Halkeilevat ja kovettuneet kantapäät :-0
Mikä ihme auttaisi niihin? Kertokaas kotikonsteja. Jalkahoitajalle ei just nyt mahdollisuutta mennä. Todella ällöttävä vaiva. Rasvaan jalkoja säännöllisesti, mutta silti kantapäihin tulee nuo köntit. Yäk. Mieheni kantapäät ovat täysin pehmeät, vaikka ei hoida jalkojansa mitenkään.
Kommentit (19)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:37"]Merisuolaa ja tilkka öljyä lämpimään veteen. Pidät jalkoja kerran viikossa n 20 minuuttia ja sen jälkeen kuivaus ja rasvaus
[/quote]
Tuo merisuolako se onkin kun auttaa.
Minulla on sama ongelma kuin AP:lla ja kesällä rannalla jalkoja vedessä lilluteltua ihmettelin kuinka hyvät niistä oli tullut.
Ajattelin, että se märkä hiekka olisi auttanut mutta tosiaan suolahan se saattoi olla.
mä olen ajatellut seuraavaksi kokeilla rasvan sijaan oliiviöljyä. onko joku jo testannut? ihan vaan öljyä kantapäihin ja huuhtelu.
syön kyllä paljon pehmeitä rasvoja mutta ihon kuntoon en ole huomannut sillä vaikutusta. ehkä tämä olisi vieläkin kuivempi jos söisin vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 23:37"]Merisuolaa ja tilkka öljyä lämpimään veteen. Pidät jalkoja kerran viikossa n 20 minuuttia ja sen jälkeen kuivaus ja rasvaus
[/quote]
Tuo merisuolako se onkin kun auttaa.
Minulla on sama ongelma kuin AP:lla ja kesällä rannalla jalkoja vedessä lilluteltua ihmettelin kuinka hyvät niistä oli tullut.
Ajattelin, että se märkä hiekka olisi auttanut mutta tosiaan suolahan se saattoi olla.
[/quote]
Joo, merisuolasta on yllättävän paljon apua :) atooppisesta ihosta kärsivänä merisuola on ollut pelastus. Merisuolaveteen uitetut pyyhkeet ihon päälle on tosi hyvä kikka saada iho paremmaksi ihottumasta :)
-2
Minulla on sama ongelma. Käytän erilaisia voiteita:
- jalkavoidetta, jossa on karbamidia ja shea-voita.
- lanoliinipitoista perusvoidetta
- oliiviöljyä
- kookosrasvaa
- sheavoita
Liottelen jalkoja vedessä ja rapsuttelen jalkapohjia hohkakivellä, toisinaan myös jalkaraspilla. Merisuola on ok. Olen käyttänyt sitä toisinaan. Merisuolasta ja öljystä saa myös hyvän kuorintatahnan. Olen kuorinut ihoa myös öljy-kahvinporoseoksella saunan lämmössä (kahvinporot ovat olleet keittämättömiä ja kuivia).
Call me crazy, mutta höylällä lähtee eikä edes tunnu missään.
Prismasta osti lemon glycerin jalkavoidetta ja laittanut aamuin illoin, alkanut pehmiämään ja lisähalkeiwlua ei tule sekä vanhat halkeamat häviämään.
100% Sheavoita jalkoihin yöksi. Lähtee hyvin.
Mulla on auttanu Schollin jalkavoide jossa nimen omaan sanotaan että halkeileville kantapäille.
Kerran viikossa/kahdessa kuivaraspaus,aamuin illoin rasvaa,ihan sama mitä,kunhan sitä laittaa. Kerran viikossa pelkkä kylvetys vaikka tuossa merisuolavedessä. Mahd.mukaan puhdasta vilkas jalkaan sukan muodossa ja tarpeeksi öljyä sisäisesti. Pidä jalat lämpiminä.
Hiton autocorrect...siis villaa jalkaan. Jalkajumppaa myös,jolla saa veren kierron liikkeelle.
Ainut mikä auttaa on sähköinen höylä
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 07:44"]
Ainut mikä auttaa on sähköinen höylä
[/quote]
Itse laitoin akkuporakoneeseen tukilaikan ja siihen hienon hiomapaperin, pölly senkun kävi kun nahkat lähti. Saattaa kuulostaa "karskilta" mutta kierrokset saa pieneksi ja toimenpide on ihan hellävarainen. Jotta tätä hyvää ideaa saa alapeukuttaa, niin tietysti tähän pitää lisätä, että olen mies.
Lidlissä myydään säännöllisesti manikyyrisettiä. Se toimii sähköllä ja sillä saa helposti unelmapehmeät kantapäät. On myös muuten kätevä saa viilattua ja hoidettua kynnet. Siinä on monta erilaista päätä ja säädettävä nopeus. Hinta noin 20€
Korppuuntuvista kantapäistä ei pääse eroon mutta ne pysyy pehmeinä säännöllisellä hoidolla.
Virheasennot tekee kovettumia eli katse kenkien laatuun ja jalkojen asentoon.
Maito ruokavaliossa myös kuivattaa joillain jalkojen ihoa, tällöin iho-ongelmia on usein muuallakin kehossa.
Minulla on kovat halkeilevat kantapäät ollut aikuisikäni todellinen ongelma. Varsinkin toisessa jalassa kantapäähän tulee todellinen köntti kantapään ulkoreunaan. Jalkaraspit ei auta, ihan tuloksetonta meininkiä.
Otin jokunen vuosi sitten järeämmät aseet käyttöön. Liotuksen jälkeen käytän perunankuorimaveistä. Ai että lähtee hyvin, yhtään vammaa tai haavaa ei ole tullut.
Tämän lisäksi kun käyttää jalkarasvaa illalla ja aamulla ennen sukkien laittoa, pysyy aika hyvin aisoissa.
Merisuolaa ja tilkka öljyä lämpimään veteen. Pidät jalkoja kerran viikossa n 20 minuuttia ja sen jälkeen kuivaus ja rasvaus