Homoksi synnytään
|
Geneettinen analyysi, jossa tutkittiin 409 paria homoveljeksiä, todistaa tieteellisesti, että ihmiset syntyvät homoiksi.
Yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan 8- ja Xq28-kromosomit vaikuttavat miesten seksuaaliseen suuntautumiseen.
–Tämä tutkimus iskee taas yhden naulan arkkuun teorialle, että homous olisi valittu elämäntyyli, neurologi Simon LeVay kommentoi New Schientist -lehdessä.
Tutkimus julkaistiin Psychological Medicine –lehdessä.
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:50"]
höpö höpö, pienellä vauvalla ei ole muodostunut vielä minkäänlaista seksuaalisuutta. Homous syntyy imeväisiän aikana syntyneiden traumojen ja vääristymien seurauksena, eikä vielä silloinkaan, koska ihmisen seksuaalisuus ja seksuaalidentiteetti alkaa kunnolla kehittyä vasta murrosiässä. Ihmisen seksuaalisuus kehittyy ja muovautuu pitkälle puberteettiin. Vasta noin parikymppisenä seksuaalinen suuntautminen asettuu ns. aloilleen. Sitä ennen ihminen on vielä altis muutoksille esim ympäristön kautta.
Homoseksuaalisuus kehittyy ympäristön ja kasvuiän kokemusten kautta. Se ei ole millään muotoa synnynnäistä, vaikka te homot niin haluatte huijata. Tiede on kuitenkin tiedettä.
[/quote]
Kertoisitko sitten minulle homomiehelle, miksi vain minusta tuli homo, vaikka meitä on viisi sisarusta, kaikki suurella lämmöllä ja rakkaudella kasvatettuja. Itse olen täysin vakuuttunut siitä, että olen ollut syntymästäni asti homo, eikä niille tunteille kukaan voi tehdä mitään enkä ole missään vaiheessa kyseenalaistanut tunteitani, ne ovat koko ajan olleet suuntautuneita miehiin. Ovatko vanhempani epäonnistuneet, kun eivät pystyneet estämään minua kasvamasta homoksi? No todellakin eivät, koska heillä ei ollut mitään mahdollisuutta tehdä minusta jotain muuta, mitä olen aina ollut ja voin kertoa, että meillä on erittäin läheiset välit perheessä vielä tänäkin päivänä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:50"]höpö höpö, pienellä vauvalla ei ole muodostunut vielä minkäänlaista seksuaalisuutta. Homous syntyy imeväisiän aikana syntyneiden traumojen ja vääristymien seurauksena, eikä vielä silloinkaan, koska ihmisen seksuaalisuus ja seksuaalidentiteetti alkaa kunnolla kehittyä vasta murrosiässä. Ihmisen seksuaalisuus kehittyy ja muovautuu pitkälle puberteettiin. Vasta noin parikymppisenä seksuaalinen suuntautminen asettuu ns. aloilleen. Sitä ennen ihminen on vielä altis muutoksille esim ympäristön kautta.
Homoseksuaalisuus kehittyy ympäristön ja kasvuiän kokemusten kautta. Se ei ole millään muotoa synnynnäistä, vaikka te homot niin haluatte huijata. Tiede on kuitenkin tiedettä.
[/quote]
Eihän pienellä vauvalla ole kehittynyt vielä esim. hyvää värisilmää, nuottikorvaa, rytmitajua, empatiakykyä, taiteellusta lahjakkuutta, tarinankertojan kykyä, runollista ilmaisua tms. Kaikki nuo piirteet ja taidot ovat kuitenkin jo hänessä olemassa, ei niitä kukaan jälkikäteen tule asentamaan. Ajan myötä ja olosuhteiden suodessa hän pääsee kehittämään erityistaitojaan, ja näin se varmaan on seksuaalisuudenkin kanssa. Meissä on se jo syntymässä, ja ajan saatossa se herää ja kehittyy.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:13"]
Tässäkin on aluekohtaisia eroja. Lähi-Idässä ei synny kun hyvin pieni määrä homoja.
[/quote]
Vai olisko kuitenkin, että sielläkin homot pysyvät visusti kaapissa tiettyjen lainkohtien takia?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:13"]
Tässäkin on aluekohtaisia eroja. Lähi-Idässä ei synny kun hyvin pieni määrä homoja.
[/quote]
Vai olisko kuitenkin, että sielläkin homot pysyvät visusti kaapissa tiettyjen lainkohtien takia?
[/quote]
Esim. Saudi-Arabiassa tarvitaan 4 todistaa ennen kun saa kuolemantuomion, joten voi sieltä kaapista kurkistaa jos vain 3 on paikalla.
Just katsoin muuten videon, jossa kaksoset tulivat kaapista vanhemmilleen. Muutenkin aika paljon on näitä tapauksia, että kaksoset tai sisarukset ovat lähes kaikki homoja.
Tiedän yhden perheen, jossa neljästä lapsesta kaksi on homoja ja samoin heidän setänsä ja tätinsä.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:27"]
Just katsoin muuten videon, jossa kaksoset tulivat kaapista vanhemmilleen.
[/quote]
Näkyikö videossa defibrillaattoria missään? Se on syytä olla paikalla.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 21:33"]
Just katsoin muuten videon, jossa kaksoset tulivat kaapista vanhemmilleen.
[/quote]
Näkyikö videossa defibrillaattoria missään? Se on syytä olla paikalla.
[/quote]
Toista oltiin jo epäilty homoksi ja toinenkaan ei näyttänyt mikään järkytys olevan, että no worries, homofoobikko.
[quote author="Vierailija" time="19.11.2014 klo 09:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:28"]
Sinä haluat esittää asian siten, että homous on luonnollista ja sitä ei tulisi vastustaa. Minä luen asian siten, että piakkoin kyetään noita kromosomeja seulomaan ja homoksi syntyvät abortoidaan useissa tapauksissa jo sikiöinä. Kukaan vanhempi nimittäin ei toivo: "voi kunpa lapsestani tulisi homo!". Hei hei homous ilmiönä, tulet jäämään historiaan kun tiede edistyy.
[/quote]
Sun kaltaiset ihmiset on vaan pelkkää paskaa...
[/quote]
Mitä sinä minulle kiukuttelet? En minä tuota tieteellistä läpimurtoa ole tehnyt. Kerroin vaan mitkä ovat sen seuraukset. Ap hömelönä ei asiaa tajunnut katsoa pidemmälle vaan iloitsi, että homostelulle löytyi geneettinen peruste ja kuvittelee että nyt homot hyväksytään kun syy on geneettinen.
Tuo löydös tulee merkitsemään homostelun häviämistä Venäjältä, Afrikasta ja islamilaisista maista ihan muutaman sukupolven sisään. Muualtakin häviää, mutta ehkä hitaammin. On toki niitä vanhempia, joita homous lapsessaan ei haittaa, mutta en oikein usko että sellaisia on jotka sitä ominaisuutta lapseensa nimenomaisesti haluaisivat. Seulonta tulee toimimaan siihen suuntaan, että homous ominaisuutena hiljalleen häviää populaatiosta. Ap ei sitä tajua, minä tajuan. Ja sinä purat pahaa mieltäsi minulle kiukutteluun. Asia ei kuitenkaan muutu miksikään.
[/quote]
Sinulla on liian suuret luulot sikiöseulonnoista *rolleyes*
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:45"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:28"]
Sinä haluat esittää asian siten, että homous on luonnollista ja sitä ei tulisi vastustaa. Minä luen asian siten, että piakkoin kyetään noita kromosomeja seulomaan ja homoksi syntyvät abortoidaan useissa tapauksissa jo sikiöinä. Kukaan vanhempi nimittäin ei toivo: "voi kunpa lapsestani tulisi homo!". Hei hei homous ilmiönä, tulet jäämään historiaan kun tiede edistyy.
[/quote]
Sun kaltaiset ihmiset on vaan pelkkää paskaa...
[/quote]
Mitä sinä minulle kiukuttelet? En minä tuota tieteellistä läpimurtoa ole tehnyt. Kerroin vaan mitkä ovat sen seuraukset. Ap hömelönä ei asiaa tajunnut katsoa pidemmälle vaan iloitsi, että homostelulle löytyi geneettinen peruste ja kuvittelee että nyt homot hyväksytään kun syy on geneettinen.
Tuo löydös tulee merkitsemään homostelun häviämistä Venäjältä, Afrikasta ja islamilaisista maista ihan muutaman sukupolven sisään. Muualtakin häviää, mutta ehkä hitaammin. On toki niitä vanhempia, joita homous lapsessaan ei haittaa, mutta en oikein usko että sellaisia on jotka sitä ominaisuutta lapseensa nimenomaisesti haluaisivat. Seulonta tulee toimimaan siihen suuntaan, että homous ominaisuutena hiljalleen häviää populaatiosta. Ap ei sitä tajua, minä tajuan. Ja sinä purat pahaa mieltäsi minulle kiukutteluun. Asia ei kuitenkaan muutu miksikään.
Muutenkin aika paljon on näitä tapauksia, että kaksoset tai sisarukset ovat lähes kaikki homoja.
Tiedän yhden perheen, jossa neljästä lapsesta kaksi on homoja ja samoin heidän setänsä ja tätinsä.
[/quote]
Aika jännästi ovat tapaukset jakautuneet, minä kun en tiedä ainoatakaan homoa jolla olisi lähisukulaisissa homoja.
Mitkä kromosomit vaikuttavat lesbouteen?
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:58"]
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:28"]Sinä haluat esittää asian siten, että homous on luonnollista ja sitä ei tulisi vastustaa. Minä luen asian siten, että piakkoin kyetään noita kromosomeja seulomaan ja homoksi syntyvät abortoidaan useissa tapauksissa jo sikiöinä. Kukaan vanhempi nimittäin ei toivo: "voi kunpa lapsestani tulisi homo!". Hei hei homous ilmiönä, tulet jäämään historiaan kun tiede edistyy. [/quote] Tiedätkö, mulle on ihan yks ja sama että onko mun lapset homoja tai lesboja. heteroäiti, jonka yksi ystävä on lesbo ja yksi homo
[/quote]
On aivan eri asia sanoa: "voi, kun saisin vauvelikseni pienen homopalleroisen" tai sanoa "mulle on ihan yks ja sama onko lapseni homo". Ensimmäisessä tapauksessa haluat nimenomaan homoa lapseksesi, toisessa tapauksessa et sitä vastusta.
Ensimmäisen tapauksen mukaisia vanhempia ei oikein taida olla, sinun kaltaisiasi varmaan onkin. Niitä vanhempia, jotka missään tapauksessa eivät halua homolasta varmasti on. Noiden asenteiden ero merkitsee sitä, että seulonta toimii homoutta hävittävään suuntaan. Seulonnasta tulee mahdollista, koska tuo uutinen josta ap ilakoitsee, tulee sen mahdollistamaan.
Homoseksuaalisuutta määräävää geeniä ei löytynyt noin puoli miljoonaa ihmistä kattavassa geneettisessä analyysissa, kertoo Science-lehti. Tutkimus julkaistiin lehden elokuun numerossa (Ganna ym. Science 2019;6456;869).
https://www.laakarilehti.fi/tieteessa/uutiset/perima-ei-maaraa-homoseks…
Kaksosista toinen on ja toinen ei ole homo.
[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 20:41"]
Nyt mikrofonia vaan räsäsen eteen ja tiukka kysymys: Pitäisikö homosikiöt abortoida?
[/quote] Kyllä Päivi rakastaa homojakin, vaikka se ei siltä aina tuntuisikaan