Viekö ulosotto kaiken veronpalautuksen vai vaan osan?
Saan palautuksia 1500e, josta ulosottomies vie ainakin tänään tulleen kuitin mukaan 800e. Tarkoittaako tää nyt sitten sitä, että mulla ei ole ulosotossa tuon enempää?
En tiedä saldoa, koska koko asia ahdistaa aivan sairaasti... :( Ja ei, en ole itse sössinyt raha-asioitani. Exmieheni sotki talouteni väkivallalla uhaten (tyhjensi tilini, pakotti mut ottamaan lainoja/velkoja/piilotti laskut jne, pitkä juttu jota en halua sen paremmin tässä selventää.)
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Mutta tarkoittaako se nyt sitten sitä, että mulla ei ole enää ulosotossa enempää? Jos siellä ois vaikka 1500e, niin veiskö se sitten koko palautussumman? Voi luoja, oispa ihanaa jos kaikki ois nyt maksettu sieltä.. tosin perintätoimistoissa on sitten lisää :(
Ei tarkoita. Jos sinulta ei ole ulosmitattu nyt mitään, osa voi olla passiiviperinnässä. Velka on laitettu ehkä ulosottoon viime syyskuussa, mutta jos sinulla ei silloin ollut mitään ulosmitattavaa, se on lopetettu. Loppumisen syynä voi olla 'suppean ulosoton este' tai'varattomuuseste'.
Siinä tapauksessa kaikki ulosotossa olleet velat on maksettu, jos sinulta on mennyt kaiken aikaa ulosottoon jotain palkasta tai päivärahasta.
Vanha ketju, joo, mutta periaatteessa taas ajankohtainen, kun veronpalautuksia tulee jo kesällä.
Ja sinä älykkäänä ihmisenä kommentoit 4,5 vuotta vanhaa ketjua.