiksi eläkerahastoa realisoitua nopeasti tai muitakaan rahastoja. Suorissa osakkeissa on noin 2000€ ja ne ovat hyvästä hajautuksesta huolimatta miinuksella.
Itsellä velkaa noin 14000€, puolisolla puskuria 6000€.
Rahat siis käytännössä yhteisiä, vaikka itse olenkin pääasiallinen elättäjä.
Noin 2000 käyttötileillä "vapaana" eli kuukauden maksut on jo vähennetty saldosta.
Osakkeissa myyntivoittoverot vähennettynä noin 1,5 vuoden nettopalkkaa vastaava summa.
Mitä puskuri tarkoittaa? Jos säästöjä tarkoittaa niin 14 000 e + 6 000 e + 1400 e
Olen jo aika vanha ja jossain vaiheessa tulee maksettavaksi perintöveroa 35 000 e 🙁 omasta kodistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te vauraita. Omalla jemmatililläni on tällä hetkellä noin 900 euroa. Käteistä pidän myös kotona kaiken varalta muutaman satasen verran, kun välillä korttimaksu ei onnistu.
Ainahan sitä pitää jollain tavalla varautua yllättäviin menoihin kuten vaikka pesukoneen hajoamiseen. Visaakin vingutan välillä, mutta luottorajan olen pitänyt tonnissa.
Masentaa lukea näitä ketjuja kun kaikki ovat varakkaita tai aloittaneet säästämisen jo nuorena. Olen itse säästänyt vuoden ajan ja saanut vain 2000 euroa säästötilille.
Minkä ikäinen olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön kirjoitti:
Norwegian pankissa 180 000€
S-pankissa 25000€
Pörssi osakkeissa n.300 000€Lisäksi paljon muuta omaisuutta, mutta tuossa puskuri pahalle päivälle joka on alkanut 2004, kun alkoi lomautus, joka päätyi kokan kautta irtisanomiseen ja sen jälkeen ei ole töihin päässyt.
Onkos nuo kaikki tullut kokan myynnistä? Olitko vieroituksessa irtisanomisen jälkeen? Mistä työnantaja huomasi kokan käyttösi, varastitko työpaikalta?
😄 Ihan työtä tekemällä laivanrakennuksen johtotehtävistä ja sijoituksista joissa onnistunut, suosittelen kokeilemaan pörssi osakeita...nytkin on hyvä dippi meneillään, jolloin kannattaa tankata, niin pääsee nousuun mukavasti mukaan, kun se taas alkaa ensikuussa.
Ja nämä sitten viet hautaasi mukanasi😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olettepa te vauraita. Omalla jemmatililläni on tällä hetkellä noin 900 euroa. Käteistä pidän myös kotona kaiken varalta muutaman satasen verran, kun välillä korttimaksu ei onnistu.
Ainahan sitä pitää jollain tavalla varautua yllättäviin menoihin kuten vaikka pesukoneen hajoamiseen. Visaakin vingutan välillä, mutta luottorajan olen pitänyt tonnissa.
Masentaa lukea näitä ketjuja kun kaikki ovat varakkaita tai aloittaneet säästämisen jo nuorena. Olen itse säästänyt vuoden ajan ja saanut vain 2000 euroa säästötilille.
Auttaako yhtään, jos kerron aloittaneeni nykyisen säästörupeamani vasta 40-vuotispäivänäni? Vähän alle keskituloisen vuosituloistani on jäänyt säästöön noin 15%/vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä puskuri tarkoittaa? Jos säästöjä tarkoittaa niin 14 000 e + 6 000 e + 1400 e
Olen jo aika vanha ja jossain vaiheessa tulee maksettavaksi perintöveroa 35 000 e 🙁 omasta kodistani.
Ai, meinaatko itse itsesi periä vai miten omasta kodistasi muka joudut perintöverot maksamaan?
Olen 34v ja ollut työelämässä noin 8 vuotta (jos ei kesätöitä yms lasketa mukaan). Säästöjä on noin 3000e. Mutta on minulla myös vähän omaisuutta, kun makselen tässä asuntoani pois. Miellän senkin "puskuriksi" kun voin aikanaan myydä asunnon pois.
Mutta sellaista tileillä olevaa helposti käyttöönotettavaa rahaa on tosiaan noin 3000e säästötilillä.
300e, salkussa tosin sitten 257000e, ja päälle holdingit. Asunto velaton, joten sen tuhlaus on jokseenkin hallinnassa.
Minulla on kaksi tiliä, toiseen en koske vaan joka tilistä laitan tietyn summan.
Toinen käyttötilinä.
Paljonko minulla on tileilläni, on minun oma asiani. En näe että kenelläkään ulkopuolisella olisi tarvetta sitä tietää.