Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi reilusti vanhemmat naiset alkavat suhtautumaan minuun kuin pikkutyttöön

Vierailija
28.09.2021 |

Esim työpaikalla näin. Ja olen jo nelikymppinen, vastuuntuntoinen ihminen. Alkavat huolehtimaan ja höössäämään. Kien sen vähän jopa loukkaavana ja alentavana.

Mistä johtuu ja onko muut kokeneet samanlaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
4/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmänkin miehet tekevät tuota.

Vierailija
5/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Heikki 52-v

Vierailija
6/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmänkin miehet tekevät tuota.

Harvemmin minulle. Työpaikallani kyllä onkin pääasiassa naisia

Vierailija
7/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet pikkutyttö.

Vierailija
8/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin kolmekymppiseksi asti koin tuota. Just tuossa yks päivä tulinkin ajatelleeksi, että on loppunut. Saattaa olla kyllä vain sattumaa, että tällä hetkellä sosiaalisessa verkostossani on pelkästään mukavia ja ystävällisiä vanhempia naisia. Itse pidän tuota siis kyllä ylenkatseellisena, ikävänä käytöksenä. 

Vierailija
9/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin vastaava käytös olisi loukkaavaa - kun pohdin kommenttiasi huomasin, että itse autan töissä yhtä epävarmempaa työntekijää, mutta odotan kyllä pyynnön ennen apuun menemistä, jo senkin takia, että meillä on koulutusero, hänellä ylempi tutkinto. 

Vierailija
10/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, mistä johtuu. Olisitkohan kommunointitavaltasi tai kommenttiesi sisällön perusteella vähän hmm... no suoraan sanoen naiivi ja tyhmä?

En koe, että edes nuorena parikymppisenä olisin saanut alentuvaa kommentointia. Vaikka työskentelen asiantuntijatyössä yksikössä, jossa useimmat olivat siihen aikaan suurten ikäluokkien kasvatteja ja viisikymppisiä. Nyt olen itse viisikymppinen, enkä kyllä lässytä nuoremmille kollegoille. Jos he kysyvät neuvoa, opastan.

Ok, joissain ammateissa puhetapa on herkästi sellainen vähän paapova. Minulla on suvussa muutama opettaja, ja heillä heittää herkästi esitelmöintivaihde päälle.

Vierailija
11/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointitavalta... Sori typot.

10

Vierailija
12/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla ettei tarkoitus ole niin paha. Mutta osaan työni enkä ole epävarma. Enkä ole niin avuton reppana kuin heidän käytöksestään voisi välillä luulla.

Vierailija
13/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät suhtaudu kuin lapseen vaan kuin vähän hitaaseen. Arvaapa miksi.

Vierailija
14/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla ettei tarkoitus ole niin paha. Mutta osaan työni enkä ole epävarma. Enkä ole niin avuton reppana kuin heidän käytöksestään voisi välillä luulla.

Saatat olla avuttomampi reppana kuin itse luulet.

Vierailija
15/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonne naisena, osa 25000, juhlanumero! 🍾🥂💐

Vierailija
16/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, mistä johtuu. Olisitkohan kommunointitavaltasi tai kommenttiesi sisällön perusteella vähän hmm... no suoraan sanoen naiivi ja tyhmä?

En koe, että edes nuorena parikymppisenä olisin saanut alentuvaa kommentointia. Vaikka työskentelen asiantuntijatyössä yksikössä, jossa useimmat olivat siihen aikaan suurten ikäluokkien kasvatteja ja viisikymppisiä. Nyt olen itse viisikymppinen, enkä kyllä lässytä nuoremmille kollegoille. Jos he kysyvät neuvoa, opastan.

Ok, joissain ammateissa puhetapa on herkästi sellainen vähän paapova. Minulla on suvussa muutama opettaja, ja heillä heittää herkästi esitelmöintivaihde päälle.

Oli muuten aika loukkaavasti kirjoitettu. Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä teet muutaman lauseen perusteella. Taitaa vaihdevuodet puskea pahasti päälle?

Vierailija
17/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli muuten aika loukkaavasti kirjoitettu. Aika pitkälle meneviä johtopäätöksiä teet muutaman lauseen perusteella. Taitaa vaihdevuodet puskea pahasti päälle?

Tämä otti itseensä.

Vierailija
18/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta taivaan alla, että varsinkin kaunista, fiksua ja ikäistään nuoremmalta näyttävää naista kohdellaan alentuvasti. Monet eivät viisastu vanhetessaan vaan lähinnä katkeroituvat, AP:ssa tuskin on mitään vikaa vaan ongelma on näiden vanhempien naisten korvien välissä. Olisi kiinnostavaa tietää onko Suomessa olemassakaan yhtään tervettä "naistyöyhteisöä".

Vierailija
19/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus jostain, mitä sinulla on mutta heillä ei ole.

Vierailija
20/23 |
28.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse et yhtään sano pahasti 😂

Sinä esität kysymyksen. Minähän en voi muutaman lauseen perusteella tietää sinusta yhtään mitään, et edes kerro, millä alalla työskentelet tai missä ammatissa. Joten aivan turha vetää herneitä nenään.

Esitin kaksi varsin loogista vaihtoehtoa mahdollista syistä. Joko annat lapsellisen ja epävarman vaikutelman tai alalla/työpaikalla on tapana puhua kuin lapselle ikään - koska ollaan lasten kanssa tekemisissä, esimerkiksi.

Mikä olikaan oma mahdollinen selityksesi? Vaihdevuosivaivat.

I rest my case.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi