Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia talvivauvoista?

Vierailija
18.11.2014 |

Meidän vauvan laskettu aika on tammikuussa, hiukan pelottaa tuo vuodenaika.
Mites te muut ootte pärjännyt? Pelottaa tuo pimeä vuodenaika kun oon muutenkin helisemässä ennen kevättä ja odotan että talvi loppuu. Nyt ei varmasti pääse edes ulkoilemaan moneen viikkoon?
Esikoinen synty loppukeväästä ja muistan miten ihana oli käydä kävelyllä ja nauttia kevätauringosta, tuntuu että olisin muuten tullut hulluksi neljän seinän sisällä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan kuullutkaan tuosta silmäjutusta, mutta myös meillä se pitää paikkaansa! Tammikuisella lapsella on todella suuret silmät, ja meilläkin kesävauvoilla paljon pienemmät kuin talvella syntyneillä.

18

Vierailija
22/24 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyviä kokemuksia. Ja on muuten myös suuret silmät meidän talvivauvalla! Ekat kaks viikkoa pysyttiin sisällä neuvolan ohjeistuksella, siitä eteenpäin kunhan oli alle -12 pakkasta pystyi vaunuleimaan ihan helposti. Vauva ei ollut koliikkinen, on ollut terveenä, ja jopa se äp:n toppapuku oli seuraavana talvena sopiva. Itse tykkäsin olla suurimmillani ja kömpelöimmilläni pimeään vuodenaikaan. Ja kuten joku muu jo sanoi, oli ihanaa, että sai olla paljon sisällä ja kotona vauvan kanssa juuri talvella ja pimeällä. Seuraavana kesänä olikin sitten jo omissa mitoissa ja vauvakin senikäinen, että pienet reissut onnistui suhteellisen helposti. En keksi mitään negatiivista siitä että vauva syntyy talvella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:34"]

Esikoinen syntyi helmikuussa, hyvin pärjättiin. 2 viikkoon ei suositella ulkoilua jos ilmat on kylmät mutta toki lyhyitä reissuja on varmaan pakkokin tehdä. Kun hyvin pukee vauvan niin voi suht kovillakin pakkasilla ulkoilla, hyvin siitä selviää! Äp:n talvipuku oli meillä muuten juuri sopiva seuraavana talvena ;)

[/quote]

Meillä myös helmikuun vauva ja pukeminen opeteltiin kantapään kautta. On niin kuumaverinen hemmo, että aina tuuppasin liikaa vaatetta. Ja äitiyspakkauksen puvun jouduin antamaan eteenpäin, kun ei mahtunut sitten vuoden päästä. Jäi pieneksi, kun tuli kunnon kasvupyrähdys.

Vierailija
24/24 |
19.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauva syntyi joulukuussa ja on myös isot silmät! Mutta siis mun mielestä oli ihana kun voi vaan köllötellä vauvan kanssa sängyssä ja sohvalla eikä ole pakko lähteä mihinkään jos ei halua. Viime talvi oli kyllä aika lämmin mutta jos on kylmä nii vauvan voi helposti laittaa haalariin ja makuupussiin eikä tule kylmä. Meidän vauva on kyllä tosi lämminverinen ettei paljoo vaatetta tarvii tai alkaa hikoilemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi