Miksi reilusti vanhemmat naiset alkavat suhtautumaan minuun kuin pikkutyttöön
Esim työpaikalla näin. Ja olen jo nelikymppinen, vastuuntuntoinen ihminen. Alkavat huolehtimaan ja höössäämään. Kien sen vähän jopa loukkaavana ja alentavana.
Mistä johtuu ja onko muut kokeneet samanlaista?
Kommentit (23)
Minä koin tuota vähän yli 40 vuotiaaksi asti. pahinta se oli silloin nelikymppisenä ja vähän yli, kun jo itseäni nuoremmat alkoivat kohtelemaan kuin teiniä.
Kun ikä alkoi näkymään naamassa, se loppui.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään uutta taivaan alla, että varsinkin kaunista, fiksua ja ikäistään nuoremmalta näyttävää naista kohdellaan alentuvasti. Monet eivät viisastu vanhetessaan vaan lähinnä katkeroituvat, AP:ssa tuskin on mitään vikaa vaan ongelma on näiden vanhempien naisten korvien välissä. Olisi kiinnostavaa tietää onko Suomessa olemassakaan yhtään tervettä "naistyöyhteisöä".
Mietinkin jo, miten kauan menee, ennen kuin kateuskortti vedetään esille. Oiskohan kumminkin niin, että jos joku kadehtii kauniita nuoria naisia, keski-ikäiset tantat kuten ap saavat olla rauhassa?
Naistyöpaikoissa ei muuten kiusata tutkimusten mukaan yhtään sen enempää kuin miestyöpaikoissakaan.
Ja itse et yhtään sano pahasti 😂
Sinä esität kysymyksen. Minähän en voi muutaman lauseen perusteella tietää sinusta yhtään mitään, et edes kerro, millä alalla työskentelet tai missä ammatissa. Joten aivan turha vetää herneitä nenään.
Esitin kaksi varsin loogista vaihtoehtoa mahdollista syistä. Joko annat lapsellisen ja epävarman vaikutelman tai alalla/työpaikalla on tapana puhua kuin lapselle ikään - koska ollaan lasten kanssa tekemisissä, esimerkiksi.
Mikä olikaan oma mahdollinen selityksesi? Vaihdevuosivaivat.
I rest my case.