Millainen paikka asua on Myyrmäki?
Ollaan muuttamassa pk-seudulle ja tuolla näyttäisi olevan kooltaan ja hinnaltaan sopiva asunto.
Kommentit (69)
Neliöhinnat ovat korkeampia Jönsaksen ja Löydöstien yms. alueella kuin vanhassa Myyrmäessä. Johtunee siitä, että kaupat ja liikenneyhteydet ovat vielä lähempänä ja tämäkin alue on rauhallinen asemasta huolimatta. Olen asunut alueella koko ikäni.
Itse asuin muutama vuosi sitten siinä kelan toimiston vieressä, suht lähellä asemaa ja kauppoja, sen perusteella en suosittele lapsiperheelle. Ajoneuvoja rikotaan parkkipaikoilla, paljon epämääräistä porukkaa, meillä rapussa oli pari kertaa joku juoppo tullut lasista läpi sisälle. Martinlaakson ja kaivokselan puolella rauhallistakin seutua, mutta ei myyrmäen keskustaan!
En suosittele. Saatte aivan väärän kuvan pääkaupunkiseudusta. Myyrmäessä "lyö silmille" narkomaanien ja mamujen suuri määrä. Kellonaikaan ja päivään katsomatta saa aina olla vähän varuillaan. Vähäosaisuus on täällä yleistä ja levottomuutta paljon.
Hyvät alueet Myyrmäessä on hassusti pirstaleina. En osaa ykskantaan sanoa, että aseman se tai tuo puoli on hyyvä/huono. Hyviäkin paikkoja on, mutta itse kun täällä lapsen kanssa asun, niin haluan pois ennenkuin se tulee kouluikään ja alkaa liikkua ominpäin. Ei täällä ole turvallista.
Kokemusta minulla on Vuosaaresta, Kannelmäestä, Käpylästä ja Leppävaarasta. Tämä Myyrmäki on kaikista kamalin. Hinnat on ymmärrettävästi halvat. Tuossa naapurissa on Martinlaakso ja siellä on mamuja vielä enemmän kuin täällä. Mamuja oli myös esim. Leppävaarassa, mutta siellä oli myös niitä töiden vuoksi Suomeen tulleita. Tällä suunnalla asuu ne kymmenen lapsen somaliperheet.
Nyrkkisäännöksi antaisin, että junan tai metron välitön läheisyys tietää levottomuutta. Vähän kun siityy syjemmälle, niin on parempaa aluetta. Myyrmäen suunnalla siis esim. Vapaala.
Mä olen ollut tyytyväinen asukki, viimeiset 6 vuotta Myyrmäessä ja sitä ennen lähialueilla koko ikäni. Vaikka täällä on epämääräistä jengiä kuten missä tahansa lähiössä, niin ei mulla noin huonoja kokemuksia ole kuin tuolla numero 11:lla. Mun ei ainakaan ole tarvinnut olla varuillaan ulkona liikkuessa koko ajan, ainoastaan aseman seudulla yöllä liikkuessa. Myöskään maahanmuuttajat ei mua ole häirinneet. Sen verran mitä itse olen asuntojen hintoja katsellut, niin Kaivokselaan pääsis halvemmalla, mut en mä itse sinne haluaisi (palvelut ja kulkuyhteydet). Muuttaisin itse siis Myrtsiin myös lasten kanssa.
Jännän erilaisia kokemuksia. Itse en muista koko asumisajaltani tilannetta, jossa olisin kokenut tarvetta olla varuillaan kun Myyrmäessä kuljen. Toki keskustan baareista joskus yöjunalla tultua on vähän katsellut ympärilleen kotimatkalla, mutta eipä ole koskaan ollut silloinkaan mitään häiriötä.
Ja olen tosiaan asunut Myrtsissä kolmisenkymmentä vuotta, nainen.
^^ Kas, tuli melkein samanlainen kommentti joltain muulta samaan aikaan. t. 13.
Olen ollut 5 vuotta töissä Myyrmäessä ja en kyllä ikinä muuttaisi sinne lasteni kanssa! On todella levotonta ja näin päihdetyöntekijänä voin sanoa, että Myyrmäessä päihdeongelma (erityisesti huumeet) on yksi pk-seudun pahimmista. Suorastaan pelottava lähiö mielestäni, mutta enimmäkseen operoin lähellä Myyrmannia ja asemaa. Mutta myös kauempana asemasta on paljon vuokra-asuntoja ja hyvin pahamaineisia ja levottomia taloja. Myyrmäki on aluetta, jonne monenlaiset ongelmat ovat kasautuneet.
Hyvin kahtiajakoinen paikka, kuten kommentitkin. Asun vanhassa Myrtsissä, omistustaloyhtiössä. Tämän mainitsen siksi, että näiden vanhojen omistusasuntojen ja kaupunginvuokrataojen välillä nuo erot tulevat selvimmin esiin.
Joku mainitsi, että autoihin murtaudutaan jne. ei ole ongelmana meillä. Autoni oli epähuomiossa lukitsematta parisen viikkoa, mitään ei ollut kadonnut: takapenkillä oli vähän kalliimpaa harrastustavaraa ja aurinkolasit etukonsolilla. Semmoinen turvattomuuden ja ryöstetyn pesäke.
taloyhtiössämme asukkaiden vaihtuvuus on pientä, lähes kaikki tiedetään edes ulkonäöltä. Tilava asunto, kellarissa uima-allas, junalle, kirjastoon ja ostoskeskukseen kävellen kolme minuuttia, uimahalliin minuutti.
Vanha Myyrmäki ja Louhelan alue on paljon rauhallisempaa seutua kuin Myyrmannin läheisyydessä.
Siellähän on jo kokonainen pikkukortteli mamuille sekä narkomaaneille korvaushoitopaikka ruiskunjakeluineen. Viikonloppuisin ei uskalla yksin liikkua.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 23:15"]
Mutta joo ihmettelen miten joku voi sanoa että Myrtsi ois rauhallinen?! Ne kyllä oli noita jotka on asuneet alueella koko ikänsä joten ehkeivät sitten oikein tajua mikä on OIKEASTI rauhallista, ovat vain tottuneet siihen jokapäiväiseen mustalaisten, somalien ja avohoitopotilaiden riehumiseen.
[/quote]
Numero 12 tässä jatkaa, että kyllä mä pidän edelleen Myrtsiä rauhallisena. Asuin lapsena Martsarissa ja parikymmentä vuotta Pähkinärinteessä, niin tajuan eron. Pähkis on tosiaan vielä rauhallisempi, mutta se ei muuta sitä asiaa, ettei mun tarvii Myrtsissä pelätä. Ei täällä mun mielestä ole narkkareita vilisemällä - siis kyllä niitä on, mutta toi jonkun kommentoima joka paikassa piikittäminen on liioittelua.
Mites Myyrmanni, onko hyvä kauppakeskus?
Asunnot ainakin ovat halpoja. Suunnilleen kokol lähiö on menossa putkiremonttiin lähivuosina, siksvarten kukaan ei enää osta Myyrmäestä. Jos haluaa polkea ostohinnan todella alas, niin varmasti onnistuu.
Olenko ainoa jolla menee kylmät väreet pelkästä ajatuksesta joutua muuttamaan betonilähiöön?Luin puolivaloilla näitä kommentteja ja yhtä äkkiä sellainen selittämätön ahdistuksen tunne.Taidan tänään kiittää jotain siitä onnesta että saan asua isossa omakotitalossa rauhallisella alueella =)
Myyrmäki, Suomen s o m a l i keskittymä. Kiertäisin kyseisen paikan kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Ollaan muuttamassa pk-seudulle ja tuolla näyttäisi olevan kooltaan ja hinnaltaan sopiva asunto.
älä muuta saa ei
Ihan ok paikka. Värikästä seutua, niinkuin koko m-junan radanvarsi. Tosin pian rata kulkee vantaankoskelta nk. paremmille alueille. Kivistö yms. ja siitä lentokentälle.