Millainen paikka asua on Myyrmäki?
Ollaan muuttamassa pk-seudulle ja tuolla näyttäisi olevan kooltaan ja hinnaltaan sopiva asunto.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Eikö kukaan asu Myyrmäessä? Onko sopiva paikka lapsiperheelle?
Asuttiin siellä 83-85. Ihan kiva paikka oli. En tiedä millainen paikka nykyään mahtaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä paikka! Mut täällä av-palstallahan asutaan vaan westendissä tai eirassa...
Höpönhöpön, kuka niin väittää?
Kävin kesällä 2021 pitkästä aikaa Myrtsissä. Olin järkyttynyt nistien yms. määrästä ja roskaisuudesta Myyrmannin ympäristössä. Tilanne muuttunut muutamien vuosien aikana todella huonompaan suuntaan siitä, kun lähistöllä pitkään asuin. Sääli, koska Myrtsi muuten olisi ok paikka.
Kauppakeskuksen ja aseman laidoissa likaista, hajuja, teinitkin jo ihan kulahtaneen näköisiä. Päälle kolmekymppisiä näkee juomassa kaljaa ulkona joukossa kauppakeskuksen ulkopuolella..Masentavin paikka mitä olen Suomessa nähnyt.
Tuli nuorena sanasta mieleen Myyrä Mäki, mietin miksi ä kirjain puuttuu. Onko siellä ollut myyriä vai mikä MYYR? Kylkimyyryä..?
Ennen tykkäsin asua tuolla (kymmenisen vuotta sitten), nyt kun tulee käytyä niin on mielestäni mennyt seutu alaspäin, rakennettu rumasti täyteen ja enemmän epämääräistä porukkaa. Manneja, somppuja ja spurguja en pelkää mutta nyt enemmän sekavan ja levottoman oloisia nuoria miehiä. Myyrmannissa myös liikkeiden valikoima heikentynyt, ravintoloita ihan hyvin. Kilterin yläasteelle en haluaisi lastani, nuoret tappelee siellä ja vaeltaa Myyrmanniin notkumaan välitunneilla.
Johan on rankkaa tekstiä. Myyrmäen suuralue on todella suuri, noin 54000 henkeä, eli vastaa jo yksinään keskisuurta suomalaista kaupunkia. Kysyjä kaiketi tarkoitti kerrostaloalueita ja ehkä vain varsinaista Myyrmäki-Louhela-Martinlaakso -aluetta.
Toki on omakotitaloalueitakin kuten mainittu Vapaala ja Vantaankoski ja monia muita. Nämä ovat hyviä paikkoja.
Itse olen asunut Kaivokselassa ja käyn Myyrmäen keskustassa lähes päivittäin. Ihme ja kumma, en todellakaan näe mitään hörhäjä enempää kuin vaikka Helsingin keskustassa. Ihan rauhallista täällä on. Tosin Myyrmäen junapysäkki ja linja-autoasema ovat luonnollisesti vilkkaita liikennesyistä ja lukuisista kaupoista johtuen, Kolme ravintolaa ja niiden terassit aiheuttavat vähän elämää juuri tähän keskusta-alueeseen ja toki moneen junaan menijöitä on.
Myyrmäen-Martinlaakson alueella on aivan loistavat ulkoilumahdollisuudet. Paljon lenkkipolkuja, liikuntamahdollisuuksia, Vetokankaan uimaranta, Vantaanjoen luonnonsuojelualueet yms.
Kaivokselassa on kaikissa taloissa tehty jo putkiremontti. Kaivoksela on tosiaan vähän syrjässä näistä isommista keskuksista, mutta hyvät bussiyhteydet on sekä Hämeenlinnantieltä tai Myyrmäkeen. Todella rauhallista aluetta. Talot vain kolmikerroksia.
Uudemmilla talot on rakennettu 70 -luvulla, joten joissain näissä isot remontit tulevat lähivuosina. Tosin se saattaa olla avain edulliseen asuntoon, kun monet myyvät paniikissa asuntoja. Monissa näissä uudemmissa kerrostaloissa on tosiaan uima-altaatkin.
Ylipäätään tulevaan asuinalueeseen kannattaa tutustua huolella. Kävellä ympäriinsä. Eikä aina uskota vauvapalstan juttuja.