Millainen paikka asua on Myyrmäki?
Ollaan muuttamassa pk-seudulle ja tuolla näyttäisi olevan kooltaan ja hinnaltaan sopiva asunto.
Kommentit (69)
Kävn neljä vuotta Myyrmäessä töissä. Spiidipäisiä manneja, toisia koululaisia avoimesti potkivia somaleita, asemalla suurimalla osalla kädessä bissetölkit jo aamupäivästä, narkkareita jne. jne. Toimiston ikkunat olivat Myyrnäenraitille, ja sitä kävelytien menoa päivät katselleena en todellakaan ikinä muuttaisi Myyrmäkeen varsinkaan lasten kanssa.
En tosin sitten tiedä, onko pahempi/parempi kuin muutkaan vastaavat lähiöt, itse asun kehyskunnassa eli vertailupohjaa ei ole. Mutta hitto vie olin onnellinen, kun M-junaan vei mut sieltä vikaa kertaa pois...
Me asumme Martinlaaksossa jo kolmatta vuotta. Tästä on Myrtsiin matkaa kolmisen kilometriä. Ennakkoluuloistani huolimatta olemme viihtyneet hyvin, Martinlaaksossa on peruspalvelut lähellä (S-market, K-kauppa, Lidl, apteekki, R-kioski, kukkakauppa, kampaamoja, itäimainen ruokakauppa ja nyt myös virolaisia ruokia myyvä kauppa, pizzapaikat jne). Aluella asuu niin mamuja kuin tavallisia, keskiluokkaisia ja työssäkäyviä kantasuomalaisiakin. Kivivuorentien uudet kerrostalot ovat ainakin rauhallisia ja siistejä, vanhalla puolella rataa myös hyviä yhtiöitä (niissä tosin rempat painaa kovaa vauhtia päälle). Lapsiperheitä täällä piisaa. Tänäänkin katselin että jääkaukalossa perheet lapsineet pelailivat kiekkoa jo kovaa vauhtia, urheilukentällä joku treenaili juoksua. Yhtään narkkaria en nähnyt lenkilläni.
Liikun työni vuoksi viikottain Myyrmäen kupeessa ja en ihan siihen "keskustaan" hakeutuisi. Kokemusta on asumisesta pk-seudulta mm. Leppävaarasta, ihan samaa touhua on sielläkin aseman vieressä. Sitä se vaan täällä on, aseman ympäristöt ovat rauhattomia aina. Me emme liiku ulkona viikonloppuisin pikkutunneilla, koiraa kyllä ulkoilutetaan 22-00 välisenä aikana iltaisin. Toistaiseksi ei ole ollut mitään ongelmia.
Loppukaneettina kerrottakoon vielä, että olen asunut myös useamman vuoden Etelä-Haagassa, ns. hyvällä alueella. Minua ahdisteltiin pariin otteeseen ihan keskellä päivää, lisäksi kerran törmäsimme itsensäpaljastajaan. Asuimme vuokralla ja seinän takana juoppo hakkasi naisystäväänsä toisinaan läpi yön. Samanlaista touhua en ole kohdannut missään muualla noin viidentoista pk-seudulla asumani vuoden aikana...
Olen asunut myyrmäessä seitsemän vuotta ja hyvin olen viihtynyt! Loistavat kulkuyhteydet, myyrmannin ostoskeskus ja muitakin kauppoja kävelyetäisyydellä, uima-halli, hyviä ravintoloita, kaunista, koulut ja päiväkodit löytyy ja on kaiken kaikkiaan viihtyisää :) kävelymatkan päässä kaivoksela, vantaankoski, martinlaakso, varisto, malminkartano jne jossa on mukava käydä. En nyt keksi mitään negatiivista. Yöelämääkin löytyy jos kiinnostaa sellainen.
Asuin lapsuuteni Myyrmäessä. Silloin oli hyvä paikka asua. Täysi-ikäiseksi tultuani muutin Kaivokselaan, joka on rauhallisempi (ei mamuja tai narkkeja läheskään yhtä paljon kuin Myyrmäessä). Ei kannata muuttaa sinne Pallohallin suuntaan. Somalilandia, paljon mamuja... Narkit tulevat lähinnä iltaisin koloistaan, en tiedä missä päin asuvat. Louhelassa on paljon eläkeläisiä, sinänsä rauhallista.
Asunut Kaivokselassa kohta 6kk tässä savolaisten vastaanottokeskuksen lähellä (Lidlin kulmilla). Tästä alkava omakotitaloalue on mielestäni ollut ihanapaikka asua ja tulee mieleen vanha omakotitaloalue, jossa olen asunut lapsena: oma piha ja omenapuu, kohteliaat naapurit ja keskellä yötä v-loppuinakin tuntuu lähialue turvalliselta. Kaupat lähellä, samoin bussipysäkki hyvillä yhteyksillä kaupunkiin ja lentoasemalle. Maahanmuuttajia en ainakaan ole itse tavannut, mutta savolaisia muutaman.
Nyt faktaa. Olen itse asunut eri puolilla Länsi-Vantaata ja viimeiset pari vuotta Myyrmäessä. Myyrmäki on Länsi-Vantaan keskus, joka vetää paljon porukkaa niin hyvällä kuin huonollakin tavalla. Itse asun omistusasunnossa todella rauhallisessa osassa Myyrmäkeä (Junaradan itäpuoli). Tästä pääsee todella kivasti luontoon lenkkeilemään ja palvelut sekä liikenneyhteydet ovat erinomaiset. AINOA miinus minulle Myyrmäessä on ollut se, että tuo aseman seutu (kuten asemat yleensäkin) vetää puoleensa paljon melko sekalaista sakkia. Näistäkään ei yleensä tarvitse välittää. Monet ihmiset eivät edes näihin nisteihin kiinnitä mitään huomiota ja elävät rauhassa omaa elämäänsä :) Yleensä, jos täällä jotain tapahtuu on se aamuyöllä baarin edessä. Fakta on se, että kaikki palvelut mm. nuo neulanvaihtopisteet ovat tällä alueella aseman läheisyydessä, joten lopputulos on väistämätön. Sen verran kuitenkin, mitä pääkaupunkiseudulla olen liikkunut tuntuu noihin nisteihin törmäävän nykyään melkein missä tahansa... (Siksipä muutankin nyt kokonaan pois Suomesta :D) Mutta siis oikeasti tällä alueella on PALJON hyviäkin puolia ja täällä asuu kuitenki ENIMMÄKSEEN ihan tavallisia ihmisiä. Tietyt vuokrataloalueet ovat sitten oma lukunsa (Myyrmäki on ISO alue), mutta itse en noissa paikoissa liikukkaan. Nistit kuitenkin täällä pyörii aika tarkkaan tietyillä alueilla ja missään en ole koskaan nähnyt mitään neuloja ympäriinsä tms. (Lapsillekin voi opettaa, ettei mene tiettyihin pihoihin.) En ole keksinyt pääkaupunkiseudulta muutakaan paikkaa, jossa mieluummin asuisin ainakaan samasta hintatasosta.. (ja kun olen tottunut asumaan lähiössä). Se on vähän niin, että usein sitten joutuu esim. liikkenneyhteyksistä karsimaan aika rajusti, jos haluaa absoluuttista "rauhaa". Mutta siis, jos on kovin herkkänahkainen ja ei kestä nähdä ollenkaan näitä "syrjäytyneitä" ihmisiä niin, sitten tänne ei kannata tulla. Harvemmin heistä mitään haittaa muille on, itseäni lähinnä harmittaa nähdä se miten Suomi selkeästi vajoaa alaspäin. (Myös esim. Helsingin kantakaupungissa on näkynyt todella rajusti muutamien viime vuosien aikana syrjäytyminen ja päihteiden käytön räjähdysmäinen lisääntyminen.)
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 00:47"]
Korjaan: palloiluhallin.
[/quote]
Menikö se rikki
Jos olette kotoisin pikkukaupungista, ette kyllä viihdy Myrtsissä. Siellä on kyllä rauhallisia aluita ja taloyhtiöitä, mutta luulen, että viihtyisitte paremmin jossain rivarinpätkässä vähän syrjemmässä. Vantaalla on paljon edullisia omakotialueita, Länsi-Vantaalla esim. tuo mainittu Vapaala, Hämeenkylä, Hämevaara, Askisto, Kivistö, Ruskeasanta, Hiekkaharju, Ylästö... Etenkin vähän vanhemman asunnon voi saada hyvinkin edullisesti, mutta sitten palvelut ovat kaukana. Mutta rauhallista on. Vantaalla on halvemmat asunnot kuin Espoossa ja Helsingissä.
En muuttaisi, en uudelle enkä vanhalle puolelle. Syy on levottomuus ja narkit.
Itse asun viereisessä lähiössä.
Olen asunut useita vuosia Myyrmäen ns. vanhalla puolella. Rauhallinen paikka. Palvelut lähellä. Naapurit tässä talossa ovat tosi mukavia. Myyrmäessä on myös rauhattomia alueita, kuten aseman seudut ja Myyrmannin välittömässä läheisyydessä sijaitsevat alueet. Sinne en välttämättä muuttaisi.
Eikö kukaan asu Myyrmäessä? Onko sopiva paikka lapsiperheelle?
Tason voit päätellä suoraan neliöhinnoista.
Ihan hyvä paikka! Mut täällä av-palstallahan asutaan vaan westendissä tai eirassa...
Riippuu aika paljon, minnepäin Myyrmäkeä olisitte muuttamassa. Ns. "vanha" Myyrmäki (Martinlaakson päässä) on ainakin varsin rauhallista. Levottomampaa on asemien ja kauppakeskuksen lähellä.
Myyrmäestä on hyvät yhteydet kaikkialle ja palvelut lähellä. Ei ehkä unelmien lähiö, mutta ei missään tapauksessa huonoinkaan, kunhan ei ihan levottomimmilla alueilla asu.
Hyvä tavallinen alue, erityisesti vanha puoli (Uomatien ympäristö) on rauhallista ja kivaa aluetta. Liian lähelle Myyrmannia ei kannata muuttaa. Liikenneyhteydet julkisilla hyvät ja palvelut kävelyetäisyydellä. Kaksi uimahallia (Myyrmäki ja Martinlaakso) lähellä. Harrastusmahdollisuudet lähellä. Jos on pieniä lapsia, niin Viherpuisto on aktiivinen asukaspuisto.
Ok, eli ei siis mikään kovin ihmeellinen paikka muttei mikään slummikaan? Eli ihan tavallisten ihmisten asuinpaikka?
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 22:00"][quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 21:48"] Riippuu missä asut nyt! Turun keskustan alueelta pääkaupunkiseudulle muuttaneena voin sanoa että minusta Myyrmäki on aivan kamala (näköinen ainakin ja likainen yökkä lähiö) Mutta tosiaan riippuu mihin on tottunut. Me muutettiin Tikkurilaan enkä kyllä viihdy täälläkään. Myyrmäessä käyn usein työn puolesta joten tiedän millaista siellä on. [/quote] No, me asutaan nyt pikkukaupungin keskustassa, jossa on mielestäni ihan sievää.... Betonilähiöön muuttaminen arveluttaa kyllä. Ja nuo jutut narkomaaneista tuntuu pelottavilta. [/quote] En kyllä sitten suosittele. Vaikka mun mittapuun mukaan täällä pääkaupunkiseudulla on melkein joka paikassa rumaa ja likaista. Ainut vastaan tullut lähiö jossa voisin viihtyä on haaga (pohjois ja etelä) mutta sinne ei meillä ainakaan ole mitään asiaa asuntojen hintojen takia.
[/quote]
Et taida olla käynyt kovin monessa lähiössä jos ainoat hyvät ois sun mielestä Haagat. :D Onhan niitä nyt paljon muitakin hyviä.
Mutta joo ihmettelen miten joku voi sanoa että Myrtsi ois rauhallinen?! Ne kyllä oli noita jotka on asuneet alueella koko ikänsä joten ehkeivät sitten oikein tajua mikä on OIKEASTI rauhallista, ovat vain tottuneet siihen jokapäiväiseen mustalaisten, somalien ja avohoitopotilaiden riehumiseen.