Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mulla on / miten päästä yli tästä...?

Vierailija
18.11.2014 |

Muutin kesällä uuteen kotiin.

Alku meni ihan hyvin, mut sit alko pirunmoinen ahdistus.

Se ahdistus piti musta kiinni yötä päivää ja tuntu voimakkaana puristuksena keskivartalossa ja oli myös vaikea hengittää ja liiasta ahdistuneisuudesta keho meni jopa niin sekaisin että piti ravata ripulilla vessassa..

Mua ahdistaa kodin huono äänieristys, mutta liekkö jokasessa kerrostalo asunnossa samanlaista... Mua ahdistaa että asun kauppojen, baarien yläpuolella, tossa on vilkas katu ja mun ikkunan ohi kulkee koko ajan ihmisiä ja samat pulit tossa baarissa joka päivä ja ramppaa 5min välein röökillä ja tuijottaa välillä aina tänne mun ikkunaan...

En löydä sisälläni mitenkään tasapainoa, enkä myöskään elämälleni... Vaikka kovasti olen yrittänyt. Ja kovasti mää sitä tarviisinkin. Kohta 6kk jatkunu jo tällästä jatkuvaa huonoa oloa.

En voi jostain syystä elää vapautuneesti...!

Ja mulla ei oo nyt varaa vaihtaa kotia ja en tiedä paranisiko asia edes vaihtamalla.

Joten hyvät av:laiset, tiedän että täällä on aina välillä paskaa sakkia ja vastaukset pitää suodattaa tietynlaisella suodattimella ja elää loppupeleissä elämäänsä niin kuin tahtoo, mutta nyt todella pyydän apua teiltä, mitä enää näiden olotilojen kanssa teen??? ;(

T. Toivon ja neuvoton !

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:17"]

Mikset hakisi apua? Esim psykiatrian polilta. Se ei edes maksa mitään.

[/quote]

Kuule kun ON haettu. Eikä se PERKELE auta !!!

Todistettu juttu nyt on. Siksi tulinkin juttelemaan tänne, jos saisin täältä edes ihmisiltä jotenkin konkreettisempaa apua...

Vierailija
22/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen asti kun joudut siellä olemaan: paksut verhot, runsaasti mukavia elementtejä kotiin sisälle, kuten valokuvia sinulle mieleisistä asioista ja paikoista. Ne voivat toimia ikäänkuin ikkunoina toisenlaisiin maisemiin. Vaikka mietelauseita seinille ym. Koita siis tehdä kodistasi viihtyisä kaikin tavoin. 

Mutta ota asiaksesi pyrkiä muuttamaan toiseen paikkaan mahdollisimman pian. Ja ole kotoa pois mahdollisimman paljon. Mene harrastusryhmiin ja hanki uusia harrastuksia. Opettele tekemään käsitöitä. Harrasta liikuntaa ja luonnosa liikkumista. Äläkä maleksi mielellään tietokoneella pitkiä aikoja.

Jos olet työtön, etsi työtä tai opiskelua. Mitä tahansa mikä estää sinua mökkiytymästä ja apatisoitumasta. Miten olisi, jos lähtisit ulkomaille työn perässä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sisustanut? Hanki jostain kivoja sisustusesineitä, laita valokuvia kollaasiksi ja polttele kynttilöitä. Mulla auttaa valokuvien katselu, sisustaminen ja rauhoittuminen ahdistukseen. Mäkin muutin kotoa noin 1,5 vuotta sitten ja samalla tavalla ahdisti. Sit kun opin tuntemaan uuden kodin oikeaksi kodiksi, niin pääsin ahdistuksesta eroon. Jos ei millään meinaa lähteä niin kannattaa hakea apua. Tsemppiä :)

[/quote]

No on mulla täällä asunnossa nyt joitain tavaroita... Mutta eipä oo enempää ees varaa hankkia. :(

Pelkään vaan et elämä taas luiskahtaa lapasesta ja sitten sitä pahassa pisteessä ollaankin...

Ja mun ahdistus ei taida olla ihan tollasta laatua, mitä toi sun .

En kyllä tiedä itsekään mitä helvetin laatua tämä on, kun ei tahdo talttua paska millään alas. :SS tulen ihan sairaaksi ja hulluksi jo tämän kanssa...

Vierailija
24/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asut? Onko sinulla kavereita?

Vierailija
25/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:23"]

Oletko sisustanut? Hanki jostain kivoja sisustusesineitä, laita valokuvia kollaasiksi ja polttele kynttilöitä. Mulla auttaa valokuvien katselu, sisustaminen ja rauhoittuminen ahdistukseen. Mäkin muutin kotoa noin 1,5 vuotta sitten ja samalla tavalla ahdisti. Sit kun opin tuntemaan uuden kodin oikeaksi kodiksi, niin pääsin ahdistuksesta eroon. Jos ei millään meinaa lähteä niin kannattaa hakea apua. Tsemppiä :)

[/quote]

No on mulla täällä asunnossa nyt joitain tavaroita... Mutta eipä oo enempää ees varaa hankkia. :(

Pelkään vaan et elämä taas luiskahtaa lapasesta ja sitten sitä pahassa pisteessä ollaankin...

Ja mun ahdistus ei taida olla ihan tollasta laatua, mitä toi sun .

En kyllä tiedä itsekään mitä helvetin laatua tämä on, kun ei tahdo talttua paska millään alas. :SS tulen ihan sairaaksi ja hulluksi jo tämän kanssa...

[/quote]

Tai tää on ehkä jopa liian lievästi ilmastu.

PELKÄÄN, että menetän oikeasti oman pääni, tapan vielä itseni tai sitten jonkun muun !

Todella pahasti häilyn laidasta laitaan...

Vierailija
26/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

Todistettu juttu nyt on. Siksi tulinkin juttelemaan tänne, jos saisin täältä edes ihmisiltä jotenkin konkreettisempaa apua...

[/quote]

Jos sulla on psyykkisiä ongelmia niin niiden hoitaminen on pitkä ja kivinen tie. Harmi jos oot kokenut avun huonoksi. Itse oon käynyt yli 10 vuotta keskustelemassa asioistani, joskus tiheämmin, nykyisin satunnaisesti kun siltä tuntuu. Itse niitä asioita pitää päässään työstää. Keskustelu on ainakin itselle ollut siitä hyvä, että kun asioista puhuu ääneen niin samalla ne jotenkin loksahtaa omassa päässäkin paikoilleen. Kannattais varmaan miettiä myös lääkitystä jos ahdistusta on jatkuvaa. Toki voit jutella täälläkin, mutta palstan tuntien tää voi tehdä myös paljon hallaa herkälle ihmiselle. Hyvää jatkoa kuitenkin, kyllä asiat selviää.

Vierailija
27/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:22"]

Siihen asti kun joudut siellä olemaan: paksut verhot, runsaasti mukavia elementtejä kotiin sisälle, kuten valokuvia sinulle mieleisistä asioista ja paikoista. Ne voivat toimia ikäänkuin ikkunoina toisenlaisiin maisemiin. Vaikka mietelauseita seinille ym. Koita siis tehdä kodistasi viihtyisä kaikin tavoin. 

Mutta ota asiaksesi pyrkiä muuttamaan toiseen paikkaan mahdollisimman pian. Ja ole kotoa pois mahdollisimman paljon. Mene harrastusryhmiin ja hanki uusia harrastuksia. Opettele tekemään käsitöitä. Harrasta liikuntaa ja luonnosa liikkumista. Äläkä maleksi mielellään tietokoneella pitkiä aikoja.

Jos olet työtön, etsi työtä tai opiskelua. Mitä tahansa mikä estää sinua mökkiytymästä ja apatisoitumasta. Miten olisi, jos lähtisit ulkomaille työn perässä?

[/quote]

Jaa-a, kuulostaa aika hurjalta toi ulkomaille lähtö työn perässä. ;o mutta myös mielenkiintoselta ja mukavalta. Emmä tiedä vaan pyritäänkö mun rahkeilla koskaan siihen, jos musta tulee esim "vain" siivooja...

Oisko se huono asia jos tulis pelkästään siivooja? Niinkun OIKEASTI. Kun ammattiihmiset sanoo mulle, että ei missään nimessä, mutta pelkään että ne valehtelee mut sit kun luen esim. näitä keskustelupalstoja täällä halveksutaan ja haukutaan välillä maanrakoon kaikki siivoustyö ja siivoojat !

Tiedän ettei muiden mielipiteistä sais välittää. Mutkun mutkun..

Mutta joskus ainakin toivon et pääsen jollekin ulkomaanreissulle ees käymään ja sellasen tekemään elämässäni. :) 1-2 kertaa minimissään. Siivoojankin palkoilla.

Ja, kyllä yritän tästä ensvuonna päästä muuttamaan pois ! Se ois niinku tavote. Mut minne sit muutan ja minkälaiseen kämppään vaihtasin, mistä tiedän VARMAKSI, että se on parempi ja ähh....

Vierailija
28/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta syrjemmälle ja uudempaan kerrostaloon. Silloin vuokra ei nouse kohtuuttomasti. Äänieristys on hyvä ainakin 2010 -> rakennetuissa taloissa, kai 2000 -> rakennetuissa taloissakin.

Vierailija
29/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:24"]

Missä asut? Onko sinulla kavereita?

[/quote]

Omassa kodissa ja eipä niitä enää ole...

Ei ole ollut pitkiin aikoihin. Eikä parisuhdetta. Eikä yhtikäs MITÄÄN ! >:(

Vihainen ja tosi surullinen olen kyllä siitä.

Vierailija
30/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:21"]

[/quote]

[/quote]

Jos sulla on psyykkisiä ongelmia niin niiden hoitaminen on pitkä ja kivinen tie. Harmi jos oot kokenut avun huonoksi. Itse oon käynyt yli 10 vuotta keskustelemassa asioistani, joskus tiheämmin, nykyisin satunnaisesti kun siltä tuntuu. Itse niitä asioita pitää päässään työstää. Keskustelu on ainakin itselle ollut siitä hyvä, että kun asioista puhuu ääneen niin samalla ne jotenkin loksahtaa omassa päässäkin paikoilleen. Kannattais varmaan miettiä myös lääkitystä jos ahdistusta on jatkuvaa. Toki voit jutella täälläkin, mutta palstan tuntien tää voi tehdä myös paljon hallaa herkälle ihmiselle. Hyvää jatkoa kuitenkin, kyllä asiat selviää.

[/quote]

Joo, tiedän. Tää palsta on raadollinen. Oon täällä mm. joskus avautunu mun miesasioista ja etenkin kun mulla oli ylä-asteella tapana jo joskus seurustella 10-12vuotta vanhempien miesten kanssa, niin täällä kun oon kertonu sit siitäkin asiasta, niin PASKAA on sit vaan niskaan tullu..... !

Ja kaikkee " mee hoitoon " ja " vittu sä oot hullu penikka " ja kaikkee tämmösiä kommentteja ja musta tuntuu, et mulla on menny pää vaan enemmän sekasin niistä ja tollasesta ihmisten HERJASTA, kun koittaa elää vaan elämäänsä OMALLA tyylillään ja tavallaan... !!! Niin silti joutuu kuuntelemaan ihan JÄRKYTTÄVÄÄ PASKAA ja välillä saanu omassakin elämässä, oikeiden ihmisten kanssa, TAPELLA siitä että saa ELÄÄ elämäänsä omalla tavalla ja deittailla nuorempana, vaikka niitä vanhempia laitapuolenkulkijoita ja kunnon miehiäkin, jos sellaseen ihastuu... !

Eikä tee itsetunnolle kovin hyvää kuulla myöskään täältä ja jos on yhtään enemmän ollu elämässään rankkuutta muutenkin takana, et SÄ OOT VAAN PELKKÄ PILLU SILLE MIEHELLE !

Tollanen kommentointihan on oikein nannaa, ihmisen mielenterveydelle ! SAATANA.

Mutta kun ei nämä sitä tajua tai sitten välitä jos tekee toiselle todella huonon olon pidemmälläkin aikavälillä, ehkä koko loppuiäksi !!!

Ja mä oon yrittäny työstää, tässä näitä ajatuksiani jo 3-vuotta, silti on edelleen ihan HIRRRRVEEN rankkaa paskaa ja välillä tuntuu että elämä jyllää vaan paikallaan mulla ... !

Ja ihan varsinaisen terapian, mä voisin alottaa joo, kun oon tähän asti rampannu vaan psykologeilla juttelemassa asioistani, mutta kun ne pelotteli mut siinä terapian alottamisessa... ETTÄ JOS MÄ EN OO TARPEEKS VAHVA JA MUN ELÄMÄNTILANNE TARPEEKS SEESTEINEN, ALOTTAMAAN SITÄ TERAPIAA, KOSKA SE ON JUMALAUTA _TYÖTÄ_ , NIIN MÄ MENEN VAAN PASKEMPAAN KUNTOON ! ja mielialalääkkeitä olen syönyt kyllä myös joo, kombinaatiolla: masennus + ahdistus + unettomuus. :/

Niin mä oikein taas tiedä, mistään mitään...

Vierailija
31/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.11.2014 klo 17:32"]

Muuta syrjemmälle ja uudempaan kerrostaloon. Silloin vuokra ei nouse kohtuuttomasti. Äänieristys on hyvä ainakin 2010 -> rakennetuissa taloissa, kai 2000 -> rakennetuissa taloissakin.

[/quote]

Joo-o. Mutta sitten kun pitäisi löytää se tuommonen talo myös vielä semmoselta alueelta missä itse tykkää asua...

Ja jos niitä ei oo rakennettu sinne perkele, nii-in... ! Mitäs sitten?

Ja jotkut on joskus mulle sanonu, ET IHAN JOSSAIN, vaikka 2010 rakennetuissa kerrostaloissa, on täysin paska äänieristys !!!

Ja sit taas jossain 1800-luvun kerrostaloissa helvetin hyvä.

Niin otappa siinä sit selvää, mihinkä haluut seuraavaks paremman toivossa muuttaa... :)

Vierailija
32/33 |
18.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun 2011 rakennetussa NCC:n talossa, ja tässä on ihan huippu äänieristys. On toisaalta kyllä rauhallisella paikallakin.

Mutta totta puhuen vaikuttaa siltä, että asunto ei kuitenkaan ole se ongelman ydin. Toki asuinolosuhteet voivat pahentaa asioita, mutta en usko että pelkällä asunnon vaihtamisella ahdistuksesi katoaisi, jos vaikeuksia on ollut jo aiemminkin. Tai siis ainakaan ei ehkä kannata tuudittautua siihen ajatukseen, että voisi saada varmuuden siitä että asuntoa vaihtamalla kaikki muuttuisi paremmaksi. Tietysti silti kannattaa yrittää tehdä asunnosta itselle mieluisa, sillä on iso merkitys. Paksut verhot vaan, ja jotakin mikä luo sinua miellyttävää tunnelmaa. Kirppareilta voisi löytyä halvalla jotakin sisustusjuttuja.

Yksi tosi tärkeä asia olisi saada jotain mielekästä tekemistä päiviksi, jos ei nyt jokaiselle arkipäivälle niin joillekin ainakin. Sellaista, jossa olisi muitakin ihmisiä. Jotain kuntouttavaa toimintaa tms. Siinä meinaan ihan itse kukin tulee helposti mökkihöperöksi, jos on päivät pitkät vaan itsekseen.

Vierailija
33/33 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Sun pitää saada sun elämään nyt jonkinnäköiset ruutinit. Joku syy miksi nosta aamulla ylös sängystä ja päästä päiväksi pois kämpiltä. Joku sellainen kuntouttava työ (tai vaikka se siivoustyö), minkä koet mieleseksi ja missä koet olevasi ihan hyvä. Sulla on nyt ihan liikaa aikaa miettiä päivisin kaikenmaailman asioita ja se voi saada kyllä kenentahansa vähän herkemmän pään sekaisin. Sitä kuntouttavaa työtä tehdessä joutuu kuitenkin miettinään ihan konkreettisia työhön liittyviä asoita, eikä ole aikaa takertua nuihin omiin päänsisäisiin asioihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän