Itse täytettävä joulukalenteri: mistä voi ostaa sellaisen valmiina?
En siis osaa askarrella :( Idea olisi, miten sen täyttäisin, mutta mistähän sen kalenterin saisi?
Kommentit (12)
Mitä ajattelit laittaa kalenteriin sisälle? Pientä mielikuvituksen puutetta koen... ;)
Itse löysin kirpparilta kalenterin ja YR on jakanut ilmais(?)lahjana jokunen vuosi koskemtiikkaostojen yhteydessä.
Meillä on ollut vuosia tuollainen pussi-systeemi, naru on viritetty kuopuksen huoneeseen ja meillä ihan tavis-pyykkipojilla pussit narussa kiinni. Noissa valmiissa systeemeissä oli minusta liian pienet ne pussit tai lokerot, vaikea keksiä niin paljon pikkuisia esineitä ellei nyt pelkälle tarralinjalle lähde. Pusseihin mahtuu vaikka lapaset.
Pentikillä on sellaisia seinälle laitettavia kankaisia kalentereita, joiden taskut täytetään itse.
Hesassa iso Roballa oli yksi kiva liike (en muista nimeä), jossa oli sellainen idea, että paperipusseista oli tehty kalenteri, jokaiseen vaan numero ja pussi kiinni vaikka nätillä tarralla tms.
Ikeasta voi ostaa niit puisia lokeroita. Ostaa vaan sellaisia tarpeeksi monta, että saa 24 luukkua. Ne voi koristella maalaamalla, tarroilla, kiiltokuvilla, tms. Niihin mahtuu isokin yllätys.
Muistan, että meillä oli tarhassa aikoinaan kalenterina joulujuna. Se oli askarreltu pahvista, kartongista, tulitikkurasioista, jne, 24 vaunua. Jokainen lapsi sai vuorollaan avata yhden junanvaunun ja sai sieltä yllätyksen.
ap tarvitsee myös edes jonkun kokoiset pussit siihen kalenteriin eli ostan yhden paketin pokemon-kortteja (5,50 eur ja paketissa taitaa olla 10 korttia) ja siitä saa jaettua yhden kortin/päivä jo useammalle päivälle. poika siis tykkää pokemoneista juuri nyt. muutama käytettynä hankittu skylander-hahmo. viikonlopuille suklaata. ja yhdelle päivälle leffalippu (mentäisiin leffaan kuitenkin ;)). ehkä oku legohahmo (niitä pieniä pusseja, joissa on joku yllärihahmo).
Tavarataloissa on ollut kankaisia taskukalentereita. Aika monessa paikassa olen nähnyt vuosien mittaan.
Luisia ja kankaisia myydään lahjatavaraliikkeissä, pienissä sisustuskaupoisss, tavarataloissa...
WC paperirullista saa kanssa kivan. Päällystää ja kääntää päät kuin karamellissä. Rullat voi liimata isompaan kankaaseen/pahviin allekkain. Voi tietty käyttää muitakin rullia, noin tuli vaan mieleen. Sitten numerot ja täyttämään.
En tiedä mistä niitä saa valmiina ostettua. Voit tietysti pyytää ystävää tai isovanhempia askartelemaan tai ompelemaan sellaisen.
Mutta jos et todellakaan osaa/tykkää askarrella niin yksi helppo vinkki.
Tarvitset
-pikkupusseja joko paperisia tai kankaisia
- kaunista narua pari metriä
- pieniä kauniita pyykkipoikia
Numeroi pussit ja täytä haluamallasi tavalla.
Viritä naru seinälle
Ripusta kauniit pussukat pyykkipojilla naruun.
Tätä ideaa voi myös soveltaa niin, että pussukoita ei ripusteta minnekkään vaan ne tulee yöllä tyynynalle.
Tulitikkurasioistakin liimaamalla saa kauniita lokerollisia joulukalentereita.
Ehkä mä tuohon pystyn jos niitä ei tosiaan saa mistään ;)
Tai tuosta tyynyliina-ideasta mietin, jos olisikin joulusukka, josta tulisi joka aamu uusi yllätys.
Juuttipusseista ja narusta tehtyjä settejä voi ostaa
ja numeroituja puulaatikoituja voi ostaa!
Täällä esim lista: https://joulukalenteri-arvostelut.fi/itse-tehty-joulukalenteri/
Prismassa olen ainakin nähnyt sellaisia kankaisia joulukuusi-kalentereita, joissa on taskut joka päivälle. Voi sitten itse täyttää miten haluaa.